«Αδικα» πήρε η Νάταλι Πόρτμαν το Οσκαρ για την ερμηνεία της ως μπαλαρίνα στον «Μαύρο Κύκνο» του Αρανόφσκι; Αυτό ισχυρίζεται η αμερικανίδα σολίστ του μπαλέτου Σάρα Λέιν, έναν μόλις μήνα μετά την υπέρλαμπρη τελετή απονομής και ενώ η Πόρτμαν ετοιμάζεται να φέρει στον κόσμο το παιδίτης, καρπό του έρωτά της με τον χορογράφο τουφιλμ Μπενζαμέν Μιλπιέ.

Οι παραγωγοί της ταινίας πάντως, επιμένουν ότι η 30χρονη Πόρτμαν έκανε μόνη της τις περισσότερες σκηνές, απαντώντας στον θόρυβο που προκλήθηκε από τις δηλώσεις της Λέιν, η οποία είναι μπαλαρίνα στο American Ballet Theatre.

Η Πόρτμαν έκανε οκτώ ώρες ασκήσεων καθημερινά και αυστηρή δίαιτα για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του ιδιαίτερα απαιτητικού ρόλου της μπαλαρίνας στον «Μαύρο Κύκνο». Αυτήν την αφοσίωση, πέραν των ερμηνευτικών της ικανοτήτων, εκτίμησε και η Ακαδημία και της απένειμε το Οσκαρ.

Η χορεύτρια Σάρα Λέιν ωστόσο, ισχυρίζεται το 95% των χορευτικών σκηνών του «Μαύρου Κύκνου» έγιναν από εκείνη και όχι από την Πόρτμαν! Η Λέιν εργάστηκε ως body double της Πόρτμαν στο φιλμ.
{{{ moto }}}
Η Λέιν μίλησε στο περιοδικό «Entertainment Weekly», μετά τις δηλώσεις του Μιλπιέ, χορογράφου της ταινίας και πατέρα του παιδιού της Πόρτμαν ο οποίος διατυμπάνιζε ότι το 85% των χορευτικών σκηνών έγιναν από την αγαπημένη του Νάταλι.

Σύμφωνα ωστόσο με την Λέιν το κεφάλι της Πόρτμαν τοποθετήθηκε ψηφιακά στο δικό της σώμα, ενώ οι παραγωγοί της ταινίας της είπαν να μην μιλήσει στον Τύπο για την συμβολή της.

«Τα πλάνα που δείχνουν το κεφάλι της και τους ώμους, ανήκουν αναμφισβήτητα στην Νάταλι. Αλλά αυτά δεν δείχνουν πραγματικά χορό», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Ηθελαν να δημιουργήσουν την εντύπωση στον κόσμο ότι η Νάταλι έχει τόσο μεγάλο χάρισμα στον χορό και δούλεψε τόσο σκληρά για να γίνει σε ενάμιση χρόνο μπαλαρίνα για την ταινία, κυρίως λόγω του Οσκαρ».

Οι ισχυρισμοί της Λέιν σίγουρα θα ανάψουν φωτιές καθώς η απονομή του Οσκαρ στην Πόρτμαν βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι κατάφερε να μεταμορφωθεί τόσο πιστά σε μπαλαρίνα και πολλοί θα μιλήσουν για αδικία στο πρόσωπο της Ανέτ Μπένινγκ που χάνει για μία ακόμα φόρα το χρυσό αγαλματάκι από τα χέρια της.

Μία ημέρα μετά τις καταγγελίες της Λέιν, η Fox Searchlight, παραγωγός εταιρεία του «Μαύρου Κύκνου» προέβη στην ακόλουθη ανακοίνωση. «Υπήρξαμε τυχεροί που είχαμε τη Σάρα να κάνει τις πιο σύνθετες χορευτικές ακολουθίες, και δεν έχουμε παρά να την επαινέσουμε για τη δουλειά της. Ωστόσο η ίδια Νάταλι έκανε τις περισσότερες σκηνές από αυτές που είδε ο κόσμος στο φιλμ».

Πολλοί άλλωστε είναι αυτοί που θα πουν ότι η Πόρτμαν δεν ήταν υποχρεωμένη να ξέρει και τόσα καλά από πιρουέτες καθώς είναι ηθοποιός και όχι χορεύτρια εφόσον μάλιστα δεν έκρυψε ότι ντουμπλαρίστηκε στις δύσκολες σκηνές.

Εδώ που τα λέμε δεν είναι κάτι τόσο ασυνήθιστο: και η Τζένιφερ Μπιλς στην ταινία «Flashdance» ντουπλαρίστηκε από άνδρα χορευτή στις σκηνές brake dance και η Ούμα Θέρμαν στις σκηνές δράσεις του «Kill Bill». Αλλά ακόμη και ο Στιβ Μακ Κουίν στην ταινία «Η Μεγάλη Απόδραση» έκανε το θρυλικό εκείνο άλμα με την Triumph TR6 Trophy πάνω από τα σιδερένια συρματοπλέγματα των Ναζί με τη βοήθεια κασκαντέρ – όχι επειδή δεν μπορούσε να το κάνει ο ίδιος, αλλά επειδήοι παραγωγοί του φιλμ άκουσαν την ασφαλιστική εταιρεία και τον ανάγκασαν να σταθεί στο πλάι.

Ετσι και αλλιώς και μια άλλη Νάταλι, η Νάταλι Γουντ, εκτόξευσε την καριέρα της μέσα από το μιούσικαλ «West Side Story» ενώ η φωνή ανήκε στην σοπράνο Μάρνι Νίξον…