Τί κοινό έχει, άραγε, ο Βέρντι με τον Μάντζαρο, ο Μπερλιόζ με τον Παύλο Καρρέρ και ο Ροσίνι με τον Ναπολέοντα Λαμπελέτ; Ολοι τους, όπως κι άλλοι ακόμη σημαντικοί συνθέτες του λυρικού θεάτρου, άντλησαν έμπνευση από την Ελληνική Επανάσταση του 1821. Αριες και αποσπάσματα από τα συγκεκριμένα έργα τους, λοιπόν, θα παρουσιαστούν σ΄ένα γκαλά όπερας που θα πραγματοποιηθεί στις 22 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, στις 20.00).

Η «Θριαμβεύουσα Ιουδήθ», το ορατόριο του Βιβάλντι που γράφτηκε με αφορμή την πολιορκία της Κέρκυρας από τους Τούρκους, η «Πολιορκία της Κορίνθου» αλλά και η «Ωδή εις τον θάνατο του Λόρδου Βύρωνα» του Ροσίνι, ο «Υμνος των Εθνών» και ο «Κουρσάρος» του Βέρντι που εκτυλίσσεται στο Αιγαίο κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, η «Ελληνική Επανάσταση» του Μπερλιόζ σε συνδυασμό με την «Κυρά Φροσύνη» και τον «Μάρκο Μπότσαρη» του Παύλου Καρρέρ αλλά και τον Εθνικό Υμνο του Νικόλαου Μάντζαρου, δείχνουν με χαρακτηριστικό τρόπο το πώς η Ελληνική Επανάσταση ενέπνευσε μερικούς από τους σπουδαιότερους ευρωπαίους συνθέτες.

Στο εν λόγω γκαλά όπερας θα συμμετάσχουν Ελληνες και ξένοι λυρικοί καλλιτέχνες: ο τενόρος Ντανιέλε Τζιανφαρντίνο, η σοπράνο Στεφανία Ντοντσέλι, ο μπάσος Κάρλο Τοριάνι αλλά και η «δική μας» μέτζο σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη. Την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων θα διευθύνει ο Ελευθέριος Καλκάνης ενώ την σκηνοθετική επιμέλεια της βραδιάς έχει ο Βασίλης Αναστασίου.

Ι