Φαστ… ενδιαφέρον των Γερμανών για επενδύσεις στην Ελλάδα

Η σημασία της συνάντησης υπογραμμίζεται και από τη σύνθεση της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ανάμεσα σε άλλους συμμετείχαν ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Ντίνος Ρόβλιας, ο υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Γιάννης Πανάρετος, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Βασίλης Κεγκέρογλου, ο ΓΓ Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης, ο ΓΓ Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Κώστας Μαθιουδάκης, καθώς και ο ΓΓ Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας.

Αεροδρόμια, σιδηρόδρομοι, οδικοί άξονες: Για τους γερμανούς επιχειρηματίες, οι τεχνικές υποδομές στην Ελλάδα αποτελούν νέο μικρό Ελντοράντο.

Ετσι «πλουσιοπάροχες» τις παρουσίασε και η αναπληρώτρια υπουργός Εξωτερικών Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου στο γερμανό υφυπουργό Εξωτερικών Βολφ Μπορν κατά τη χθεσινή συνάντησή τους στο Βερολίνο στο πλαίσιο της λεγόμενης «αναβαθμισμένης διμερούς οικονομικής σχέσης» μεταξύ των δυο χωρών.

«Συμφωνήσαμε να αναπτύξουμε περαιτέρω αυτή τη σχέση» είπε η κυρία Ξενογιαννακοπούλου. Η απόφαση για τη δημιουργία της είχε ληφθεί από το Γιώργο Παπανδρέου και την Ανγκελα Μέρκελ πριν από ένα χρόνο, επίσης στο Βερολίνο.

Η σημασία της συνάντησης υπογραμμίζεται και από τη σύνθεση της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ανάμεσα σε άλλους συμμετείχαν ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Ντίνος Ρόβλιας, ο υφυπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Γιάννης Πανάρετος, ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Βασίλης Κεγκέρογλου, ο ΓΓ Οικονομικών Ηλίας Πλασκοβίτης, ο ΓΓ Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Κώστας Μαθιουδάκης, καθώς και ο ΓΓ Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας. Εκαστος εξ αυτών είχε κατ΄ ιδίαν συνομιλία με τον ομόλογό του μετά τη συνάντηση των δύο αντιπροσωπειών.

Το πιο βαρύ πρόγραμμα είχε προφανώς ο κ. Ρόβλιας, ο οποίος παρουσίασε στους συναδέλφους του οκτώ καινούριους «νεωτερισμούς» της ελληνικής κυβέρνησης – αρχίζοντας από το νόμο για τις μεγάλες επενδύσεις, τον επονομαζόμενο και «φαστ τρακ», επειδή απλοποιεί την αδειοδότηση νέων επιχειρήσεων, και καταλήγοντας με την πρόταση συνεργασίας νέων επιχειρηματιών σε Ελλάδα και Γερμανία.

«Οι Γερμανοί εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τις αποκρατικοποιήσεις και την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας» πρόσθεσε ο κ. Πλασκοβίτης. «Προφανώς έχουν επενδυτικά ενδιαφέροντα. Αλλά και εμείς ενδιαφερόμαστε για τα ενδιαφέροντά τους. Χρειάζονται, όπως ξέρετε, δυο για το ταγκό».

Στην ίδια συνάντηση θίχτηκε και το θέμα του τρόπου αποκρατικοποίησης. Ο κ. Πλασκοβίτης διέψευσε τις φήμες ότι η ελληνική κυβέρνηση προτίθεται να αντιγράψει το μοντέλο που χρησιμοποίησε το Βερολίνο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της περιουσίας της πρώην Ανατολικής Γερμανίας στα μέσα στης δεκαετίας του 90.

Μοντέλο, που, σύμφωνα με πολλούς αναλυτές, αποδείχθηκε καταστροφικό, αφού μαζί με τη δημιουργία στρατιών ανέργων στοίχισε και εκατοντάδες δισεκατομμύρια μάρκα στο γερμανικό κράτος.

Ο κ. Κεγκέρογλου ενημέρωσε στη δική του ομάδα εργασίας για τα νέα ασφαλιστικά συστήματα στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα για το όριο σύνταξης, που θα καθορίζεται μελλοντικά αυτόματα στη βάση του προσδόκιμου χρόνου ζωής. Οι οικοδεσπότες του εξέφραζαν πάντως απορίες για τη διαβεβαίωσή του, ότι η βιωσιμότητα των νέων ασφαλιστικών ταμείων είναι εξασφαλισμένη έως το 2060. Κι αυτό όχι μόνο επειδή η Ελλάδα έχει χρόνια οικονομικά χάλια. «Εδώ δεν ξέρουμε ούτε εμείς, αν θα έχουμε σίγουρες συντάξεις μετά το 2030» έλεγε ένας από αυτούς.

Παράλληλους βίους Ελλήνων και Γερμανών διαπίστωσε ο κ. Πανάρετος στον τομέα της έρευνας. Η κοινή μας τάση, είπε, είναι «να χρηματοδοτούμε προτάσεις με βάση την αριστεία, και όχι την ικανοποίηση όλων των εμπλεκομένων στην έρευνα». Η Γερμανία και η Ελλάδα, πρόσθεσε, είναι το παράδειγμα δυο χωρών, μιας μικρής και μιας μεγάλης, που υλοποιούν με κάποια καθυστέρηση τις μεταρρυθμίσεις προς την κατεύθυνση της επίτευξης μεγαλύτερης ανταγωνιστικότητας.

Ο κ. Τσιόκας έδειξε εντυπωσιασμένος από το γερμανικό ενδιαφέρον για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. «Η Γερμανία δραστηριοποιείται στο χώρο των εμπορικών μεταφορών με τρένα στην Ουγγαρία, στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία. Αυτή η γραμμή θα μπορούσε να καταλήξει στην Αθήνα» είπε. Εντονο είναι και το ενδιαφέρον τους, πρόσθεσε, για την ίδρυση εμπορικών κέντρων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Από τις συνομιλίες δεν έλειψαν οι αναφορές για τη γενικότερη κρίση στην Ελλάδα. «Οι Γερμανοί παρείχαν πλήρη υποστήριξη στην πολιτική μας» είπε η κυρία Ξενογιαννακοπούλου. Οι συναντήσεις τέτοιου είδους, πρόσθεσε, θα εντατικοποιηθούν στο μέλλον.

Οι έλληνες επισκέπτες τα είχαν πάντως «χαμένα» από τους πολλούς γερμανικούς επαίνους. Χαρακτηριστικό γι΄ αυτό ήταν η παρατήρηση του κ. Τσιόκα: «Ενας από τους συνομιλητές μας, ο Μπουρμπάχερ, είπε επί λέξει, το σημείωσα: ‘Θαυμάζω αυτό που κάνετε’. Πόσο μπορεί να ήταν κολακευτικό αυτό το σημείο και να μην ήταν αληθές;». Οι Γερμανοί αποφεύγουν να το διευκρινίσουν. Κι αυτό σημαίνει, ότι ο κ. Τσιόκας θα μείνει μάλλον με την απορία.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk