Ομάδα ερευνητών στη Μ.Βρετανία υποστηρίζει ότι ανακάλυψε γιατί οι δεινόσαυροι της οικογένειας των σαυροπόδων διέθεταν πολύ μακρύ λαιμό. Σύμφωνα με τους ειδικούς τα σαυρόποδα που ήταν κατά βάση χορτοφάγα ανέπτυξαν εξελικτικά τον μακρύ λαιμό τους έτσι ώστε να «σαρώνουν» όσο το δυνατόν μεγαλύτερους βοσκοτόπους, χωρίς να χρειάζεται να μετακινούν το βαρύ σώμα τους. Αναφέρουν μάλιστα ότι ο συγκεκριμένη στρατηγική διατροφής θυμίζει τις… ηλεκτρικές σκούπες!

Επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης και του Πανεπιστημίου John Moores στο Λίβερπουλ μελέτησαν την ανατομία των γιγαντιαίων βραχιόσαυρων που είχαν βάρος 25 τόνους και ο λαιμός τους είχε μήκος 9 μέτρα! Ο μακρύς λαιμός επέτρεπε στους βραχιόσαυρους να σαρώνουν κυριολεκτικά την χλωρίδα είτε χαμηλά στο έδαφος είτε και ψηλότερα στα δέντρα χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθούν καθόλου από το σημείο στο οποίο στέκονταν. Ετσι ο μακρύς λαιμός τους βοηθούσε να έχουν τον πλέον αποδοτικό τρόπο διατροφής αφού έτρωγαν εύκολα χωρίς ταυτόχρονα να ξοδεύουν καθόλου ενέργεια για να το πετύχουν.

Όπως αναφέρουν οι ερευνητές, όσο πιο μακρύ λαιμό είχε ένας δεινόσαυρος τόσο πιο «πετυχημένη» ήταν η διατροφική του στρατηγική. Εκτιμούν ότι οι δεινόσαυροι που είχαν λαιμό 9 μέτρων κατανάλωναν 80% λιγότερη ενέργεια για να διατραφούν σε σχέση με εκείνους που είχαν λαιμό μήκους 6 μέτρων.

«Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η εξέλιξη των σαυροπόδων βρίσκει αναλογία στην δημιουργία της ηλεκτρικής σκούπας όπου το κυρίως σώμα είναι σταθερό σε ένα σημείο και ο μακρύς σωλήνας καθαρίζει εύκολα, γρήγορα, αποτελεσματικά και κυρίως ξεκούραστα τα πατώματα, τα χαλιά κλπ» αναφέρουν οι ερευνητές στο άρθρο τους που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Biology Letters.