Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια παράγκα μισογκρεμισμένη, μια ανάσα από την καρδιά της περιοχής Venice Βeach, στην Καλιφόρνια. Ωσπου τo 2005, ο «μάγος» φωτογράφος διασημοτήτων Στιβ Σο την αντικατέστησε με ένα εντυπωσιακό σπίτι που αναπτύσσεται σε τρία επίπεδα. Και εκεί μέσα έζησε αυτός καλά και οι καλεσμένοι του καλύτερα.

Η έκπληξη σε αυτήν την, παραμυθένιας μορφής, αληθινή ιστορία είναι ότι το σπίτι το σχεδίασε μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια ο ίδιος και όχι κάποιος διάσημος αρχιτέκτονας, όπως θα στοιχημάτιζε κανείς – και θα έχανε το στοίχημα.

Εχοντας «εντρυφήσει» στις δουλειές του αρχιτέκτονα John Lautner (1911-1994), ο ιδιοκτήτης χρησιμοποίησε τσιμέντο – σε τοίχους και δάπεδα –, σε συνδυασμό με γυαλί και ξύλο, για να πετύχει την πολύτιμη και συνάμα ζεστή λάμψη που ανακλούν διάσημα κτίρια του αμερικανού δημιουργού, όπως οι κατοικίες Sheats-Goldstein στο Μπέβερλι Χιλς, Arango στο Ακαπούλκο και Elrod στο Παλμ Σπρινγκς.

Η τελευταία μάλιστα εμφανίζεται στην ταινία «Τα διαμάντια είναι παντοτινά», με τον Σον Κόνερι στον ρόλο του Τζέιμς Μποντ (1971).

Η παιδική του εμμονή με τον βρετανό κινηματογραφικό πράκτορα αποτυπώθηκε στην κατοικία του, όπου το βιομηχανικό στυλ συνδυάζεται με τη μοντέρνα πολυτέλεια και τον αισθησιασμό και η ηδονική επιστροφή στο παρελθόν με τις νέες τεχνολογίες.

«Οι φίλοι μου λένε ότι το σπίτι μου μοιάζει με εκείνα των “κακών” στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ» λέει ο ίδιος. Για τον αμερικανό φωτογράφο ήταν σημαντικό να φτιάξει ένα σπίτι όπου θα μπορεί να ζει χωρίς να το βαριέται στιγμή.

Σήμερα η εξαιρετική αυτή κατοικία έχει και χρήση γκαλερί για έργα δικά του αλλά και άλλων καλλιτεχνών, ενώ παντού συνδυάζει το cocooning με την εργασία και τη χαρά. Στο πρώτο επίπεδο βρίσκονται η γκαλερί-γραφείο, ένα μπάνιο και ένα γκαράζ τριών θέσεων και στο δεύτερο το master bedroom, δύο ξενώνες και το στούντιο φωτογραφίας.

Το τρίτο επίπεδο ξεχωρίζει για το «βυθισμένο» καθιστικό με home theatre και αναπαυτικούς καναπέδες που φιλοξενούν τις κουβέντες της παρέας ως το ξημέρωμα και συνορεύει με την κουζίνα, η οποία βρίσκεται στην ίδια ευθεία με την τραπεζαρία και την υπαίθρια πισίνα.

Τα εναλλασσόμενα επίπεδα δημιουργούν σημεία-
κλειδιά στην αισθητική και στη λειτουργικότητα του σπιτιού, όπως το «παράθυρο» της κρεβατοκάμαρας που βλέπει στα τυρκουάζ νερά της πισίνας (ιδέα που ο ιδιοκτήτης υιοθέτησε από την κατοικία Sheats-Goldstein.

«Δεν υπάρχει ούτε ένα πράγμα που να θέλω να αλλάξω σε αυτό το σπίτι, όπου η ενέργεια ρέει ανεμπόδιστη. Οι φίλοι έρχονται για δείπνο το βράδυ της Παρασκευής και φεύγουν την Κυριακή» λέει ο ίδιος και δεν υπερβάλλει διόλου: Καλλιτέχνες, παραγωγοί του Χόλιγουντ, διαφημιστές και κινηματογραφικοί αστέρες… όλοι οι καλοί χωράνε – και ενίοτε φωτογραφίζονται – στα υπαίθρια και στα κλειστά σαλόνια.

Ο Μάριο Τεστίνο διάλεξε αυτόν τον χώρο για να φωτογραφίσει τη Ζιζέλ για την καμπάνια των γυαλιών Vogue, σκηνές από την ταινία «Χριστούγεννα στα τέσσερα» (2008) με πρωταγωνιστές τη Ρις Γουίδερσπουν και τον Βινς Βον γυρίστηκαν στην τραπεζαρία τού φωτογράφου των σταρ, ενώ τα στούντιο Fox νοίκιασαν την ταράτσα για πάρτι των βραβείων Emmy.

«Αυτό το σπίτι πραγματοποίησε όλες μου τις αγορίστικες φαντασιώσεις» λέει ο ιδιοκτήτης καθώς βγάζει την Αστον Μάρτιν από το γκαράζ του. Ζούμε μονάχα μια φορά…

Φωτογραφίες: Richard Powers