Οταν τα ημερολόγια κάνουν τέχνη

Πρόκειται για έναν εικαστικό θησαυρό! Μόνον έτσι μπορεί να χαρακτηρισθεί η συλλογή της ΑΓΕΤ Ηρακλής με έργα ζωγραφικής, τα οποία δημιουργήθηκαν ειδικά για τα ετήσια ημερολόγια της εταιρείας τον τελευταίο μισό αιώνα, και πλέον _το φθινόπωρο συγκεκριμένα_ θα παρουσιασθούν σε μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη. Μία συνεργασία, η οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση αυτής της σπουδαίας συλλογής για 19 χρόνια στο Μουσείο με σκοπό την όσο το δυνατόν πληρέστερη αξιοποίηση και ανάδειξή της. Πράγμα που σημαίνει, όπως ανακοινώθηκε το μεσημέρι σε συνέντευξη τύπου, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες θεματικές εκθέσεις σε ετήσια βάση.

Πρόκειται για έναν εικαστικό θησαυρό! Μόνον έτσι μπορεί να χαρακτηρισθεί η συλλογή της ΑΓΕΤ Ηρακλής με έργα ζωγραφικής, τα οποία δημιουργήθηκαν ειδικά για τα ετήσια ημερολόγια της εταιρείας τον τελευταίο μισό αιώνα, και πλέον _το φθινόπωρο συγκεκριμένα_ θα παρουσιασθούν σε μεγάλη έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη. Μία συνεργασία, η οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση αυτής της σπουδαίας συλλογής για 19 χρόνια στο Μουσείο με σκοπό την όσο το δυνατόν πληρέστερη αξιοποίηση και ανάδειξή της. Πράγμα που σημαίνει, όπως ανακοινώθηκε το μεσημέρι σε συνέντευξη τύπου, ότι θα ακολουθήσουν και άλλες θεματικές εκθέσεις σε ετήσια βάση.

Με 1.475 έργα, τα οποία υπογράφουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων τα μεγαλύτερα ονόματα της νεώτερης ελληνικής ζωγραφικής αυτή η συλλογή θα έλεγε κανείς ότι μοιάζει με ένα βιβλίο ιστορίας της τέχνης. Η παλαιότερη γενιά ανάμεσα στους οποίους ο Νίκος Χατζηκυριάκος – Γκίκας, ο Γιάννης Μόραλης, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Σπύρος Βασιλείου, ο Δημήτρης Γαλάνης, ο Γιάννης Σπυρόπουλος και αρκετοί νεότεροι όπως ο Παναγιώτης Τέτσης, ο Αλέκος Λεβίδης, ο Γιώργης Βαρλάμος, ο Δημήτρης Μυταράς και ο Αλέκος Φασιανός δίνουν το «παρών». Ο παλαιότερος όλων είναι ο Δημήτρης Γαλάνης, που γεννήθηκε το 1882 και οι υδατογραφίες του με θέματα από τον ζωδιακό κύκλο εμπεριέχονται στο ημερολόγιο του 1981. Αντίστοιχα, υδατογραφίες του Περικλή Βυζάντιου φιλοξενήθηκαν στο ημερολόγιο του 1993, για την επέτειο των 100 χρόνων από τη γέννησή του. Νεότερη από όλους τους καλλιτέχνες, εξάλλου είναι η Μαρία Φιλοπούλου, που γεννήθηκε το 1964.

Το πρώτο ημερολόγιο που ήταν φιλοτεχνημένο από τον Αγήνορα Αστεριάδη κυκλοφόρησε το 1956 και περιείχε 18 υδατογραφίες με τοπία, παραδοσιακές ενδυμασίες και άλλα θέματα από την περιοχή του Πηλίου. Το επόμενο _ένα από τα τέσσερα συλλογικά_ ήταν αφιερωμένο στις περιπέτειες του Ηρακλή και από εκεί και μετά, κάθε χρόνο υπήρχε και μία νέα κατάθεση: Ανδρέας Βουρλούμης, Κωνσταντίνος Γραμματόπουλος, Γιώργος Μανουσάκης, Κώστας Μαλάμος, Νίκος Νικολάου, Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης, Γιώργος Σικελιώτης, Νίκος Γεωργιάδης, Πέτρος Ζουμπουλάκης, Γιάννης Μιγάδης, Μαρία Πωπ, Φώτης Σαρρής, Σωτήρης Σόρογκας, Τάσος Αριδάς, Χρύσα Βέργη, Μάρκος Βενιός, Κωστής Γεωργίου, Δημήτρης Κούκος, Αχιλλέας Δρούγκας, Γιώργος Δρούτσας, Χρήστος Μποκόρος, Καλλιρρόη Μαρούδα.

Ενδιαφέρον όμως έχουν και τα κείμενα των ημερολογίων που γράφτηκαν από γνωστούς επίσης τεχνοκριτικούς, ιστορικούς της τέχνης και πνευματικούς ανθρώπους, όπως η Νίκη Γουλανδρή, ο Άγγελος Δεληβορριάς, ο Μαρίνος Καλλιγάς, η Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, ο Στέλιος Λυδάκης, ο Ευγένιος Ματθιόπουλος, η Όλγα Μεντζαφού – Πολύζου, ο Δημήτρης Παπαστάμος.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk