Σύμπραξη κορυφής στο Μέγαρο Μουσικής

Ενας από τους σημαντικότερους μαέστρους της γενιάς του, ο Αντόνιο Παπάνο, μια από τις σπουδαιότερες ορχήστρες του κόσμου, η Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας της Ρώμης κι ένας βιρτουόζος πιανίστας, ο Μπορίς Μπερεζόφσκι θα βρεθούν στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης στις 21 και 22 Μαρτίου, σε δύο πολυαναμενόμενες συναυλίες οι οποίες εντάσσονται στις εκδηλώσεις για την 20ετία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Ενας από τους σημαντικότερους μαέστρους της γενιάς του, ο Αντόνιο Παπάνο, μια από τις σπουδαιότερες ορχήστρες του κόσμου, η Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας της Ρώμης κι ένας βιρτουόζος πιανίστας, ο Μπορίς Μπερεζόφσκι θα βρεθούν στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης στις 21 και 22 Μαρτίου, σε δύο πολυαναμενόμενες συναυλίες οι οποίες εντάσσονται στις εκδηλώσεις για την 20ετία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Το πρόγραμμα των συναυλιών εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία του Παπάνο για την ορχήστρα το «τιμόνι» της οποίας ανέλαβε το 2005 κι ενώ παράλληλα διατηρεί και τη θέση του μουσικού διευθυντή της Βασιλικής Οπερας της Αγγλίας: ποικιλία εποχών και ήχου. Ετσι, την πρώτη βραδιά θ΄ακουστούν έργα Βέρντι, Λιστ και Μάλερ ενώ τη δεύτερη, δημιουργίες του Ροσίνι, του Ρεσπίγκι και του Ραχμάνινοφ.

Το βιογραφικό του Παπάνο παρουσιάζει ενδιαφέρον τόσο από μουσικής πλευράς όσο και από ανθρώπινης: γεννήθηκε το 1959 στο Λονδίνο από Ιταλούς γονείς οι οποίοι είχαν μόλις μεταναστεύσει από μία αγροτική περιοχή της Νάπολης, με λίγα πράγματα και ακόμη λιγότερα χρήματα . Η οικογένεια έμενε σ΄ένα μικρό διαμέρισμα όπου ο πατέρας- ο οποίος είχε κάνει μουσικές σπουδές στην Ιταλία- συμπλήρωνε το εισόδημά του παραδίδοντας μαθήματα σε μέτριους λυρικούς τραγουδιστές.

Ο μικρός Αντόνιο βοηθούσε από πολύ νωρίς τον πατέρα του συνοδεύοντας τους μαθητές του στο πιάνο. Στα 13 του χρόνια, όμως, η οικογένειά του μετανάστευσε εκ νέου στο Κονέκτικατ των ΗΠΑ όπου ο ίδιος άρχισε να σπουδάζει σοβαρά μουσική: πιάνο, σύνθεση και διεύθυνση ορχήστρας. Αργότερα, η ανάγκη ν΄ανοίξει τα φτερά του τον έφερε και πάλι στην Ευρώπη: στην αρχή δούλεψε ως εκπαιδευτής λυρικών τραγουδιστών στη Βαρκελώνη κι αργότερα ως πιανίστας στις Οπερες του Μονάχου και της Φρανκφούρτης. Στη συνέχεια, κι ενώ είχε περάσει από διάφορες θέσεις, βρέθηκε μουσικός διευθυντής της Οπερας του Οσλο και κατόπιν του Theatre Royal de la Monnaie των Βρυξελλών. Το 2002 ανέλαβε την ίδια θέση στη Βασιλική Οπερα του Λονδίνου φέρνοντας μια νέα εποχή στο φημισμένο Κόβεντ Γκάρντεν.

Τη συνεργασία του με την Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας ο Παπάνο τη θεωρεί, κατά κάποιον τρόπο, ως επιστροφή στις (ιταλικές) ρίζες του. Τα τελευταία χρόνια μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Λονδίνου και Ρώμης και, ύστερα από 20 χρόνια σε απαιτητικές θέσεις, σκέπτεται το μέλλον διαφορετικά: θέλει να συνεργαστεί με ορχήστρες νέων, να ασχοληθεί περισσότερο με το πιάνο, ν΄απολαμβάνει το εξοχικό του στην ιταλική Ούμπρια και να φροντίζει την μικρή (ακόμη) συλλογή του με τα κρασιά…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk