ΚΡΙΤΙΚΗ

on air

Ανήκω σε εκείνους (τη μειοψηφία;) που παθαίνουν στομαχικό ίλιγγο όποτε ακούν τις πανελίστριες των κουτσομπολίστικων εκπομπών να αναφέρονται σε γάμους, λιγωμένες από τα σερμπέτια του έρωτα, χαρακτηρίζοντάς τους ως «την ομορφότερη ημέρα της ζωής του… Κούλη και της Κούλας», όπως κι αν λένε τους εκάστοτε «τυχερούς». Πρώτον, επειδή ο γάμος ως θεσμός δεν μου λέει τίποτε (αντιθέτως, θεωρώ ότι έχει χρεοκοπήσει), δεύτερον επειδή μια ζωή _ εν προκειμένω η ζωή που περιμένει τους νεόνυμφους _ η οποία έχει αφήσει την ομορφότερη ημέρα της πίσω, είναι από πληκτική ως ανούσια: τα ωραία (πρέπει να) είναι μπροστά, να μας περιμένουν, να μας δίνουν ελπίδα και διάθεση για περιπέτεια. Οπως κι αν έχει, ο ANT1 επενδύει ως φαίνεται πολλά σε εκείνους που εξακολουθούν να βλέπουν στο Μυστήριο του γάμου την ομορφότερη ημέρα της ζωής τους. Κυρίως σε όσους είναι πρόθυμοι να τη βγάλουν σε κοινή θέα, με το αζημίωτο. Στο νέο ριάλιτι του καναλιού με τίτλο «Μην το πεις στη νύφη», το πρώτο επεισόδιο του οποίου προβλήθηκε την περασμένη Δευτέρα, ο γαμπρός παίρνει στο χέρι 20.000 ευρώ και αναλαμβάνει να διοργανώσει την τελετή μόνος, ολομόναχος. Η δε νύφη το μόνο που έχει να κάνει είναι να ανησυχεί για το αν ο καλός της θα καταφέρει να ικανοποιήσει όλες τις απαιτήσεις της και να το δείχνει όσο πιο γλαφυρά μπορεί στην κάμερα.
Εχοντας παρακολουθήσει αντίστοιχα ξένα ριάλιτι, θα χαρακτήριζα το δικό μας ιδιαίτερα μετρημένο και ανώδυνο. Στο πρώτο, τουλάχιστον, επεισόδιο, η νύφη και ο γαμπρός δεν πολυδιαφώνησαν, δεν συγκρούστηκαν, δεν παρεξηγήθηκαν (όπως έχω δει να γίνεται), οι δε συγγενείς είχαν σχετικά διακριτική παρουσία _ εκτός από τη μαμά της νύφης που έκανε ό,τι μπορούσε για να καταστρέψει το γαμήλιο χτένισμα της κόρης της, και τα κατάφερε. Δεν γνωρίζω αν οι έλληνες παραγωγοί κράτησαν για κάποιον λόγο χαμηλά τους τόνους ή αν το ζευγάρι δεν ήταν «ικανό» για τζέρτζελο, πάντως το ξεκατίνιασμα που υπόσχονται τέτοιου είδους εκπομπές δεν έγινε. Ωστόσο ένα ριάλιτι χωρίς ξεκατίνιασμα (ας μη γελιόμαστε, σε αυτή την ευτελή παράμετρο οφείλει την όποια επιτυχία του το είδος) δεν έχει μέλλον, νομίζω. Θα δείξει. Πάντως στο κανάλι κατέφθασαν 7.000 αιτήσεις ζευγαριών που είδαν στην παραγωγή την ευκαιρία για τζάμπα γάμο, ενώ ως τώρα ο… ιερέας έχει ευλογήσει δέκα από αυτές. Να ευχηθώ βίον ανθόσπαρτον και με όσο το δυνατόν πιο υψηλές τηλεθεάσεις!
Την ίδια στιγμή, να απορήσω για άλλη μία φορά με εκείνους που είναι πρόθυμοι ακόμη και να γελοιοποιηθούν μέσα από τέτοιου είδους εκπομπές, προκειμένου να κερδίσουν μερικά λεπτά δημοσιότητας, μερικά «ευρώπουλα». Με εκείνους που ερωτεύονται, παντρεύονται, ταξιδεύουν, χορεύουν, τραγουδάνε, μαγειρεύουν, τσακώνονται, χωρίζουν, μπροστά στον τηλεοπτικό φακό, χωρίς να ντρέπονται γι’ αυτή την υπερέκθεση, για το αδιάκριτο του όλου εγχειρήματος. Οσο για τα τηλεοπτικά ριάλιτι, τελικά είναι οτιδήποτε άλλο εκτός από ριάλιτι (πραγματικότητα): Είναι ένα καλοστημένο αλλά εξαιρετικά φτηνό παζάρι. Μια αρένα όπου τα θύματα μπαίνουν οικειοθελώς (για λόγους που χρήζουν ψυχιατρικής ανάλυσης), πρόθυμα να παίξουν την πιο εξευτελιστική παράσταση της ζωής τους. Η πραγματικότητα είναι άλλου, όμως «Μην το πεις στη νύφη» και της χαλάσεις την ομορφότερη ημέρα της ζωής της…

Ο ANT1 τής έχει δείξει με κάθε τρόπο (κυρίως με την εκκωφαντική σιωπή του) ότι δεν επιθυμεί να συνεργαστεί μαζί της. Εκείνη όμως επιμένει να βγαίνει και να καταγγέλλει ότι μετά την (προ καιρού) διερευνητική επαφή που είχε το κανάλι μαζί της… ουδέν νεώτερον από το μέτωπο του «Dancing with the stars». Επιμένει να βγαίνει και να παραπονείται που δεν την προτίμησαν, διεκδικώντας ξανά και ξανά με τον επίμονο τρόπο της μια θέση στην κριτική επιτροπή του show. Αφού δεν καταλαβαίνει η ίδια η Μαρία Ιωαννίδου το κακό που κάνει στην εικόνα της, δεν υπάρχει κανένας από το οικογενειακό περιβάλλον της να της επισημάνει πόσο πολύ εκτίθεται, να τη σταματήσει;

Δεν είναι ότι δεν τη χαζεύω, τη χαζεύω. Για να γελάσω, ενίοτε, με τα μπλεξίματα ανάμεσα στους ενοίκους της. Αναρωτιέμαι όμως: γιατί στην «Πολυκατοικία» του Mega οι περισσότεροι (ανάμεσά τους και πολύ καλοί) ηθοποιοί παίζουν σαν να βγαίνουν από (κακή) ελληνική ταινία του ’60 και του ’70; Είναι λογικό οι σημερινοί κωμικοί να έχουν «πατήσει» πάνω στους παλαιότερους οι οποίοι έχουν δημιουργήσει σχολή με τον αυθορμητισμό και την αφέλειά τους. Από τότε όμως ως σήμερα η κινηματογραφική – τηλεοπτική υποκριτική έχει πάει μπροστά…

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Media
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk