Τα κονδύλια το κλειδί για τον τουρισμό

Την έγκριση κονδυλίων για την προβολή της χώρας από το υπουργείο Οικονομικών αναμένει η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς αποτελούν προϋπόθεση για τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων του τομέα τη φετινή περίοδο.

Την έγκριση κονδυλίων για την προβολή της χώρας από το υπουργείο Οικονομικών αναμένει η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, καθώς αποτελούν προϋπόθεση για τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων του τομέα τη φετινή περίοδο.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η διεύρυνση της συνεργασίας με τους διεθνείς tour operators, με αιχμή τη συνδιαφήμιση, που προωθεί το τελευταίο διάστημα ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Γερουλάνος, στις επαφές του με μεγάλους ταξιδιωτικούς οργανισμούς στο Λονδίνο, το Βερολίνο και τη Μόσχα το προηγούμενο διάστημα, με αφορμή και τις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.

Η ηγεσία του υπουργείου διεκδικεί κονδύλια περίπου 50 εκατ. ευρώ από τα οποία σχεδόν 40 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για την αποπληρωμή των οφειλών σε διεθνή και εγχώρια μέσα ενημέρωσης, ενώ το υπόλοιπο ποσό (περί τα 12 εκατ. ευρώ) αντίστοιχο με χρήματα που διατέθηκαν πέρσι, θα αξιοποιηθούν σε διαφήμιση στο διαδίκτυο.

Η κυβέρνηση εναποθέτει τις ελπίδες της στα θετικά σημάδια που διαφαίνονται στον ελληνικό τουρισμό τη φετινή χρονιά, καθώς η υστέρηση που παρατηρείται στα κρατικά έσοδα δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ανάκαμψη. Η στήριξη του τομέα του τουρισμού αποτελεί προτεραιότητα του Πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου στις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.

Στο πλαίσιο αυτό άλλωστε ήδη ολοκληρώνονται από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού δύο νομοσχέδια που αφορούν στην αξιοποίηση των τουριστικών επενδύσεων, το «fast track» στον τουρισμό και ο ορισμός της τουριστικής κατοικίας, με στόχο να λειτουργήσουν συμπληρωματικά με το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό, διαμορφώνοντας έτσι ένα πιο «φιλικό» περιβάλλον επενδύσεων και επιταχύνοντας τις διαδικασίες υλοποίησης τους.

Την ίδια ώρα ο ρόλος των tour operators αποτελεί «κλειδί» για την αύξηση των μεγεθών του ελληνικού τουρισμού, καθώς εξετάζονται τρόποι συνεργασίας που έχουν στόχο και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, με τη δημιουργία κινήτρων από ελληνικής πλευράς, καθώς και των κατάλληλων τουριστικών προϊόντων. Οι τρόποι συνεργασίας που εξετάζονται προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε αγοράς, αφού ο κ. Γερουλάνος χαρακτήρισε σημαντική τη στάση των γερμανών tour operators για την αλλαγή του κλίματος σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, ενώ σε εξέλιξη είναι συζητήσεις για την προβολή της χώρας και μέσω αυτών.

Προοπτικές συνδιαφήμισης παρουσιάζονται και στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ οι TUI και Thomas Cook δήλωσαν πρόθυμοι να διευρύνουν τις επενδύσεις τους σε περισσότερους ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς σε ορίζοντα τριετίας. Αντίστοιχα στη Ρωσία, η οποία καταγράφει αύξηση 25% στις θεωρήσεις visa για την Ελλάδα σε σχέση με πέρυσι, εξετάζεται η δυνατότητα οι μεγάλοι tour operators της αγοράς να λειτουργούν και ως visa centers, για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη χώρα.

Δείτε επίσης
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk