Η Aegean αναλαμβάνει τις ευρωπαϊκές πτήσεις της Olympic

Το πτητικό έργο της Δυτικής Ευρώπης που αφήνει πίσω της η Olympic Air θα το αναλάβει και επίσημα η Aegean Airlines, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα δρομολογίων που θα ανακοινώσει λίαν συντόμως. Έτσι, η Aegean θα πετάει έως και τέσσερις πτήσεις την ημέρα για το αεροδρόμιο Χίθρου του Λονδίνου, αντί για δύο που ισχύει σήμερα.

Το πτητικό έργο της Δυτικής Ευρώπης που αφήνει πίσω της η Olympic Air θα το αναλάβει και επίσημα η Aegean Airlines, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα δρομολογίων που θα ανακοινώσει λίαν συντόμως.

Έτσι, η Aegean θα πετάει έως και τέσσερις πτήσεις την ημέρα για το αεροδρόμιο Χίθρου του Λονδίνου, αντί για δύο που ισχύει σήμερα.

Το ίδιο θα συμβεί και στην περίπτωση του αεροδρομίου Σαρλ ντε Γκολ του Παρισιού, όπου αντί μίας πτήσης ανά ημέρα, η Aegean θα έχει δύο πτήσεις.

Παρόμοια θα είναι η κατάσταση και για το διεθνές αεροδρόμιο των Βρυξελλών, όπου η Aegean θα επιχειρεί με δύο πτήσεις καθημερινά, αντί μίας σήμερα.

Πρόκειται για προορισμούς, στους οποίους η Aegean και η Olympic θα συνεχίσουν για λίγο ακόμη διάστημα να ανταγωνίζονται, με ημερομηνία λήξης την 27η Μαρτίου για το Λονδίνο και τις Βρυξέλλες και την 2η Μαΐου για το Παρίσι.

Διόλου τυχαίο λοιπόν το γεγονός της εξαγοράς τριών slots που διέθετε η Olympic Air στην βρετανική πρωτεύουσα και ενός που διατηρούσε στο Παρίσι, έναντι αγνώστου ποσού. Πρακτικά, πρόκειται για την εφαρμογή του άτυπου διαμοιρασμού του πτητικού έργου μεταξύ των δύο αερογραμμών, η οποία αποτελούσε το «Plan Β» που είχαν επεξεργαστεί οι δύο εταιρίες για την περίπτωση που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα απαγόρευε τη συγχώνευσή τους – όπερ και εγένετο.

Slots – «φιλέτα»

Το 2009 οι τότε σύμβουλοι του δημοσίου (Lazard, NBG INTERNATIONAL, Εμπορική Τράπεζα) είχαν αποτιμήσει τις χρονοθυρίδες του Χίθρου, έναντι σχεδόν 10 εκατ. ευρώ, ενώ του Σαρλ ντε Γκολ σε 882.000.

Με την εξαγορά τους, η Aegean δύναται πλέον είτε να τις εκμεταλλευθεί για τις δικές της επιχειρησιακές ανάγκες είτε να τις ενοικιάσει είτε ακόμη και να τις πουλήσει σε άλλες αερογραμμές. «Συνεχίζουμε αυτό που κάνουμε τα τελευταία πέντε χρόνια, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη των πτήσεων εξωτερικού και χρησιμοποιώντας έναν τύπο αεροσκάφους. Άλλωστε, εκεί είναι που καταγράφεται και το ενδιαφέρον του ελληνικού τουρισμού. Αυτά τα slots έχουν μεγάλη αξία, καθώς βρίσκονται σε ιδιαίτερα «φορτωμένους» μεταφορικούς κόμβους» εξηγούν οι πηγές της Aegean.

Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι θα υπάρξουν και περικοπές στο περιφερειακό πτητικό έργο της Aegean, θέτοντας ως παράδειγμα την γραμμή Αθήνα – Κάϊρο, την οποία και εγκατέλειψε αθόρυβα εν μέσω της αποσταθεροποίησης της Αιγύπτου. Αντίθετα, η Olympic εξακολουθεί να επιχειρεί στον συγκεκριμένο προορισμό.

«Επίλογος» για την Ευρώπη

Με αυτή την εξαγορά γράφεται και ο επίλογος της παρουσίας της Olympic Air στη Δυτική Ευρώπη, ο οποίος ολοκληρώνεται με τη ρευστοποίηση των συγκεκριμένων περιουσιακών στοιχείων της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής, που πέρασαν στον έλεγχο της MIG με την εξαγορά της.

Με την φυγή από τις αγορές της Δυτικής Ευρώπης -πλην του Άμστερνταμ- η Olympic μειώνει και τον στόλο των δαπανηρών Airbus, τα οποία προμηθεύτηκε με leasing, από 14 σε οκτώ, σε μία προσπάθεια να ρίξει κόστη και ζημίες. Η εταιρία θα εστιάσει στα Βαλκάνια, την Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο, όπου μπορεί να εκτελέσει ανέτως το πτητικό της έργο με τα ιδιόκτητα, ελικοφόρα Bombardier.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk