H λέξη φιλανθρωπία τείνει να γίνει ο φερετζές των από τηλεοράσεως δημοσίων σχέσεων. Το είδαμε στο «Just the two of us» όπου οι επώνυμοι παίκτες, ήταν εμφανές, τραγουδούσαν περισσότερο για το προσωπικό τους onore παρά για τον πολυδιαφημισμένο «καλό σκοπό», το βλέπουμε στο «Dancing with the stars», κυρίως με την Ελεονώρα Μελέτη να αντιμετωπίζει το παιχνίδι σαν δικό της σόου, το επιβεβαιώνουμε και κάθε Τετάρτη βράδυ με το «Botrini’ s project».

Οπου ο σεφ Έκτορας Μποτρίνι έχει μαζέψει μια ομάδα νέων με οικονομικά (και άλλα) προβλήματα και τους εκπαιδεύει ώστε, οι καλύτεροι εξ αυτών να επανδρώσουν το καινούριο εστιατόριό του. Αυτή είναι η βιτρίνα. Αρκεί όμως να δεις ένα επεισόδιο (Alpha, Τετάρτη, 21 μ.μ.) για να επιβεβαιώσεις ότι, όσο και αν ο σεφ κόπτεται για τις αγαθές προθέσεις του, το ζητούμενο και εδώ είναι το … τηλετουρλού, το τηλεμπάχαλο που πουλάει και φέρνει νούμερα.

Το αποδεικνύει η επιλογή των παικτών, ατόμων δυσλειτουργικών στο σύνολό τους, απρόθυμων να συνεργαστούν, να μάθουν, να δουλέψουν. Το αποδεικνύει και ο τρόπος με τον οποίο ο Μποτρίνι, αλλά και οι καλεσμένοι του _ μάγειροι που δοθείσης της ευκαιρίας διαφημίζουν τα μαγαζιά τους _ σπρώχνουν τους παίκτες να βγάλουν τον χειρότερο χαρακτήρα τους, δήθεν για να τους εκπαιδεύσουν, για να τους δείξουν πόσο δύσκολη και απαιτητική είναι η δουλειά τους…

Θα ήμασταν, βεβαίως, αφελείς αν περιμέναμε από την τηλεόραση, από ένα ιδιωτικό κανάλι, να κάνει τον καλό Σαμαρείτη τον αναξιοπαθούντων αυτής της χώρας, καθώς εκείνα που προέχουν είναι η επιτυχία του, το κέρδος του. Την ίδια όμως στιγμή είναι δυσάρεστο να βλέπεις τη μικρή οθόνη να εκθέτει αλύπητα νέους «τρομαγμένους» από τη δυσχερή καθημερινότητα (ακόμα και παίκτη που ζει σε σπίτι χωρίς ηλεκτρικό είδαμε), παιδιά που δεν έχουν επίγνωση της _ από θλιβερής ως κωμικής _ εικόνας που παρουσιάζουν ούτε τρόπο να υπερασπιστούν τον εαυτό τους, από την κάμερα που μπορεί να δείχνει τα πράγματα όπως είναι αλλά και όπως θέλει. Η τραγελαφική εικόνα μιας μονίμως κλαίουσας κοπέλας που αφού έχει τσακωθεί με συμπαίκτης της απέδωσε το κάψιμό του από το τηγάνι που έπιασε όχι στην απροσεξία του, αλλά «επειδή βρίζει τα θεία και τιμωρήθηκε» είναι ενδεικτική της σοβαρότητας αυτών των εκπομπών.