του Μάρκου Φραγκουλόπουλου

Πολλοί είναι εκείνοι που ρωτούν: Αξίζει κάποιος που έχει μπει στην τελευταία δεκαετία του εργασιακού του βίου να συνάψει ένα συμβόλαιο σύνταξης; Η απάντηση είναι αναμφίβολα «Ναι».

Λαμβάνοντας υπόψη το αντικειμενικά χαμηλό επίπεδο των συντάξεων γήρατος σήμερα στη χώρα μας, ιδιαίτερα μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο της κοινωνικής ασφάλισης, τη δυσμενή οικονομική θέση πολλών Ταμείων, αλλά και την αβεβαιότητα για τις παροχές του συστήματος στο μέλλον, θεωρείται απολύτως απαραίτητη η συστηματική αποταμίευση από κάθε πολίτη. Προσπαθώντας να πετύχουμε ένα συγκεκριμένο επίπεδο συμπληρωματικής μηνιαίας σύνταξης π.χ. 500 ευρώ, το ποσό που απαιτείται να αποταμιεύουμε για ένα διάστημα 10 ετών είναι σαφώς μεγαλύτερο από το αν είχαμε μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα αποταμίευσης, π.χ.

15 ή 20 έτη, στη διάθεσή μας.

Παρ΄ όλα αυτά, υπάρχουν λύσεις οι οποίες είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσες και πιο κατάλληλες για αυτή την ηλικιακή ομάδα.

Τέτοιες λύσεις παρέχουν τα προγράμματα επενδυτικής αποταμίευσης (unit linked), τα οποία ανήκουν στην κατηγορία Defined Contribution Ρlans και προσφέρουν τη δυνατότητα υψηλοτέρων αποδόσεων, με την ανάληψη του αντίστοιχου ρίσκου, αλλά παράλληλα μειώνουν σημαντικά το ποσό της απαραίτητης ετήσιας καταβολής/ αποταμίευσης. Ταυτόχρονα, σε πολλά προγράμματα υπάρχουν ευελιξίες και δυνατότητες, όπως η επιλογή μικρότερου χρονικού διαστήματος καταβολής σύνταξης (π.χ. 15 χρόνια αντί ισοβίως) ή ετήσιας αναπροσαρμογής ασφαλίστρου (ποσού αποταμίευσης), τα οποία συμβάλλουν στην περαιτέρω μείωση του κόστους ασφάλισης για αυτή τη δεκαετία. Εν κατακλείδι, είναι προτιμότερο κάποιος να ξεκινήσει έστω και αργά να αποταμιεύει ένα οποιοδήποτε ποσό για την τρίτη ηλικία μέσω ενός προγράμματος ιδιωτικής σύνταξης από το να βρεθεί με έναν χαμηλό, κατά τεκμήριο, βαθμό αναπλήρωσης του εισοδήματός του μόλις συνταξιοδοτηθεί. Μόνο με αυτόν τον τρόπο μπορεί να διασφαλίσει την ποιότητα ζωής στο επιθυμητό επίπεδο για το μέλλον.

Ο κ. Μάρκος Φραγκουλόπουλος είναι αναπληρωτής γενικός διευθυντής Πωλήσεων και Μarketing της Ιnteramerican.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ