Παύλος Χαϊκάλης: «Επεσαν τα φτερά μας και τα έσοδά μας»

Με διπλή τηλεοπτική παρουσία («Πολυκατοικία», «Πενήντα- πενήντα») και θεατρική παράσταση («Ενα βότσαλο στη λίμνη»), ο Παύλος Χαϊκάλης θεωρείται από τους τυχερούς ηθοποιούς. Δεδομένου μάλιστα ότι για την επόμενη σεζόν ήδη έκλεισε και τη συμμετοχή του σε σειρά της Ρένας Ρίγγα με τη Μαρία Καβογιάννη, η τύχη του μάλλον ξεπερνά τα στάνταρντ της εποχής. Μιλώντας στο «Βήμα» ο δημοφιλής πρωταγωνιστής απαντά σε όσα τού καταλογίζουν, στις αρνητικές κριτικές, και τολμά να κάνει αυτοκριτική δίχως ελαφρυντικά.

Με διπλή τηλεοπτική παρουσία («Πολυκατοικία», «Πενήντα- πενήντα») και θεατρική παράσταση («Ενα βότσαλο στη λίμνη»), ο Παύλος Χαϊκάλης θεωρείται από τους τυχερούς ηθοποιούς. Δεδομένου μάλιστα ότι για την επόμενη σεζόν ήδη έκλεισε και τη συμμετοχή του σε σειρά της Ρένας Ρίγγα με τη Μαρία Καβογιάννη, η τύχη του μάλλον ξεπερνά τα στάνταρντ της εποχής. Μιλώντας στο «Βήμα» ο δημοφιλής πρωταγωνιστής απαντά σε όσα τού καταλογίζουν, στις αρνητικές κριτικές, και τολμά να κάνει αυτοκριτική δίχως ελαφρυντικά.

– Πόσο ανασφαλής νιώθει ένας ηθοποιός, δεδομένου ότι σίριαλ δεν γυρίζονται και από το θέατρο δεν μπορείτε να ζήσετε;
«Η δουλειά του ηθοποιού είναι ούτως ή άλλως ανασφαλής. Δύο φορές τον χρόνο ψάχνεις για δουλειά και πολύ περισσότερο στην τηλεόραση, όπου τα πράγματα είναι και ήταν ρευστά. Υποφέρει ο κόσμος της διασκέδασης. Η διασκέδαση είναι το τελευταίο πράγμα με το οποίο θα σκεφτεί ο Ελληνας να ασχοληθεί πλέον...».

– Εσείς νιώθετε τυχερός με διπλή παρουσία τηλεοπτικά και με δουλειά στο θέατρο;
«Οχι. Τα πράγματα στα θέατρα δεν είναι καλά και σε καμία περίπτωση δεν είναι όπως ήταν άλλες εποχές. Και στην τηλεόραση τα πράγματα έχουν αλλάξει και οι αμοιβές έπεσαν πολύ. Επεσαν τα φτερά μας και τα έσοδά μας».

– Για πόση μείωση μιλάμε πλέον, κύριε Χαϊκάλη;
«Πριν από μερικά χρόνια υπήρχαν ηθοποιοί που έπαιρναν εξωφρενικά χρήματα, δηλαδή 8.000 με 10.000 ευρώ ανά επεισόδιο. Πιστέψτε με, δεν ήμουν από αυτούς. Δεν είναι δυνατόν σε μια παραγωγή με 17 άτομα όπως η “Πολυκατοικία” να δίνονταν αυτές οι αμοιβές. Αυτά τα λεφτά δεν δίνονται πλέον σε κανέναν. Μιλάμε για μειώσεις που ξεπερνούν το 50% και για χρήματα τα οποία εξοφλούνται ύστερα από 7 με 8 μήνες, μπορεί και χρόνο».

– Και οι συνάδελφοί σας όμως δεν ευθύνονται γι΄ αυτή την κατάσταση, δεδομένου ότι αμείβονταν εξωφρενικά αν και συμμετείχαν σε μέτριες παραγωγές;
«Αυτό δεν εξαρτάται από τους ηθοποιούς αλλά από τα κανάλια και τις εταιρείες παραγωγής που προκειμένου να κλείσουν κάποιους ηθοποιούς έδιναν αυτά τα λεφτά. Επίσης και η ποιότητα είναι ζήτημα συνολικής ευθύνης. Ολη αυτή η λογική αμοιβών πέταξε το σύστημα έξω. Τα χρήματα αυτά όμως τα έπαιρναν και παρουσιαστές και δημοσιογράφοι. Υπέρογκα χρήματα και μάλιστα αρκετές χιλιάδες παραπάνω από αυτά των ηθοποιών. Υπήρχε ένας πληθωρισμός πραγμάτων ο οποίος οδήγησε σε αυτό το αδιέξοδο».

– Κάποιες κριτικές που αναφέρονται στην «Πολυκατοικία»,καταλογί- ζουν ότι το σενάριο πλατειάζει και ότι έμπειροι ηθοποιοί,όπως εσείς, έχετε οδηγηθεί σε υπερβολικές ερμηνείες.
«Κάποιες ερμηνείες αν είναι υπερβολικές είναι γιατί οι καταστάσεις είναι υπερβολικές. Υστερα από έναν κύκλο τριών ετών με τόσα επεισόδια, σαφέστατα κάποια επεισόδια θα είναι υπερβολικά, δεν θα είναι το ίδιο. Αλλά μην τρελαινόμαστε! Είναι μια σειρά η οποία κρατάει τον κορμό της, το χιούμορ της. Αυτοί που μιλούν το κάνουν εκ του ασφαλούς. Οντως κάποια επεισόδια μοιραία πλατειάζουν, δεν μπορεί οι συγγραφείς να γράφουν πάντα το 100%! Από εκεί και πέρα δεν θα κριθεί η Μάρθα Βούρτση με τέτοια πορεία που έχει κάνει με κριτήριο το αν σε δύο επεισόδια υπήρχε κάποια υπερβολή».

– Ο τρίτος κύκλος του «Πενήντα- Πενήντα» βγήκε γιατί υπήρχε καλό υλικό ακόμη ή γιατί ήταν εύκολο να στηθεί μια σειρά πατώντας σε μια σίγουρη και μεγάλη επιτυχία του παρελθόντος;
«Είναι μια σειρά την οποία “έξυπνα” το κανάλι την ενέταξε στο πρόγραμμά του για να κερδίσει τηλεθέαση και διαφημιστικά νούμερα, την έχει λατρέψει ο κόσμος και, τρίτον, χαιρόμαστε που ξαναβρισκόμαστε και την κάνουμε».

– Συχνά κάποιοι συνάδελφοί σας αντιδρούν στην τηλεκριτική.Εσείς την αποδέχεστε;
«Το περασμένο καλοκαίρι γράφτηκε σε κάποια περιοδικά “τι θέλει ο θυρωρός της πολυκατοικίας στην Επίδαυρο;”. Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας πήγε στην Επίδαυρο και σύμφωνα με όσα έγραψαν τα ίδια περιοδικά τα πήγε καλά. Εκείνο που πρέπει να καταλάβει ο κόσμος είναι ότι στο θέατρο τη δουλειά μπορούμε να την ελέγξουμε κατά 95%. Στην τηλεόραση υπάρχουν πολλοί αστάθμητοι παράγοντες. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό και να μην ασκείται τόσο εύκολα κριτική. Παίρνουμε το πρώτο και το δεύτερο επεισόδιο και μετά δεν ξέρουμε τι θα γίνει».
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk