ΠΟΣΔΕΠ: Αντιδράσεις για το νέο Λύκειο

Αλλαγές χωρίς επιστημονικό σχεδιασμό, με κριτήριο την περιστολή των δαπανών αποδίδει στο υπουργείο Παιδείας η Ομοσπονδία των καθηγητών πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ) σχολιάζοντας τις αλλαγές στο Λύκειο που θα εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

Αλλαγές χωρίς επιστημονικό σχεδιασμό, με κριτήριο την περιστολή των δαπανών αποδίδει στο υπουργείο Παιδείας η Ομοσπονδία των καθηγητών πανεπιστημίου (ΠΟΣΔΕΠ) σχολιάζοντας τις αλλαγές στο Λύκειο που θα εφαρμοστούν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

«Οι αλλαγές στο Λύκειο που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας μαρτυρούν την έλλειψη επιστημονικά τεκμηριωμένου σχεδίου για τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και ιδιαίτερα της βαθμίδας του Λυκείου» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η ΠΟΣΔΕΠ.

«Παράλληλα, είναι παράδειγμα υλοποίησης εκπαιδευτικών αλλαγών όχι απλά με ελάχιστο κόστος αλλά με μεγάλη μείωση των απαιτούμενων δαπανών» συνεχίζουν οι καθηγητές πανεπιστημίου. «Δεν μπορεί να ερμηνευθεί διαφορετικά η επιστροφή, μετά από πολλές αμφιταλαντεύσεις και επιμέρους αναγγελίες, σε επιλογές και προτάσεις του παρελθόντος, οι οποίες έχουν οδηγήσει στη σημερινή υποβάθμιση του Λυκείου ως αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας» σημειώνουν.
Η ΠΟΣΔΕΠ αναφέρει ότι οι αλλαγές που ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας με το Νέο Λύκειο ουσιαστικά σημαίνουν «επιστροφή στο μοντέλο των τεσσάρων εξεταζόμενων μαθημάτων, σε συνδυασμό όμως με την έλλειψη ουσιαστικών αλλαγών στα αναλυτικά προγράμματα και στο διδακτικό υλικό, που θα οδηγήσει στη διαιώνιση της λειτουργίας του Λυκείου ως πεδίου εξεταστικού ανταγωνισμού και ως προθαλάμου εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με προφανή τη διόγκωση της παραπαιδείας».

«Παράλληλα, θετικές παράμετροι των προτάσεων αυτών, όπως ο καθορισμός συντελεστών στα εξεταζόμενα μαθήματα από τα ΑΕΙ, ή η ένταξη της επιστημονικής εργασίας στο Λύκειο, υπονομεύονται από την απουσία προσδιορισμού των κριτηρίων πρόσβασης στα ΑΕΙ η πρώτη, και από την έλλειψη σχεδιασμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να υλοποιήσουν τις αλλαγές αυτές, η δεύτερη. Είναι προφανές ότι χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση με στόχο την αλλαγή των διδακτικών μεθοδολογιών και πρακτικών δεν υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής της επιστημονικής εργασίας στο Λύκειο», αναφέρουν οι καθηγητές πανεπιστημίου.

«Απογοητευτικό» τονίζει η ΠΟΣΔΕΠ, «είναι το είδος του πολίτη που επιθυμεί να διαμορφώσει το υπουργείο Παιδείας, όπως προφαίνεται από τη διατήρηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο, και μάλιστα όσες ώρες και το μάθημα της Ιστορίας, την ίδια στιγμή που δεν συμπεριλαμβάνεται στα «υποχρεωτικά» η ενασχόληση των νέων με τις τέχνες και τον πολιτισμό».

«Από ένα Λύκειο πολύπλευρης καλλιέργειας και σύγχρονων προσεγγίσεων για την επιστήμη, την ιστορία και τον πολιτισμό που ζητούμε ως επιστημονική κοινότητα, μεταβαίνουμε σ’ ένα Λύκειο δήθεν «εμβάθυνσης», αλλά ουσιαστικά αναπαραγωγής των ίδιων γνωστικών και μαθησιακών αποτελεσμάτων που διαπιστώνουμε ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι τις τελευταίες δεκαετίες» καταλήγει η ανακοίνωση.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk