Έγγραφο-σημείωμα του δημάρχου Αθηναίων κ. Γ. Καμίνη με τις παρατηρήσεις του αλλά και τις αντιρρήσεις των επτά δημοτικών κοινοτήτων της Αθήνας για συγχωνεύσεις σχολείων της Αθήνας έφτασε στην υπουργό Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου την περασμένη Πέμπτη.

Η απάντηση του υπουργείου στις τοποθετήσεις αυτές εστάλη στο γραφείο του δημάρχου Αθηναίων, με αιτιολογημένες τις επιλογές συγχωνεύσεων και με ενσωματωμένες ορισμένες από τις προτάσεις του δήμου.

Πάντως, ενώ πλέον έχουν προχωρήσει οι αποφάσεις του υπουργείου, ο κ. Καμίνης αναμένεται να βρεθεί μπροστά στις αντιδράσεις γονέων, εκπαιδευτικών και δημοτικών παρατάξεων που θα θέσουν κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όποτε γίνει, το ζήτημα . Αιτιάσεις για εσκεμμένη κωλλυσιεργία, πολιτική αναποφασιστικότητα ή για κυβερνητική συνοδοιπορία δεν θα λείψουν. Είναι κάτι περισσότερο από σίγουρο ότι δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης θα απαιτήσουν απόφαση κατά των συγχωνεύσεων.

Άλλωστε, εν μέσω διαμαρτυριών εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Γονέων Αθήνας και συλλόγων εκπαιδευτικών, σκηνικό έντασης είχε υπάρξει σε συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στα μέσα Φεβρουαρίου, όταν δεν προχώρησε η συζήτηση για τις συγχωνεύσεις. Τότε, η αρμόδια αντιδήμαρχος Παιδείας κυρία Νέλλη Παπαχελλά αλλά και ο κ. Καμίνης επισήμαναν ότι οι αποφάσεις του υπουργείου θα προωθούνταν στις επτά δημοτικές κοινότητες, οι οποίες αφού εκφράσουν τις απόψεις τους, η τελική απόφαση θα λαμβανόταν από το δημοτικό συμβούλιο. Τελικά, όλα έμεινα στον αέρα και η κυρία Διαμαντοπούλου προχώρησε σε επίσημες ανακοινώσεις…

Αν και η δημοτική Αρχή είχε προγραμματίσει συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για χθες Δευτέρα, την ανέβαλε την περασμένη εβδομάδα, όταν έγινε γνωστό ότι η κυρία Διαμαντοπούλου, την Παρασκευή, θα ανακοίνωνε τις συγχωνεύσεις.

Τελικά, η τραγωδία στην Ιαπωνία, ως φαίνεται, προκάλεσε αλλαγή στον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, που ήθελε οι ανακοινώσεις του να ακουστούν και να λάβουν ουσιαστική προβολή. Ωστόσο, στο μεταξύ, έχοντας στα χέρια του ο κ. Καμίνης τις κρίσεις των δημοτικών κοινοτήτων της Αθήνας για τις συγχωνεύσεις έσπευσε να τις στείλει στο υπουργείο, «ώστε να ληφθούν υπόψιν, πριν από το φινάλε των τελικών αποφάσεων του υπουργείου», όπως έλεγαν από το επιτελείο του κ. Καμίνη.

Η νέα δημοτική αρχή έριξε το μπαλάκι στις δημοτικές κοινότητες στις περιοχές των οποίων βρίσκονται τα συγχωνευόμενα σχολεία. Πάντως, ο κ. Καμίνης ενστερνίζεται τα γενικά κριτήρια που τίθενται στο πλαίσιο των προωθούμενων αλλαγών από το υπουργείο Παιδείας, θεωρώντας ως κύριο κριτήριο οι μαθητές να μην πάνε σε σχολεία μακριά από τις κατοικίες τους, με ιδιαίτερη έμφαση όσον αφορά στα εσπερινά γυμνάσια και λύκεια, και να τηρηθούν τα όρια στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Επίσης, θετικά κρίνει ότι προωθείται να είναι χωριστά νηπιαγωγεία και δημοτικά, όπως και γυμνάσια χωριστά από Λύκεια.

Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι στην 1η κοινότητα υπήρχε βασική αντίρρηση σχετικά με την κατάργηση του διαπολιτισμικού σχολείου, ενώ το υπουργείο επιμένει ότι «είχε μετατραπεί σε γκέτο, μια και πάνω από το 85% των μαθητών είναι αλλοδαποί». Επίσης, δεν συμφωνούν με την πρόταση συγχώνευσης του 45ου και 5ου γυμνασίου (102 μαθητες και 99 αντίστοιχα), ενώ το υπουργείο λέει ότι «απελευθερώνεται όλο το κτίριο του 45ου γυμνασίου».

Διαφωνούν και με τη συγχώνευση των 8ου και 6ου εσπερινών γυμνασίων λόγω απόστασης, αλλά το υπουργείο προβάλλει ότι με 62 και με 90 μαθητές αντίστοιχα δεν θα μπορούσε να εφαρμοστεί το νέο πρόγραμμα.
Στη 2η κοινότητα ζητούσαν επανεξέταση για 4ο και 118ο δημοτικά, για τα συστεγαζόμενα 6ο και 36ο γυμνάσιο και διαφωνούσαν με τη συγχώνευση 3ου – 4ου εσπερινού γυμνασίου (126 και 53 μαθητές) και 3ου και 4ου εσπερινού λυκείου (33 και 66 μαθητές) -η αιτιολογία του υπουργείου είναι και πάλι ότι χωρίς τις συγχωνεύσεις δεν μπορεί να αναπτυχθεί το νέο πρόγραμμα.

Πρόταση επανεξέτασης έκαναν για τη συγχώνευση 37ου, 28ου και 7ου γυμνασίων (με τη συγχωνευση του 37ου αποχωρεί το συστεγαζόμενο δημοτικό και δημιουργείται το 7ο γυμνάσιο). Στη 3η κοινότητα οι σύμβουλοι ζήτησαν να μην υπάρξει αλλαγή στα νηπιαγωγεία της περιοχής. Όσον αφορά το 34ο και 9ο γυμνάσια και λύκεια η ενοποίηση γίνεται με ανταλλαγή κτιρίου, και τα λύκεια θα είναι χωριστά από τα γυμνάσια. Επιπλέον, είχαν αντιρρήσεις για συγχωνεύσεις του 81ου και 82ου δημοτικού -τελικά δεν συγχωνεύονται, όπως και το 49ο. Ανάλογες ενστάσεις εκφράστηκαν και από τις υπόλοιπες κοινότητες και το υπουργείο έστειλε προς το δήμο την αιτιολόγηση των επιλογών της.