Το πιο μοχθηρό πλάσμα που έχει πατήσει το πόδι του μέχρι στιγμής στον πλανήτη είναι οι τυραννόσαυροι RΕΧ, οι γιγάντιοι σαρκοβόροι δεινόσαυροι που έζησαν προς τα τέλη της εποχής των δεινοσαύρων πριν από 70 εκατομμύρια έτη. Μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι ο T-Rex ήταν ένα ον που όσον αφορά το κυνήγι της τροφής λειτουργούσε μοναχικά. Η μελέτη νέων στοιχείων δείχνει ότι πιθανώς συνέβαινε ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλαδή οι T-Rex κυνηγούσαν σε ομάδες σκορπίζοντας όπως είναι ευνόητο τρόμο και πανικό όπου κινούνταν.

Η νέα θεωρία
Ομάδα παλαιοντολόγων από το Πανεπιστήμιο Alberta στον Καναδά κατέληξε στο παραπάνω συμπέρασμα μελετώντας τα στοιχεία που προέκυψαν από την ανακάλυψη ευρημάτων διαφόρων συγγενών του T-Rex σε δεκάδες περιοχές της ερήμου Γκόμπι αλλά και στον Καναδά.

Στην έρημο Γκόμπι εντοπίστηκαν στο ίδιο σημείο οι σκελετοί μιας ομάδας Ταρμποσαύρων, εξαδέλφων των T-Rex, στην οποία υπήρχαν ενήλικοι αλλά και μικρότερης ηλικίας δεινόσαυροι του είδους. Ανάλογα ευρήματα ενός άλλου κοντινού συγγενή των T-Rex, των Αλμπερτόσαυρων, εντοπίστηκαν στον Καναδά από την συγκεκριμένη ομάδα παλαιοντολόγων. Παράλληλα μελέτες που έγιναν στα κρανία των τυραννόσαυρων Rex με αξονικούς τομογράφους έδειξαν ότι ήταν αρκετά έξυπνοι ώστε να συνεργάζονται σε ομάδες για την αναζήτηση και το κυνήγι της τροφής.
Έτσι οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι όπως και τα συγγενικά τους είδη έτσι και οι T-Rex κυνηγούσαν σε ομάδες που αποτελούνταν από ενήλικα και ανήλικα μέλη το καθένα εκ των οποίων είχε μάλιστα και διακριτό ρόλο στην διάρκεια του κυνηγιού.

«Πιστεύω ότι γενικά όλα τα είδη τυραννόσαυρων ήταν πολύ πιο έξυπνα αλλά και ακόμη πιο επικίνδυνα από όσα πιστεύαμε μέχρι σήμερα. Θεωρώ ότι οι τυραννόσαυροι κυνηγούσαν σε ομάδες και νομίζω ότι ήρθε η ώρα να ξαναγράψουμε τα βιβλία που τους αφορούν» υποστηρίζει ο καθηγητής Φίλιπ Κιουρί, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.