Ο βραδινός ύπνος… αδυνατίζει

Ο χορταστικός ύπνος βοηθάει τον οργανισμό να ρυθμίσει τα επίπεδα στρες και τις ορμόνες που ελέγχουν το αίσθημα της πληρότητας, με αποτέλεσμα το άτομο να μην καταφεύγει εύκολα στο φαγητό για «παρηγοριά».

Ξεχάστε τις ατελείωτες ώρες στο γυμναστήριο και τις βασανιστικές δίαιτες: έξι με οκτώ ώρες ύπνου κάθε βράδυ διπλασιάζουν τις πιθανότητες να αδυνατίσουμε, λένε τώρα οι επιστήμονες – υπό την προϋπόθεση ότι ακολουθούμε σωστή διατροφή και κάνουμε τακτική σωματική άσκηση. Ο χορταστικός ύπνος βοηθάει τον οργανισμό να ρυθμίσει τα επίπεδα στρες και τις ορμόνες που ελέγχουν το αίσθημα της πληρότητας, με αποτέλεσμα το άτομο να μην καταφεύγει εύκολα στο φαγητό για «παρηγοριά».

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων για θέματα υγείας Kaiser Permanente με έδρα το Πόρτλαντ στις Ηνωμένες Πολιτείες, όσοι προσπαθούν να χάσουν περισσότερα από τέσσερα κιλά μπορούν με αυτό τον τρόπο να διπλασιάσουν τις πιθανότητες να επιτύχουν τον στόχο τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 500 παχύσαρκοι ενήλικοι με μέσο όρο ηλικίας τα 55 χρόνια.

Τους ζητήθηκε να παρακολουθήσουν 22 συμβουλευτικές συνεδρίες, να μειώσουν την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κατά 500 και να ασκούνται τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα. Επιπλέον κρατούσαν ημερολόγιο με τις συνήθειές τους, συμπεριλαμβανομένων των συνηθειών τους στον ύπνο και το πόσο στρεσάρονταν.

Έπειτα από έξι μήνες, το 60% των συμμετεχόντων είχε χάσει κατά μέσο όρο 4,5 κιλά. Διαπιστώθηκε ότι όσοι κοιμόντουσαν από έξι έως οκτώ ώρες κάθε βράδυ είχαν διπλάσιες πιθανότητες να επιτύχουν τον στόχο τους από εκείνους που δήλωσαν ότι κοιμούνται λιγότερες από έξι ώρες και εμφάνιζαν αυξημένα επίπεδα στρες. «Η έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που προσπαθούν να χάσουν βάρος πρέπει να κοιμούνται επαρκείς ώρες και να αγχώνονται λιγότερο» σημείωσε ο επικεφαλής δρ. Τσαρλς Έλντερ. Η μελέτη δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση International Journal of Obesity.

Κόσμος
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk