Υπεγράφη η σύμβαση εργασίας στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με τη νέα σύμβαση διατηρείται ως βάση ο μισθός που έπαιρναν οι εργαζόμενοι την 1η Ιανουαρίου του 2011. Ωστόσο μειώνονται δραστικά δευτερεύουσες απολαβές

Έπειτα από τρίμηνη και σκληρή διαπραγμάτευση, η οποία πέρασε από πολλά στάδια χωρίς να λείψουν και οι εντάσεις, υπογράφηκε τελικά την Τετάρτη η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, μεταξύ των εργαζομένων και της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αποτελώντας δε, την πρώτη μεταμνημονιακή ΣΣΕ σε ΔΕΚΟ ήταν μεγάλο στοίχημα για την κυβέρνηση, που τώρα φαίνεται να αισθάνεται ανακούφιση, αφού η σύμβαση αυτή θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση και για τις άλλες υποθέσεις που εκκρεμούν.

Ενδεικτικό είναι ότι ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών κ. Δημ.Ρέππας, έσπευσε να μιλήσει για «μεγάλη κοινωνική κατάκτηση και δείγμα ευθύνης των εργαζομένων σε μια εταιρεία που καλείται να αντιμετωπίσει μια πολύπλευρη κρίση».

Ειδικότερα, η εξέλιξη αυτή, σε μια εταιρία από την οποία ουσιαστικά ξεκίνησε η εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων για τις οποίες δεσμεύτηκε η κυβέρνηση έναντι της τρόικας, εκτιμάται ότι δημιουργεί νέα δεδομένα για εργασιακή ειρήνη και σε άλλους οργανισμούς του δημοσίου που έχουν γίνει ριζικές αλλαγές στον οικονομικό και εργασιακό τομέα.

Με τη νέα σύμβαση διατηρείται ως βάση ο μισθός που έπαιρναν οι εργαζόμενοι την 1η Ιανουαρίου του 2011. Ωστόσο μειώνονται δραστικά δευτερεύουσες απολαβές. Ακριβώς για αυτούς τους λόγους η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) παρουσίασε τη σύμβαση αυτή ως προϊόν σημαντικών παραχωρήσεων υπό το βάρος μεγάλων πιέσεων και εκβιαστικών διλημμάτων.

Η απόφαση ελήφθη υπό τη δαμόκλειο σπάθη της επιπλέον μείωσης των αποδοχών τους κατά 20%, σε περίπτωση που οι νέες συμβάσεις δεν ήταν προϊόν συμφωνίας, αλλά κυρώνονταν απλά με νόμο από το υπουργείο Μεταφορών οι εισηγήσεις των διοικήσεων του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τόνιζαν εκπρόσωποι της ΠΟΣ.

Βάση, οι αποδοχές της 1/1/2011

Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση εργασίας οι εργαζόμενοι διατηρούν ως μισθολογική βάση τις αποδοχές που λάμβαναν την 1η Ιανουαρίου του 2011, γεγονός που σημαίνει ότι, ειδικά γι΄ αυτούς που θα μεταταγούν, αν οι αποδοχές τους υπολείπονται αυτών που λάμβαναν την 1η Ιανουαρίου 2011, θα παίρνουν τη διαφορά αυτή ως επιπλέον ποσό.

Παράλληλα, διατηρούνται ως αυτοτελή επιδόματα το ανθυγιεινό και της επικίνδυνης εργασίας.

Σε ότι αφορά το νέο μισθολόγιο, η πρόταση των διοικήσεων προβλέπει μισθολόγιο τεσσάρων βαθμίδων, ανάλογα με την εκπαίδευση του υπαλλήλου και 20 μισθολογικά κλιμάκια για προϋπηρεσία από 0 έως 39 έτη.

Επίσης, προβλέπει τη διατήρηση των επιδομάτων γάμου, τέκνων, μεταπτυχιακού και διδακτορικού. Το επίδομα θέσης διοίκησης θα χορηγείται κατά περίπτωση και θα κυμαίνεται από 3% έως και 25%.

Χτες (Τρίτη) το Προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γιώργο Κουτρουμάνη, με αντικείμενο τη δέσμευση της Κυβέρνησης για την επίλυση του θέματος του εφάπαξ βοηθήματος, ώστε να μην προκύπτει καμία μείωση για τους δικαιούχους από το νέο μισθολογικό σύστημα.

Η ΠΟΣ ζήτησε να συνεχιστούν οι κρατήσεις υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Προσωπικού ΟΣΕ στα ίδια ποσά ως είχαν μέχρι σήμερα.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε ρητά ότι αποδέχεται το αίτημα για την παρακράτηση έως ότου λυθεί το θέμα με νομοθετική ρύθμιση που ο ίδιος θα εισάγει στη Βουλή.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk