Ο αιφνιδιασμός του Γιώργου Χρανιώτη και της παρτενέρ του Τζένης Νικολέντζου, όταν τους ανακοινώθηκε ότι επρόκειτο για το ζευγάρι που κατά την επιθυμία του κοινού θα αποχωρούσε από το «Dancing with the stars», ήταν εμφανέστατος. Και σε καμία περίπτωση αδικαιολόγητος: είχαν και οι δύο χορέψει πολύ καλύτερα από άλλους παίκτες οι οποίοι παρέμειναν- πάντα με τις ευλογίες του κοινού. Εμφανής και ο αιφνιδιασμός της παρουσιάστριας του σόου Ζέτας Μακρυπούλια. Και εκείνη θεωρούσε ότι άλλοι έπρεπε να διαβούν την πόρτα της αποχώρησης. Να πω ότι εγώ, ως κάτοχος κληρονομικού χαρίσματος, είχα προβλέψει τις… δραματικές εξελίξεις; Οχι, ήμουν εξίσου έκπληκτος. Που κανονικά δεν θα έπρεπε.

Εχοντας δει πώς λειτουργεί τα τελευταία τουλάχιστον χρόνια το τηλεοπτικό κοινό, πιο λογικό ήταν να περιμένω ότι και αυτή τη φορά δεν θα επιβραβεύονταν υποχρεωτικά εκείνοι που άξιζαν αλλά εκείνοι που χαρίζουν περισσότερη ίντριγκα (όπως, π.χ., η Ελεονώρα Μελέτη με το δήθεν ειδύλλιο με τον παρτενέρ της) ή περισσότερο χαβαλέ (όπως ο Τρύφωνας Σαμαράς με τις χαριτωμενιές του). Το ίδιο δεν έγινε πάνω-κάτω και με το «Just the two of us», όπου η άφωνη και φάλτσα Μαρία Μπεκατώρου έφθασε στον τελικό αφήνοντας πίσω της πολύ πιο ταλαντούχους συμμετέχοντες; Το ίδιο γίνεται και με τα ριάλιτι, από την εποχή του «Τσάκα» ως τον πρόσφατο θρίαμβο του Γιάννη Φουκάκη: το κοινό επιζητεί και υπερψηφίζει τον χαβαλέ. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δίνει υψηλά νούμερα στο «Πλάκα κάνεις» των Σάββα Πούμπουρα και Δημήτρη Βλάχου.

Οχι, δεν είναι κακό να θέλεις να γελάσεις, ακόμη και με χοντροκομμένο ενίοτε τρόπο, είναι όμως κρίμα να αποθεώνονται κυρίως ο χαβαλές και η μετριότητα. Και να πετιέται στα σκουπίδια η ειλικρινής προσπάθεια μόνο και μόνο επειδή κάποιοι επιτήδειοι γνωρίζουν πώς να παρουσιάζουν τη δημόσια εικόνα τους έτσι ώστε να μαγνητίζουν τα πλήθη, να κερδίζουν τη συμπάθειά τους, κατά συνέπεια την ψήφο τους. Αυτό πάνω-κάτω έκανε η (καθόλου, όπως αποδεικνύεται) αφελής Μπεκατώρου, η οποία εξαργυρώνει την εμφάνιση της χαζής ξανθιάς με τη μεγάλη καρδιά με μεταγραφή από ένα κανάλι τρίτης διαλογής στο Μega- όπου, όπως όλα δείχνουν, θα παρουσιάζει το «Μaster chef junior»;

Θα μου πείτε, κάθε παιχνίδι έχει και τα τρικ του, έτσι και το τηλεοπτικό παιχνίδι, και όποιος μπορεί ας τα εφαρμόσει προς όφελός του. Το θέμα εν προκειμένω όμως είναι αν αυτό το παιχνίδι, έτσι όπως διαμορφώνεται, αφήνει πίσω του κάτι θετικό. Γιατί καλή η διασκέδαση, όταν όμως γίνεται υπέρ το δέον φτηνή μπορεί και να κάνει κακό. Εν προκειμένω η ανάγκη μας για πλάκα αλλά και ο υπερβάλλων ζήλος με τον οποίο μάς την παρέχουν τα κανάλια υποβαθμίζουν την έννοια του talent show καθώς στο φινάλε δεν επιβραβεύεται το ταλέντο αλλά η επικοινωνιακή επιδεξιότητα.

Το κοινό εκπαιδεύεται στην εύκολη διασκέδαση και γυρίζει την πλάτη σε περιπτώσεις που αξίζουν την προσοχή του- βλέπε Νίκι Πόντε του «Χ Factor», την κοπέλα με τα εντυπωσιακά για την ελληνική σκηνή τραγουδιστικά προσόντα που αντιμετωπίστηκε με ανατριχιαστική αδιαφορία. Το ίδιο κάνουν και οι επιτροπές αυτών των εκπομπών: ο Ηλίας Ψινάκης στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο» σήκωσε πρώτος πρώτος το λάβαρο της αφασίας αποθεώνοντας τα ψώνια που συμμετείχαν. Σήμερα οι κριτές του «Greek Ιdol» είναι πιο αυστηροί σε θέματα εμφάνισης παρά σε θέματα τονικότητας- του κυριότερου προσόντος για να θεωρείσαι τραγουδιστής. Με αυτά και αυτά καλούνται οι έχοντες ταλέντα αλλά και οι έχοντες δουλέψει σκληρά για να παρουσιάσουν κάτι καλό να επιστρατεύσουν άλλες μεθόδους για να μην πεταχτούν κακήν κακώς έξω από το παιχνίδι. Η διαπίστωση θλιβερή: τα πάντα είναι θέμα (τηλεοπτικής) τεχνικής, όχι τέχνης.

Μωρίας εγκώμιο

Επί τρεις ημέρες στη σειρά το δελτίο ειδήσεων του Αlpha παρουσίαζε θέμα με δύο δίδυμα μωρά που επικοινωνούν- δήθεν- βγάζοντας άναρθρες κραυγές. Σερβίροντάς τα ως ό,τι πιο χαριτωμένο έχει σκάσει τον τελευταίο καιρό στον χώρο της ενημέρωσης! Σε μια εποχή όπου τα θέματα που στην πραγματικότητα έχουν θέση σε ένα δελτίο είναι πολλά και εξαιρετικά σοβαρά, το κανάλι επιδίδεται σε ένα άνευ προηγουμένου… μωρίας εγκώμιο. Γιατί;

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ