Μικρή αύξηση στην κατανάλωση αλλαντικών

Χαμηλούς ρυθμούς αύξησης τη τάξης του 0,76% σημειώνει η εγχώρια αγορά αλλαντικών την πενταετία 2005-2009, με πρωταγωνιστή την πάριζα και τη μορταδέλα, ενώ εντονότερη ήταν η ανάπτυξη της αγοράς κρεατοσκευασμάτων, σύμφωνα με την κλαδική μελέτη αλλαντικά – κρεατοσκευάσματα, που εκπόνησε η ICAP Group.

Χαμηλούς ρυθμούς αύξησης τη τάξης του 0,76% σημειώνει η εγχώρια αγορά αλλαντικών την πενταετία 2005-2009, με πρωταγωνιστή την πάριζα και τη μορταδέλα, ενώ εντονότερη ήταν η ανάπτυξη της αγοράς κρεατοσκευασμάτων, σύμφωνα με την κλαδική μελέτη αλλαντικά – κρεατοσκευάσματα, που εκπόνησε η ICAP Group.

Σημειώνεται ότι το 2009 η εγχώρια φαινομενική κατανάλωση εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 2,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αλλά το 2008 είχε υποχωρήσει κατά 1% περίπου σε σχέση με το 2007. Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς κρεατοσκευασμάτων παρουσίασε επίσης ανοδική πορεία το χρονικό διάστημα 2005-2009, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 3,11%. Την τελευταία διετία η αγορά των κρεατοσκευασμάτων παρουσιάζει έντονους ρυθμούς αύξησης. Συγκεκριμένα, το 2008 αυξήθηκε κατά 4,9% σε σχέση με το 2007 και το 2009 αυξήθηκε κατά 5,5% συγκριτικά με το 2008.

Αναφορικά με τη διάρθρωση της εγχώριας αγοράς αλλαντικών και κονσερβών κρέατος, σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς καλύπτεται από την κατηγορία «Πάριζα – Μορταδέλα» (27% περίπου), ακολουθούν στην δεύτερη και τρίτη θέση οι κατηγορίες «Ζαμπόν (χοιρομέρι και ωμοπλάτες)» και «Αλλαντικά πουλερικών» αντίστοιχα. Το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς κρεατοσκευασμάτων εξακολουθεί να καλύπτεται από παρασκευάσματα χοιρινού και μοσχαρίσιου κρέατος και κυρίως από προϊόντα όπως σουβλάκι, γύρος και μπιφτέκι.

Η διαθεσιμότητα και η ποιότητα της βασικής πρώτης ύλης (κρέας) επηρεάζει άμεσα τον κλάδο. Ο κύριος όγκος του κρέατος είναι εισαγόμενος, (δεδομένου του χαμηλού βαθμού αυτάρκειας της εγχώριας παραγωγής κρέατος γενικά), ενώ ορισμένες από τις μεγαλύτερες μονάδες έχουν προβεί σε στρατηγική κάθετης ολοκλήρωσης, διατηρώντας οι ίδιες κτηνοτροφικές μονάδες, με σκοπό τον καλύτερο έλεγχο της πρώτης ύλης και την εκμετάλλευση οικονομιών κλίμακας.

Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των παραγωγικών επιχειρήσεων του κλάδου βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ο ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 32 παραγωγικών επιχειρήσεων, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2007 και 2008. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού σημείωσε αύξηση 5,09% το 2008 σε σχέση με το 2007. Οι πωλήσεις των 32 επιχειρήσεων σημείωσαν αύξηση 7,72% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, το κέρδος προ φόρου εισοδήματος μειώθηκε απότομα κατά 61,2% (το 2008), ενώ και τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 17,8%. Από τις 32 επιχειρήσεις του δείγματος, οι 22 ήταν κερδοφόρες και οι 10 ζημιογόνες για το 2008.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk