Tο 2009 στην πολιτική σκηνή μεσουρανούσε το σκάνδαλο του Βατοπαιδίου. Το 2010 ήταν η χρονιά της Siemens. Οπως όλα δείχνουν, το 2011 το μενού της σκανδαλολογίας θα περιλαμβάνει ως μόνιμο πιάτο την προμήθεια των γερμανικών υποβρυχίων, για την οποία ακόμη και οι γερμανικές Αρχές υπογραμμίζουν ότι πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο «φαγοπότι» που έγινε ποτέ στην Ελλάδα. Η Νέα Δημοκρατία βιάστηκε να βαφτίσει το σκάνδαλο «πράσινο», ποντάροντας κυρίως στην απόφαση του ΠαΣοΚ να διακόψει κάθε επαφή με τον κ. Α.Τσοχατζόπουλο και ενδεχομένως με τον κ. Ι. Παπαντωνίου. Τους δύο υπουργούς Αμυνας δηλαδή που χειρίστηκαν την επίμαχη σύμβαση. Η πρώτη δικογραφία που έφθασε στη Βουλή όμως αποδίδει ευθύνες στις πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Αμυνας την περίοδο 2002-2009, επιβεβαιώνοντας με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο ότι το χρώμα του σκανδάλου πιθανότατα δεν θα αποκαλυφθεί μόνο πράσινο.
Ταυτόχρονα ο πρώτος από τους εμπλεκομένους που δέχθηκε να μιλήσει δημόσια, ο πρώην γενικός διευθυντής Εξοπλισμών κ. Ι.Σμπώκος, υποστήριξε ότι η περίοδος που θα πρέπει κυρίως να διερευνηθεί είναι η περίοδος μετά το 2000, όταν η κυβέρνηση άρχισε να συζητεί τις οικονομικές λεπτομέρειας αυτής της προμήθειας, δείχνοντας καθαρά προς το δίδυμο Ι. Παπαντωνίου- Σπ. Τραυλού ως το 2004 και το δίδυμο Σπ. Σπηλιωτόπουλου Γ. Ζορμπά που επαναδιαπραγματεύθηκε τις προμήθειες την περίοδο 2004-2006. Η συζήτηση για την προμήθεια τριών σύγχρονων υποβρυχίων ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 1996. Από τότε υπογράφηκαν δύο συμβάσεις, οι οποίες τροποποιήθηκαν από τις κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαπέντε ετών ισάριθμες φορές! Στην προετοιμασία των συμβάσεων αυτών και στις τροποποιήσεις τους ενεπλάκησαν πέντε διαφορετικοί υπουργοί Εθνικής Αμυνας (Α. Τσοχατζόπουλος, Ι. Παπαντωνίου, Σπ. Σπηλιωτόπουλος, Ευ. Μεϊμαράκης και Ευ.Βενιζέλος ), περίπου σαράντα στενοί συνεργάτες τους και αμέτρητος αριθμός υπηρεσιακών παραγόντων και αξιωματικών, οι οποίοι καλούνται ήδη για καταθέσεις.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ