«Εξηγήσεις» έδωσε τη Δευτέρα το υπουργείο Παιδείας για την καθυστέρηση στην αξιολόγηση των ερευνητικών προγραμμάτων «Θαλής» και «Ηράκλειτος» από τα οποία και περιμένουν χρηματοδότηση τα πανεπιστήμια.

«Οπως έχει λεχθεί και στη Βουλή, εκτιμάται ότι οι αξιολογήσεις για όλα τα προγράμματα θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο. Υπεύθυνος για την σχετική διαδικασία, είναι ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γ. Πανάρετος.

«Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει καθυστέρηση στις αξιολογήσεις. Ο χρόνος που απαιτείται για την αξιολόγηση τέτοιων ανταγωνιστικών ερευνητικών προγραμμάτων με μεγάλο αριθμό αιτήσεων είναι παρόμοιος σε όλες τις χώρες του κόσμου» αναφέρεται στην ανακοίνωση και τονίζεται ότι «στην Ελλάδα, συνέπεσε η ανάγκη να αξιολογηθούν μέσα στην ίδια χρονική περίοδο πάνω από 7.000 ερευνητικές προτάσεις. (Ηράκλειτος, Αρχιμήδης, Θαλής, Μεταδιδακτορική Έρευνα). Είναι φανερό ότι απαιτείται μεγάλος αριθμός αξιολογητών για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. (Στο παρελθόν, ο μεγαλύτερος αριθμός προτάσεων που αξιολογήθηκε σε δεδομένη χρονική περίοδο ήταν 1.000)».

«Η αξιολόγηση του προγράμματος Ηράκλειτος, που αφορούσε υποτροφίες για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής, έχει ήδη ολοκληρωθεί. Επίσης έχει ολοκληρωθεί και ανακοινωθεί η πρώτη φάση αξιολόγησης του προγράμματος Αρχιμήδης. Οι αξιολογήσεις των προγραμμάτων Θαλής και μεταδιδακτορικής έρευνας βρίσκονται σε εξέλιξη» τονίζεται.

«Σημειώνεται ότι στις υπό αξιολόγηση προτάσεις εμπλέκονται όλοι σχεδόν οι έλληνες ερευνητές – πολλοί μάλιστα δύο και τρεις φορές. Αυτό δε θα επέτρεπε με κανένα τρόπο οι αξιολογήσεις να γίνουν με τον παραδοσιακό τρόπο συγκέντρωσης αποκλειστικά Ελλήνων αξιολογητών σε αίθουσες ξενοδοχείων» καταλήγει η ανακοίνωση.

Μέχρι στιγμής έχουν συμμετάσχει στις αξιολογήσεις σχεδόν 2.000 αξιολογητές από ΗΠΑ, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία, Ελβετία, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, Αυστρία, Ισπανία, Ιρλανδία, Νορβηγία, Ισραήλ, Καναδά, Αυστραλία, Ιαπωνία, Κίνα, Σαουδική Αραβία, Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ταϊβάν, Σιγκαπούρη, Ινδία, Μεξικό κλπ. που εργάζονται σε περισσότερα από 320 πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα.