Κατά 15% μειώθηκε ο τζίρος των εμπόρων την πασχαλινή περίοδο

Αναποτελεσματικές αποδείχθηκαν οι προσπάθειες των εμπόρων να τονώσουν την πασχαλινή αγορά, αφού το εισόδηματων καταναλωτών βαίνει συρρικνούμενο μήνα μετον μήνα. Ετσι παρά το γεγονός ότι επικράτησαν δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη ήταν σημαντικές, φαίνεται πως δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους καταναλωτές.

Αναποτελεσματικές αποδείχθηκαν οι προσπάθειες των εμπόρων να τονώσουν την πασχαλινή αγορά, αφού το εισόδηματων καταναλωτών βαίνει συρρικνούμενο μήνα μετον μήνα.

Ετσι παρά το γεγονός ότι επικράτησαν δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη ήταν σημαντικές, φαίνεται πως δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους καταναλωτές.

Ενας στους δύο έχει υποστεί δραματική μείωση εισοδήματος και σύμφωνα με τα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) ο πασχαλινός τζίρος μειώθηκε κατά εφέτος κατά 15% έναντι μείωσης 7% που είχε σημειωθεί την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ειδικότερα οι πωλήσεις των ειδών διατροφής μειώθηκε κατά 11% εφέτος έναντι 5,5% πέρυσι, των οικιακών ειδών μειώθηκε κατά 20% έναντι 13% πέρυσι, ενώ την μεγαλύτερη κάμψη παρουσίασε και πάλι το εμπόριο των ειδών ένδυσης και υπόδησης με 20% έναντι 11% στην αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στην κατηγορία των ειδών ένδυσης και υπόδησης, τα παιδικά «διασώθηκαν», δεδομένου ότι η μείωση ήταν μόλις … 15%. Στις πωλήσεις των ειδών δώρων και παραδοσιακών αγαθών, – λαμπάδες και παιχνίδια – η μείωση ήταν μικρότερη από πέρυσι, ανήλθε στο 10%.

Οπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ «τα μόνα θετικά στοιχεία της πασχαλινής περιόδου που μπορούμε να ξεχωρίσουμε είναι ότι το πασχαλινό τραπέζι ήταν φέτος κατά 4%-5% φθηνότερο από πέρυσι και καταναλώθηκαν περισσότερα εγχώρια προϊόντα, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής.

Επιπλέον, οι καθιερωμένοι έλεγχοι, από το χωράφι ως το ράφι, έδειξαν ότι εφέτος παρατηρήθηκαν λιγότερα περιστατικά παραβατικότητας στην ελληνική αγορά».

Τονίζει ωστόσο πως «τα «πάθη» του ελληνικού εμπορίου θα συνεχιστούν για πολύ ακόμα και ότι η «ανάσταση» της αγοράς θα αργήσει να έρθει. Οι έλληνες έμποροι δεν είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν σιωπηρά μια διαδρομή προς το άγνωστο.

Η μέχρι σήμερα τακτική «βλέποντας και κάνοντας» έχει κουράσει αγορά και καταναλωτές, δεν έχει διορθώσει τα κακώς κείμενα και ούτε δείχνει να έχει καταλήξει σε ένα σχέδιο ανακούφισης της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας από την πρωτοφανή ύφεση στην οποία έχουν εισέλθει».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Μυστικά και ψέματα Οι περισσότεροι θα περάσουν τις ημέρες και νύχτες των Χριστουγέννων στην Αθήνα με παρουσίες σε διακριτικά ιδιωτικά δείπνα αλλά... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk