Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κυρίας Κατερίνας Μπατζελή σχετικά με χορηγίες του ΟΠΑΠ σε περιφερειακά μέσα ενημέρωσης ο κ. Γερουλάνος σημείωσε μεταξύ άλλων :

«Όπως ξέρετε τον ΟΠΑΠ αλλά και άλλους οργανισμούς εποπτευόμενους φορείς, όπως τον ΕΟΤ, την ΕΡΤ, τους παραλάβαμε σε μία κατάσταση με προβλήματα και διαφάνειας, αλλά και πολύ μεγάλης κακοδιαχείρισης.

Σε ό,τι αφορά τη διαφάνεια, το ποιος έπαιρνε και γιατί έπαιρνε ήταν ένα μυστήριο και το ίδιο γινόταν και με την κακοδιαχείριση, τη σπατάλη. Έφευγαν χρήματα δεξιά και αριστερά.

Κάναμε πιστεύω μία πολύ μεγάλη προσπάθεια αυτά τα πράγματα να εξορθολογιστούν, τουλάχιστον να μπούνε κανόνες στο πώς πρέπει ο καθένας να κινείται.

Σε ό,τι αφορά τις χορηγίες δημιουργήσαμε το Μητρώο Επιχορηγούμενων Φορέων. Αυτό ήταν ακριβώς για να υπάρχει ένα μητρώο για το ποιος παίρνει χρήματα, γιατί παίρνει χρήματα, τι κάνει τα χρήματα τα οποία παίρνει και πώς δίνει τον απολογισμό γι’ αυτά τα οποία έκανε με σκοπό να αξιολογηθεί η επόμενη του χρηματοδότηση.

Σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση, αυτό το οποίο κάναμε κατ’ αρχήν ήταν να τηρήσουμε κάποιους βασικούς κανόνες. Ο πρώτος βεβαίως είναι να τηρηθεί το 70-30 του ν.2328. Το άλλο όμως που είπαμε είναι -παρότι είχε τη δυνατότητα ο ΟΠΑΠ να βρει άλλους τρόπους με τους οποίους να κάνει χορηγίες σ’ αυτά τα μέσα – ότι αν είσαι εφημερίδα θα παίρνεις ανάλογα με το πόσο διαβάζεις, αν είσαι τηλεόραση θα παίρνεις ανάλογα με το πόσο βλέπεσαι, αν είσαι ραδιόφωνο θα παίρνεις με βάση το πόσο ακούγεσαι.

Αυτή είναι η εντολή που έχουμε δώσει γενικά σε ό,τι αφορά τη διαφήμιση στα ελληνικά μέσα. Αυτό θεωρούμε ότι είναι βασικός άξονας για να μπορούμε να κάνουμε μία οποιαδήποτε αξιολόγηση για την επόμενη μέρα για τι έχει δοθεί, τι δεν έχει δοθεί, που πρέπει να δουλευτούν τα πράγματα περισσότερο και πού λιγότερο.

Πρέπει να σας πω ότι δυστυχώς δουλεύουμε ακόμα με πάρα πολύ πεπαλαιωμένα εργαλεία. Δουλεύουμε ακόμα με αξιολογήσεις οι οποίες είχαν γίνει το 2007 και δυστυχώς δεν είχαμε το χρόνο ακόμα να φέρουμε τα κριτήρια αυτά στο σήμερα. Κι αυτό πρέπει να γίνει οπωσδήποτε γιατί αν θέλουμε να έχουμε διαφάνεια στον τρόπο με τον οποίο κάνουμε χορηγίες και ούτω καθ’ εξής, θα πρέπει αυτά τα στοιχεία να είναι επικαιροποιημένα.

Όμως, πρέπει να σας πω ότι γενικά η δαπάνη του ΟΠΑΠ σε διαφημίσεις μειώθηκε πάρα πολύ φέτος και δεν είχε να κάνει τόσο πολύ με τα κέρδη του ΟΠΑΠ, αλλά με το πώς στόχευε τη διαφήμισή του, ανάλογα με τον καινούργιο ανταγωνισμό που εμφανίζεται και έτσι επαναξιολογεί όλο το πρόγραμμα των χορηγιών, διότι, όπως ξέρετε, έχουν μπει διάφορες εταιρείες, κυρίως παράνομες οι οποίες ανταγωνίζονται τον ΟΠΑΠ.

Και για να κλείσω με το πόσα χρήματα δαπανήθηκαν για χορηγίες στην περιφέρεια, θα σας πω ότι το σύνολο είναι περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ, περίπου 1,5 εκατομμύριο σε εφημερίδες και 1 εκατομμύριο σε τηλεόραση και ραδιόφωνο. Αυτά είναι τα ποσά. Η αξιολόγηση τού κατά πόσο τηρήθηκαν οι κανόνες κτλ γίνεται τώρα και με βάση αυτό, θα γίνουν οποιεσδήποτε διορθωτικές κινήσεις.

Πάντως, η κύρια ανησυχία που υπάρχει στα περιφερειακά μέσα και η οποία είναι απολύτως δικαιολογημένη είναι κυρίως λόγω του ότι μειώθηκε γενικά ο προϋπολογισμός και όχι διότι δόθηκαν περισσότερα στο ένα μέσο και λιγότερα στο άλλο.

Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι τα Μέσα στα οποία διαφημίζεται ο ΟΠΑΠ είναι Μέσα τα οποία λειτουργούν σωστά, που έχουν σωστές σχέσεις εργασίας – ας πούμε – που είναι οργανισμοί οι οποίοι είναι βιώσιμοι.

Πιστεύω ότι όσο αυτοί οι κανόνες λειτουργούν περισσότερο, αυτή η διαδικασία θα γίνεται όλο και καλύτερη. Γιατί δεν υπάρχει αμφιβολία ότι στη χρονιά που πέρασε είδαμε αρκετά λάθη, τα οποία εν μέρει ήταν από κακές πρακτικές του παρελθόντος, λόγω της ελλειμματικής πληροφόρησης που είχαμε. Παρ’ όλα αυτά θεωρώ ότι είναι πολύ μικρά σε σχέση με αυτά τα οποία γινόντουσαν παλιά. Όσο αυτά τα συστήματα λειτουργούν περισσότερο, θα μπορούμε και να τα εξειδικεύουμε καλύτερα».