Μέτρα για τη μείωση της τιμής των καυσίμων

Το φαινόμενο της αύξησης της τιμής της βενζίνης ασφαλώς δεν είναι ελληνικό καθώς, όπως είναι γνωστό, οφείλεται στις ανοδικές τάσεις που ακολουθεί ο «μαύρος χρυσός» στις διεθνείς αγορές τους τελευταίους μήνες. Για το λόγο αυτό όλο και περισσότερες χώρες προσπαθούν με κάθε τρόπο να ελέγξουν την τελική τιμή των καυσίμων και να περιορίσουν τις αθέμιτες πρακτικές.

Το φαινόμενο της αύξησης της τιμής της βενζίνης ασφαλώς δεν είναι ελληνικό καθώς, όπως είναι γνωστό, οφείλεται στις ανοδικές τάσεις που ακολουθεί ο «μαύρος χρυσός» στις διεθνείς αγορές τους τελευταίους μήνες.

Για το λόγο αυτό όλο και περισσότερες χώρες προσπαθούν με κάθε τρόπο να ελέγξουν την τελική τιμή των καυσίμων και να περιορίσουν τις αθέμιτες πρακτικές.

Είναι εντυπωσιακό ότι ακόμα και στην κατά κοινή ομολογία «πειθαρχημένη» Γερμανία εντοπίζονται κρούσματα αισχροκέρδειας επί της τιμής των καυσίμων. Η ομοσπονδιακή υπηρεσία ανταγωνισμού της χώρας έχει βάλει στο στόχαστρο την αγορά καυσίμων τα τελευταία δύο χρόνια και αναμένεται να εκδώσει το πόρισμά της τον ερχόμενο Μάιο.

Το κοινοβούλιο ζήτησε μάλιστα τη λήψη έκτακτων μέτρων καθώς διαπιστώθηκε ότι η τιμή των καυσίμων αυξομειώνεται αναλόγως της ημέρας. Ανατιμάται δηλαδή τις Παρασκευές και τις πριν τις αργίες (οπότε αναμένεται αυξημένη ζήτηση) και επανέρχεται στα φυσιολογικά επίπεδα τις καθημερινές.

Έτσι το Βερολίνο εξετάζει τη θέσπιση ανώτατου ημερήσιου ορίου αύξησης ώστε να περιοριστούν τέτοια φαινόμενα. Αλλωστε αυτό ακριβώς εφαρμόζεται τους τελευταίους μήνες στη γειτονική Αυστρία.

Στη Βρετανία η κυβέρνηση Κάμερον ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα τη μείωση του φόρου καυσίμων (κατά 0,15 ευρώ το λίτρο) η οποία θα αντισταθμιστεί με αύξηση της φορολογίας των πετρελαιοπαραγωγών εταιρειών.

Η απόφαση αυτή συνοδεύτηκε από την υπόσχεση επανεξέτασης του μέτρου όταν η τιμή του πετρελαίου Brent υποχωρήσει κάτω από τα 75 δολάρια το βαρέλι (σήμερα βρίσκεται στα 115 δολάρια).

Την περασμένη Παρασκευή η βελγική κυβέρνηση επανέφερε σε ισχύ το μηχανισμό επιστροφής φόρου που είχε εφαρμοστεί και παλαιότερα για την ανακούφιση των οδηγών. Σύμφωνα με αυτόν, το κράτος επιστρέφει στον καταναλωτή μέρος του ΦΠΑ επί των καυσίμων ώστε η τιμή της βενζίνης να μην ξεπερνά το 1,7 ευρώ και του πετρελαίου κίνησης το 1,5 ευρώ ανά λίτρο.

Στην Ισπανία, η κυβέρνηση Θαπατέρο εφαρμόζει από τις 7 Μαρτίου δέσμη μέτρων για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με γνώμονα την εξοικονόμηση από την εισαγωγή πετρελαίου.

Έτσι το όριο ταχύτητας στις εθνικές οδούς περιορίστηκε στα 110 χλμ ανά ώρα, οι τιμές των εισιτηρίων του τρένου μειώθηκαν κατά 5% ενώ θα επιδοτείται και η έγκαιρη αλλαγή ελαστικών. Από τα μέτρα αυτά προβλέπεται να μειωθεί η κατανάλωση βενζίνης κατά 15% και πετρελαίου κατά 11%.

Προς το παρόν η γαλλική κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει σε λήψη αντίστοιχων μέτρων και έχει περιοριστεί στη (συμβολική) δημιουργία ενός παρατηρητηρίου τιμών καθώς οι τιμές των καυσίμων παρουσιάζουν αύξηση άνω του 15% από τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk