Toyota Auris HSD


Η προοπτική της άρσης απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη -τους δύο μεγαλύτερους από πλευράς πωλήσεων πόλους της ελληνικής αγοράς- επαναφέρει στο προσκήνιο μια συζήτηση που έχει γίνει αρκετές φορές στο παρελθόν και αφορά στα «συν» και τα «πλην» μιας τέτοιας απόφασης.

Επειδή, ωστόσο, στη χώρα που ζούμε τα όρια μεταξύ φήμης, πρόθεσης και πραγματικότητας ήταν ανέκαθεν συγκεγχυμένα νομίζω ότι στην κουβέντα περί πετρελαιοκίνησης οφείλουμε να συνυπολογίσουμε και τις εναλλακτικές λύσεις, την εξής μία δηλαδή, την υβριδική τεχνολογία.

Αν λοιπόν το ζητούμενο είναι η οικονομία καυσίμου, οι χαμηλοί ρύποι και το μικρότερο δυνατό κόστος χρήσης, μια υβριδική επιλογή αποτελεί την άμεση -και δίχως απαγορεύσεις- απάντηση.

Πως όμως στέκεται ένα υβριδικό μοντέλο απέναντι σε αντίστοιχο πετρελαιοκίνητο; Ρίχνοντας μια ματιά στα μοντέλα της ελληνικής αγοράς που διατίθενται και με τις δύο επιλογές βλέπεις ότι μόνο το Auris μπορεί να υποστηρίξει μια τέτοια “σύγκριση”.

Ως επιφανές -λόγω αξίας και απήχησης- μέλος της δημοφιλούς μικρομεσαίας κατηγορίας το μοντέλο της Toyota διατίθεται με βενζινοκινητήρες 1,33 και 1,6 λίτρων, diesel μοτέρ 1,4 λίτρων και συνδυασμό βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα, δηλαδή την υβριδική έκδοση HSD.

Αυτά τα αρχικά -από τις λέξεις Hybrid Synergy Drive- χαρακτηρίζουν ένα πεντάθυρο αυτοκίνητο με οικογενειακές δυνατότητες και συνδυαστική απόδοση (βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα) 136 ίππων. Αυτή είναι η ισχυρότερη έκδοση του μικρομεσαίου Toyota και ταυτόχρονα η πιο “πράσινη” από όλες αφού καταναλώνει 3,8 λίτρα βενζίνης /100 χλμ. εκπέμποντας μόλις 89 γραμ. CO2/χλμ.

Τα αντίστοιχα στοιχεία για το Auris 1.4D με τον πετρελαιοκινητήρα των 1,4 λίτρων και την τεχνολογία Toyota Optimal Drive είναι υποδεέστερα: η ισχύς βρίσκεται στους 90 ίππους, η κατανάλωση καυσίμου στα 4,8 λίτρα /100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 128 γραμ./χλμ.

Υπάρχει ασφαλώς μια διαφορά στην τιμή πώλησης -το υβριδικό Auris HSD κοστίζει 22.980 ευρώ ενώ το Auris 1.4D 18.710 ευρώ- η οποία δικαιολογείται από την προστιθέμενη αξία της υβριδικής τεχνολογίας και αποσβαίνεται ανάλογα με την χρήση, από το σημαντικά μειωμένο κόστος χρήσης του υβριδικού Auris το οποίο πέρα από την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, απαλλάσεται από τα τέλη κυκλοφορίας ενώ διατηρεί σημαντικά υψηλότερη αξία μεταπώλησης.

Στην καθημερινή χρήση και σε αυτό που χαρακτηρίζουμε “οδηγική εμπειρία” η ζωή με το υβριδικό Auris είναι μια τελείως ξεχωριστή υπόθεση χάρη και στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (e-CVT) o μοχλός του οποίου δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα πάνω από τα κουμπιά EV, ECO MODE και POWER MODE.

Το πάτημα του πρώτου εξασφαλίζει αθόρυβη κίνηση, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, για απόσταση έως 2 χιλιόμετρα και με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα, αν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη.

Η χρήση του ECO MODE τροποποιεί την απόκριση του συστήματος προς το οικονομικότερο ενώ η λειτουργία POWER MODE προσφέρει άμεσα όλη την διαθέσιμη ισχύ προς όφελος των επιδόσεων.

Οι τελευταίες προσδιορίζονται στα 11,4 δευτερόλεπτα για την διαδικασία επιτάχυνσης από στάση (0-100 χλμ./ώρα) και στα 180 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Τα αντίστοιχα μεγέθη για το Auris 1.4 Diesel είναι 12 δευτερόλεπτα και 175 χλμ./ώρα.

Η διαφορά φαίνεται αμελητέα αλλά θα πρέπει να συνυπολογίσετε ότι παρά το αυξημένο βάρος του -από 1.380 κιλά- λόγω και των μπαταριών νικελίου-μετάλλου που βρίσκονται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το υβριδικό Auris τα καταφέρνει καλύτερα από την diesel έκδοση σε όλα τα επίπεδα χωρίς να ζητά από τον οδηγό του συμβιβασμούς στον τρόπο και στον ρυθμό που θα κινηθεί στον δρόμο.

Η μόνη αναπόφευκτη παραχώρηση που θα πρέπει αυτός να κάνει αφορά στην χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ το οποίο λόγω μπαταριών έχει πια όγκο 279 λίτρα αλλά διατηρεί την διεπίπεδη διαρύθμιση του που βελτιώνει την πρακτικότητα ενός μοντέλου που λόγω υβριδικής τεχνολογίας παραμένει το μοναδικό στο είδος του στην μικρομεσαία κατηγορία και έχει αποδειχθεί μια οικονομική και αξιόπιστη λύση η οποία συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγυήση διάρκειας έξι ετών.


To
Toyota Auris HSD σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,245 / 1,760 / 1,510

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,600

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.798 + ηλεκτροκινητήρας 60kW

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 136 (συνδυαστική)

Βάρος (κιλά): Από 1.380

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο): 3,8

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 89

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 11,4΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180

Τιμή πώλησης (ευρώ): Από 22.980

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk