Η 17χρονη Ελίζαμπεθ μέσα από 66 επιστολές

Μια ερωτευμένη νεαρή, γεμάτη όνειρα για την αγάπη αλλά και ήδη διάσημη Ελίζαμπεθ Τέηλορ φανερώνουν χειρόγραφες επιστολές που μόλις είδαν το φως της δημοσιότητας.


Μια ερωτευμένη νεαρή, γεμάτη όνειρα για την αγάπη αλλά και ήδη διάσημη Ελίζαμπεθ Τέηλορ φανερώνουν χειρόγραφες επιστολές που μόλις είδαν το φως της δημοσιότητας.

Πρόκειται για αλληλογραφία του 1949, εποχή που η εντυπωσιακή ηθοποιός η οποία είχε πρωταγωνιστήσει στο «Εθνικό Βελούδο» (1944), ήταν αρραβωνιασμένη με τον Γουίλιαμ Πόλεϊ Τζούνιορ, γιο πλούσιου αμερικανού πρεσβευτή και επιχειρηματία. Μια συλλογή από χειρόγραφους θησαυρούς που δημοσιοποίησε οίκος δημοπρασιών στο Νιου Χάμφσάιρ, μέσα από τους οποίους αποκαλύπτεται ο συναισθηματικός κόσμος και οι σκέψεις μιας 17χρονης τότε, Τέιλορ. Πολύ προτού ερωτευτεί τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, προτού παντρευτεί και χωρίσει οκτώ φορές.

«Θέλω οι καρδιές μας να ανήκουν η μία στην άλλη έως την αιωνιότητα (…) θέλω να είμαστε πάντα «εραστές»… ακόμη και όταν θα είμαστε παντρεμένοι 75 χρόνια, ακόμη και όταν έχουμε τουλάχιστον μία ντουζίνα από δισέγγονα» γράφει σε μία από τις πρώτες επιστολές τον Μάρτιο του 1949. Η Ελίζαμπεθ και ο Γουίλιαμ έχουν μόλις γνωριστεί στη Φλόριδα όπου εκείνη παραθέριζε με την οικογένειά της. Θα συνεχίσει να του περιγράφει την αγάπη της και να του εκφράζει τα σχέδια για το κοινό τους μέλλον.

Ο Πόλεϊ όμως την ζήλευε, δεν άντεχε να βλέπει τις φωτογραφίες της νεαρής κινηματογραφικής ντίβας στις εφημερίδες με άλλους άνδρες. Με αποτέλεσμα, όπως αναφέρει και ο Μπόμπι Λίβινγκστον, αντιπρόεδρος του οίκου δημοπρασιών που θα στείλει τις επιστολές στο σφυρί τον Μάιο, η σχέση τους να αρχίσει να καταρρέει.

«Ελαβα το τηλεγράφημά σου σήμερα το πρωί για να επιστρέψω το δαχτυλίδι και το βραχιόλι στη Νέα Υόρκη» λέει σε επιστολή της με ημερομηνία 20 Σεπτεμβρίου 1949, φανερώνοντας το τέλος του αρραβώνα. «Το φοράω τώρα το δαχτυλίδι – λάμπει τόσο ωραία στον ήλιο – υποθέτω ότι είναι η τελευταία φορά που το φοράω – για λίγο έστω – να το προσέχεις αγαπημένε μου, γιατί η καρδιά μου είναι χαραγμένη, ακριβώς εκεί, στο κέντρο του».

Παρά τον πόνο που εκφράζει, μέσα από άλλες επιστολές η Τέιλορ αποκαλύπτει πώς έσωσε τον εαυτό της από τον γάμο με τον Πόλεϊ. Σε άλλα γράμματα πάλι, περιγράφει ραντεβού της με τον σταρ του ποδοσφαίρου Γκλεν Ντέιβις προκειμένου να προσποιηθούν ότι έχουν σχέση, έπειτα από συμβουλή μάνατζερ του Χόλιγουντ.

«Οι εικόνες μας, τείνουμε να ξεχνούμε ότι είμαστε άνθρωποι, ευάλωτοι, και εδώ (η Τέιλορ) αποκαλύπτει τον εαυτό της και τις δυσκολίες που αντιμετώπισε πριν από την πολυτάραχη ζωή που πρόκειται να ξεκινήσει μερικούς μήνες αργότερα όταν θα παντρευόταν για πρώτη φορά» λέει και πάλι ο Λίβινγκστον θυμίζοντάς μας τον γάμο της με τον κληρονόμο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Κόντραντ Χίλτον τζούνιορ, τον Μάιο του 1950.

Πέρα από τις επιστολές της ίδιας της Ελίζαμπεθ Τέιλορ οι οποίες ανέρχονται στις 66, ο οίκος διαθέτει ακόμη 20 γράμματα τα οποία η μητέρα της είχε στείλει στον Πόλεϊ μετά τη διάλυση του αρραβώνα, λέγοντάς του εν ολίγοις να «αφήσει ήσυχη» την κόρη της.

Η αξία της όλης αλληλογραφίας, η οποία είχε προγραμματιστεί να πωληθεί πριν τον θάνατο της «τελευταίας μεγάλης σταρ του Χόλιγουντ» την περασμένη εβδομάδα, υπολογιζόταν περί τα 25 – 30 χιλιάδες δολάρια. Οπως όμως είναι φυσικό, τώρα τα μηδενικά στα νούμερα αναμένεται να αυξηθούν…

Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk