Το δυσμενές οικονομικό κλίμα και οι στρατηγικές κινήσεις από τις μεγάλες αλυσίδες στην προώθηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ευνοούν την ανάπτυξή τους τα τελευταία κυρίως χρόνια, ενώ η εγχώρια αγορά (πωλήσεις σε αξία) προϊόντων private label αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 13% την περίοδο 2007-2009, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP Group.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, καθώς, πέραν της ανταγωνιστικότερης τιμής τους, εδραιώνονται ολοένα και περισσότερο στη συνείδηση του καταναλωτή ως εφάμιλλα των επωνύμων για την ποιότητα, τη φήμη, τη συσκευασία και τη συνολική τους εικόνα εν γένει.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων περιλαμβάνονται όλα τα εμπορεύματα που διατίθενται με το εμπορικό σήμα ενός καταστήματος λιανικής.

Το εμπορικό σήμα μπορεί να είναι η επωνυμία της επιχείρησης ή ένα σήμα το οποίο δημιουργείται αποκλειστικά από την επιχείρηση λιανικής για τα καταστήματά της.

Το διαθέσιμο εισόδημα και ο δείκτης τιμών καταναλωτή, το μέγεθος των νοικοκυριών, καθώς και η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι αγορών ανά επίσκεψη, αποτελούν τους παράγοντες που καθορίζουν τη συνολική ζήτηση των εν λόγω προϊόντων.

Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τάξης του 13% το διάστημα 2007-2009.

αρακτηριστικό είναι ότι η ετήσια αύξηση των πωλήσεων P-L υπερβαίνει την αντίστοιχη αύξηση των συνολικών πωλήσεων του κλάδου των super markets και cash & carry. Η συνολική αξία πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας εκτιμάται παρουσίασε ανοδική πορεία και το 2010, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 6% σε σχέση με το 2009.