Οι κατά γενική ομολογία κορυφαίοι τενίστες της τελευταίας δεκαετίας, ο Ελβετός Ρότζερ Φέντερερ και ο Ισπανός Ράφαελ Ναδάλ διαφήμισαν την έναρξη της εφετινής αγωνιστικής περιόδου στα κορτ παίζοντας τένις σε μια επιφάνεια σκεπασμένη με… νερό!

Το διαφημιστικό τρικ έγινε -πού αλλού- στη χώρα της υπερβολής, το Κατάρ, που φιλοξένησε στα μέσα Ιανουαρίου στην πρωτεύουσα Ντόχα και το πρώτο τουρνουά της σειράς ΑΤΡ για το 2011 το οποίο κέρδισε ο Φέντερερ. Ομολογουμένως ήταν κάτι πρωτότυπο, καθώς μέχρι σήμερα έχουν γίνει αγώνες σε χόρτο, σε χώμα και σε κάθε μορφή στερεού αγωνιστικού χώρου, αλλά ουδέποτε σε… νερό, ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που οι διαφημιστές δοκιμάζουν τη φαντασία και τα όριά τους.

Στην ταράτσα και στη γέφυρα

Ο Φέντερερ έχει πρωταγωνιστήσει και στο παρελθόν σε διαφημιστικές υπερβολές, καθώς το 2006 είχε παίξει για λίγα λεπτά με τον Αμερικανό Αντρέ Αγκάσι στην… ταράτσα του περίφημου ξενοδοχείου με σχήμα φουσκωμένου ιστιοπλοϊκού πανιού «Burj Al Arab» του Ντουμπάι, ύψους 320 μέτρων!

Ωστόσο, ο Ελβετός «βασιλιάς της ρακέτας» Φέντερερ αντιμετώπισε τον Ναδάλ σε ένα ακόμη πιο περίεργο ματς στη γενέτειρα του ισπανού αντιπάλου του Μαγιόρκα, όπου το τερέν ήταν χωρισμένο στη μέση με τη μία πλευρά να αποτελείται από χώμα -επιφάνεια στην οποία θεωρείται ανίκητος ο Ναδάλ- και την άλλη από χόρτο όπου παραδοσιακά επικρατεί ο Φέντερερ.

Πλέον τη μόδα της πρωτότυπης φωτογράφησης ακολουθούν τα περισσότερα τουρνουά τένις. Ετσι πριν από το όπεν της Σαγκάης στην Κίνα οι κορυφαίοι τενίστες φωτογραφίζονται φορώντας παραδοσιακές κινεζικές ενδυμασίες, ενώ για την προώθηση του τουρνουά της Κωνσταντινούπολης η Αμερικανίδα Βίνους Γουίλιαμς φωτογραφήθηκε να παίζει τένις με την τουρκάλα πρωταθλήτρια Ιπέκ Σενόγλου στη γέφυρα του Βοσπόρου που ενώνει την Ευρώπη με την Ασία.

Στο παρελθόν ιδιαίτερη αίσθηση είχε προκαλέσει η αναμέτρηση του παλαίμαχου πρωταθλητή Μπόμπι Ριγκς με την αμερικανίδα πρωταθλήτρια Μπίλι Τζιν Κινγκ, η οποία είχε απηυδήσει από τα απαξιωτικά σχόλιά του για το γυναικείο τένις και τον προκάλεσε σε αγώνα! Σε ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα ματς της ιστορίας, το οποίο έγινε το 1973 μπροστά σε 30.000 θεατές (και 50 εκατ. τηλεθεατές) στη Νέα Υόρκη, η 30χρονη τενίστρια επικράτησε του 50χρονου παλαίμαχου!

Τα «φτερά» του Γκόμεζ

Το 2009, μια χρονιά προτού μετακομίσει στην Μπάγερν Μονάχου, ο γερμανός διεθνής επιθετικός της Στουτγάρδης Μάριο Γκόμεζ υπέγραψε διαφημιστικό συμβόλαιο με γνωστή εταιρεία τονωτικού αναψυκτικών. Το γνωστοποίησε όταν άλλαξε (προσωρινά) το στυλ πανηγυρισμού του: έφερε το χέρι στο στόμα κάνοντας ότι πίνει κάτι και στη συνέχεια με τα χέρια ανοιχτά στο πλάι έδειξε ότι πετάει. Το… υπονοούμενο το έπιασαν οι περισσότεροι όταν είδαν στα παπούτσια του το σήμα της εν λόγω εταιρείας!

Η μπύρα των (μουντιαλικών) σκανδάλων

Στο Μουντιάλ της Γερμανίας το 2006, στην αναμέτρηση της Ολλανδίας με την Ακτή Ελεφαντοστού η εταιρεία ζυθοποιίας «Bavaria» επέλεξε έναν πρωτότυπο τρόπο να διαφημιστεί, τουλάχιστον στο ολλανδικό κοινό. Στο πλαίσιο διαφημιστικής καμπάνιας μοίρασε χιλιάδες πορτοκαλί καλοκαιρινά παντελόνια (χωρίς κάποιο διακριτικό σύμβολο) στους θεατές, ωστόσο οι άνθρωποι της FIFA στην κυριολεξία τους έγδυσαν προτού αυτοί εισέλθουν στο «Γκόντλιμπ Ντάιμλερ» της Στουτγάρδης αναγκάζοντάς τους να δουν το ματς φορώντας μόνο τα εσώρουχά τους!

Αντίστοιχο σκηνικό επαναλήφθηκε στο Μουντιάλ 2010 και στο «Σόκερ Σίτι» του Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής, όπου αναμετρήθηκε η Ολλανδία με τη Δανία, με τη μόνη διαφορά που εφέτος οι διαφημιστές της «Bavaria» μοίρασαν δωρεάν πορτοκαλί φορέματα για κυρίες.

Στο ημίχρονο του αγώνα για τον 5ο όμιλο υπάλληλοι ασφαλείας εκτελώντας διαταγές της FIFA πλησίασαν 36 καλλίγραμμες γυναίκες που φορούσαν τα συγκεκριμένα φορέματα και τις απομάκρυναν από το γήπεδο! Η σύλληψή τους έγινε θέμα στις εφημερίδες όλου του πλανήτη, όπως και η «απάντηση» των καλλίγραμμων κυριών: μία εξ αυτών φορούσε ένα ερυθρόλευκο φόρεμα και κάποια στιγμή άρχισε ένα αισθησιακό στριπτίζ τραβώντας την προσοχή των φωτογράφων. Το σόου σταμάτησε, μόλις αποκαλύφθηκε ότι από κάτω φορούσε το «απαγορευμένο» πορτοκαλί φόρεμα!

Τα προφυλαγμένα… προφυλακτικά

Το 1988 άρχιζε η επικοινωνιακή αντεπίθεση στη μάχη κατά του Aids, ωστόσο η γερμανική Μπουντεσλίγκα δεν έδειχνε ακόμη έτοιμη για κάτι τέτοιο. Ετσι όταν έγινε γνωστό ότι η Χόμπουργκ συμφώνησε με την εταιρεία προφυλακτικών «London» για διαφήμιση στην εμφάνισή της, η γερμανική ποδοσφαιρική λίγκα το απαγόρευσε.

Αποτέλεσμα; Η Χόμπουργκ σκέπασε το επίμαχο λογότυπο με μια μαύρη λωρίδα και λίγες εβδομάδες αργότερα ένα δικαστήριο τη δικαίωσε και της επέτρεψε να διαφημίζει τα προφυλακτικά. Ωστόσο αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να την κρατήσει στην Α’ κατηγορία της Μπουντεσλίγκας…