στη μπούκα

Πρωτομαγιά… Στη φωτογραφία, «Ανοιξιάτικο Στεφάνι» του Σπύρου Βασιλείου. Νεοελληνικό έργο περιλαμβάνεται στο ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου για την προσεχή θεατρική σεζόν: Μάτεσις και Καμπανέλλης. Αντώνιος Μάτεσις, μάλιστα, με την υπογραφή του Σπύρου Ευαγγελάτου, βαθέος γνώστη του επτανησιακού θεάτρου, στο οποίο ανήκει ο συγγραφέας… Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον «Βασιλικό» του Αντωνίου Μάτεσι, ένα αστικό δράμα του 19ου αιώνα – γράφτηκε το 1829-1830- το οποίο …

Πρωτομαγιά…

* * *

Στη φωτογραφία, «Ανοιξιάτικο Στεφάνι» του Σπύρου Βασιλείου.

* * *

Νεοελληνικό έργο περιλαμβάνεται στο ρεπερτόριο του Εθνικού Θεάτρου για την προσεχή θεατρική σεζόν: Μάτεσις και Καμπανέλλης.

* * *

Αντώνιος Μάτεσις, μάλιστα, με την υπογραφή του Σπύρου Ευαγγελάτου, βαθέος γνώστη του επτανησιακού θεάτρου, στο οποίο ανήκει ο συγγραφέας…

* * *

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον «Βασιλικό» του Αντωνίου Μάτεσι, ένα αστικό δράμα του 19ου αιώνα – γράφτηκε το 1829-1830- το οποίο είχε ανέβει από τη Νέα Σκηνή του Εθνικού το 1999, σε σκηνοθεσία, τότε, του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, με τον Κώστα Ρηγόπουλο στον ρόλο του Δάρειου Ρονκάλα…

* * *

Ο «Βασιλικός» πραγματεύεται την πάλη των ευγενών και των αστών της Ζακύνθου, που άρχισαν να πλουτίζουν και να μην υπολογίζουν πια τους ευγενείς όπως παλαιότερα. Σε αυτή την περίπτωση υπερίσχυσαν οι αστοί. Ζακυνθινός και ο ίδιος ο Μάτεσις (1794-1875) ήταν συγγενής του Τερτσέτη και φίλος του Σολωμού.

* * *

Το έτερο νεοελληνικό θα έχει (τι άλλο;) την υπογραφή του Ιάκωβου Καμπανέλλη.

* * *

Η αλήθεια είναι ότι έχουν περάσει πάνω από δεκαπέντε χρόνια από το τελευταίο ανέβασμα έργου του στην πρώτη σκηνή της χώρας: πρέπει να ήταν το 1995 με το «Παραμύθι χωρίς όνομα» που σκηνοθέτησε ο Θανάσης Παπαγεωργίου, με τη Νόνικα Γαληνέα και τον Κώστα Ρηγόπουλο- μαζί φυσικά με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.

* * *

Μεσολάβησαν κάποια χρόνια που ήταν μέλος του ΔΣ του Εθνικούαπό το οποίο παραιτήθηκε. Εστω και μετά θάνατον, μια πρεμιέρα από το Εθνικό Θέατρο είναι, το λιγότερο, αυτονόητη…

* * *

Ελληνικού έργου συνέχεια, όχι μεν από το Εθνικό, αλλά με αφετηρία από εκεί: είναι το «Τρίτο Στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή που επανέρχεται έπειτα από ένα διάλειμμα ενός έτους στη σκηνή του Παλλάς, όμως με τον ίδιο θίασο και με την υπογραφή του Σταμάτη Φασουλή…

* * *

Η μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η παράσταση, με τις ξεχωριστές ερμηνείες της Νένας Μεντή και της Φιλαρέτης Κομνηνού, την καθιστά, ήδη, το πρώτο must της προσεχούς χρονιάς (είτε το έχετε δει είτε όχι).

* * *

Εξαιρετικά «μαγκωμένη» προβλέπεται η προσεχής θεατρική σεζόν, μια που η «κρίση» δεν αφήνει και πολλά περιθώρια. Ηδη έχουν αποφασιστεί ορισμένες επαναλήψεις, όπως ο «Αμαντέους» με τον Δημήτρη Λιγνάδη και τον Χριστόφορο Παπακαλιάτη, που σημείωσε εξαιρετική επιτυχία στο Βρετάνια, οι «Γυναίκες με τα μαύρα» με τη Χρύσα Ρώπα, τη Χρυσούλα Διαβάτη, την Ελένη Καστάνη στο Αλίκη, το «Χάρολντ και Μοντ» με την Αννα Παναγιωτοπούλου και τον Πέτρο Φιλιππίδη στο Μουσούρη…

* * *

Συνέχεια φυσικά και για το «Θερμοκήπιο» του Πίντερ, την πρόσφατη παραγωγή του Θεάτρου της οδού Κυκλάδων και του Λευτέρη Βογιατζή, που ξεκίνησε και συνεχίζει με τη δύναμη μιας παράστασης που έχει γερές βάσεις…

* * *

Από τα σημαντικότερα έργα του βρετανού, βραβευμένου με Οσκαρ, συγγραφέα, το «Θερμοκήπιο» είναι μια αλληγορία μιας πραγματικότητας που θα θέλαμε να μην υπάρχει!

myrto@dolnet.gr
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
  • Ο γρίφος της Μποτσουάνα Οι αγορές είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί, στην περίπτωση της νέας μετάλλαξης , προεξόφλησαν ξανά το χειρότερο, δηλαδή νέους περιορισμούς στις... ΒΗΜΑτοδότης |
Σίβυλλα
Helios Kiosk