Τα επόμενα πληρώματα αστροναυτών που θα ταξιδέψουν στο Διάστημα θα ήταν καλό να έχουν μαζί τους και μερικά μπουκάλια κόκκινο κρασί! Και αυτό διότι το διάσημο πλέον «υγιεινό» συστατικό του κόκκινου κρασιού, η ρεσβερατρόλη, φαίνεται ότι προλαμβάνει τις αρνητικές επιδράσεις που έχει για τον οργανισμό η έλλειψη βαρύτητας στο Διάστημα αλλά και η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας (τόσο στο Διάστημα όσο και στη Γη).

Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Στασβούργου μετά από πειράματα σε αρουραίους. Οι επιστήμονες υπέβαλαν τα πειραματόζωα σε συνθήκες έλλειψης βαρύτητας. Σε μια ομάδα εξ αυτών έδωσαν μια δόση ρεσβερατρόλης ημερησίως ενώ σε μια δεύτερη δεν έδωσαν την ουσία.

Όπως προέκυψε, οι αρουραίοι της ομάδας της ρεσβερατρόλης δεν ανέπτυξαν ινσουλινοαντίσταση ούτε εμφάνισαν μείωση στην πυκνότητα των μετάλλων (των ανόργανων συστατικών) των οστών ή αδυναμία στους μυς των πελμάτων, όπως συνέβη στην ομάδα που δεν έλαβε ρεσβερατρόλη.

Ρεσβερατρόλη – φάρμακο

Σύμφωνα με τον δρα Τζέραλντ Βάισμαν, εκδότη του επιστημονικού περιοδικού της Ομοσπονδίας Αμερικανικών Εταιρειών για την Πειραματική Βιολογία, στο οποίο δημοσιεύθηκε η μελέτη των ειδικών από το Στρασβούργο «ολοένα και περισσότερα στοιχεία δείχνουν ότι το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται φυσική δραστηριότητα, κάτι που είναι δύσκολο για ορισμένους ανθρώπους». Όπως εξήγησε ο δρ Βάισμαν, οι αστροναύτες για παράδειγμα που βρίσκονται σε περιβάλλον ελάχιστης βαρύτητας δεν μπορούν να κινηθούν εύκολα. Δυσκολίες στην κίνηση συναντούν όμως και πολλοί άνθρωποι που πατούν σε …γήινο έδαφος είτε αυτοί πάσχουν από κάποια ασθένεια, είτε έχουν υποστεί τραυματισμό είτε κάνουν επί πολλές ώρες ημερησίως δουλειά γραφείου.

«Η ρεσβερατρόλη μπορεί να μην αποτελεί υποκατάστατο της άσκησης, ωστόσο μπορεί να επιβραδύνει τη φθορά του οργανισμού έως ότου κάποιος είναι και πάλι σε θέση να κινηθεί» σημείωσε ο δρ Βάισμαν.