Χιονοθύελλες εξαιτίας της… ζέστης
Αμερικανοί ερευνητές διαπιστώνουν ότι η αύξηση της θερμοκρασίας οδηγεί σε περισσότερες και πιο έντονες…. χιονοθύελλες. Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ανάλογο συσχετισμό της αύξησης της θερμοκρασίας με τη συχνότητα και την ένταση των καταιγίδων. «Οι ισχυρές χιονοθύελλες είναι φαινόμενο που συνδέεται με την αύξηση της θερμοκρασίας στον πλανήτη. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι όσο η θερμοκρασία στη Γη αυξάνεται, όλο και μεγαλύτερες ποσότητες υγρασίας απορροφώνται στην ατμόσφαιρα αυξάνοντας τις πιθανότητες πρόκλησης ακραίων καιρικών φαινομένων και μάλιστα καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους. Αν συνεχιστεί η αυξητική τάση της θερμοκρασίας θα πρέπει να περιμένουμε ότι οι χιονοθύελλες θα συμβαίνουν με μεγαλύτερη συχνότητα και ένταση σε βάθος αρκετών δεκαετιών» ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο μετεωρολόγος Τζεφ Μάστερς, ιδρυτής του Weather Underground, ενός οργανισμού παροχής μετεωρολογικών ειδήσεων και δεδομένων.
Λέιζερ για διάγνωση του μελανώματος
Αμερικανοί ερευνητές ανέπτυξαν μια συσκευή λέιζερ η οποία ανιχνεύει τον πιο θανατηφόρο καρκίνο του δέρματος, το κακόηθες μελάνωμα, με ακρίβεια της τάξεως του 100%- όπως τουλάχιστον έχουν δείξει μέχρι στιγμής τα πειράματα στο εργαστήριο. Η νέα συσκευή λέιζερ που αναπτύχθηκε από ειδικούς του Κέντρου Μοριακής και Βιομοριακής Απεικόνισης στο Πανεπιστήμιο Ντιουκ φαίνεται να είναι πολύ πιο ακριβής από τις υπάρχουσες μεθόδους απεικονιστικής εξέτασης των σπίλων που χρησιμοποιούν σήμερα οι δερματολόγοι. Η συσκευή λειτουργεί κατευθύνοντας δύο ακτίνες λέιζερ στον ύποπτο σπίλο. Οι επιστήμονες μελετούν τον τρόπο με τον οποίο οι ακτίνες απορροφώνται από τα δερματικά κύτταρα και έτσι είναι σε θέση να εντοπίσουν ακόμη και μικροσκοπικές διαφορές στο χρώμα του δέρματος- οι πιο σκουρόχρωμες περιοχές απορροφούν περισσότερη ενέργεια του λέιζερ σε σύγκριση με τις πιο ανοιχτόχρωμες. Με δεδομένο ότι ο καρκινικός ιστός περιέχει μεγαλύτερες ποσότητες μιας χρωστικής που ονομάζεται ευμελανίνη σε σύγκριση με το υγιές δέρμα, είναι εύκολο για τη συσκευή λέιζερ να «συλλάβει» τους σπίλους που έχουν μετατραπεί σε καρκινικούς.
Βιοκαύσιμα από ήλιο και νερό!
Ερευνητές στις ΗΠΑ υποστηρίζουν ότι βρήκαν τον τρόπο να παραγάγουν καύσιμα χρησιμοποιώντας τα συστατικά που κάνουν τα φυτά να αναπτύσσονται! Επιστήμονες της εταιρείας Joule Unlimited χρησιμοποίησαν γενετική μηχανική για να τροποποιήσουν έναν οργανισμό με τρόπο τέτοιον ώστε να μπορεί να παράγει ντίζελ και αιθανόλη από τον ήλιο, το νερό και το διοξείδιο του άνθρακα. Οπως αναφέρουν οι ερευνητές μάλιστα με τη μέθοδο αυτή μπορούν να παράγουν απεριόριστες ποσότητες καυσίμων, ενώ επίσης δεν απαιτούνται μεγάλες και ακριβές εργοστασιακές εγκαταστάσεις, γεγονός που περιορίζει ακόμη περισσότερο το κόστος παραγωγής. Οι ερευνητές τροποποίησαν ένα κυανοβακτήριο το οποίο τοποθέτησαν μέσα σε ειδικούς ηλιακούς συλλέκτες, όπου και γίνεται η παραγωγή του καυσίμου. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε μια εγκατάσταση συλλεκτών έκτασης τεσσάρων στρεμμάτων μπορούν να παραχθούν ετησίως 15.000 γαλόνια ντίζελ, ποσότητα τέσσερις φορές μεγαλύτερη από εκείνη που προσφέρει η πιο αποδοτική υπάρχουσα μέθοδος παραγωγής βιοκαυσίμου. Στους ισχυρισμούς της εταιρείας αντέδρασαν ωστόσο πολλοί στην επιστημονική κοινότητα εκφράζοντας την επιφύλαξή τους για τη νέα μέθοδο.
Ηρθε το «νανοσκόπιο»
Διεθνής ομάδα ερευνητών κατασκεύασε το πιο ισχυρό μικροσκόπιο στον κόσμο.
Πρόκειται για ένα μικροσκόπιο οπτικής τεχνολογίας που διαθέτει την υψηλότερη ανάλυση που έχει επιτευχθεί ως σήμερα. Ετσι μπορεί να παράσχει και μάλιστα λεπτομερώς εικόνες όχι απλώς από τον μικρόκοσμο αλλά κυριολεκτικά από τον… νανόκοσμο για αυτό και οι ειδικοί το βάφτισαν «νανοσκόπιο». Το μικροσκόπιο ανέπτυξαν επιστήμονες του Κέντρου Ερευνών Λέιζερ του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ σε συνεργασία με ερευνητές του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σιγκαπούρης και βασίζεται σε μια νέα μέθοδο η οποία μπορεί να εντοπίζει και να «αξιοποιεί» κάποια εξαιρετικά ασθενή κύματα φωτός που εκπέμπονται πολύ κοντά σε ένα αντικείμενο. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του το «νανοσκόπιο» μπορεί να διεισδύει με άμεσο τρόπο στο εσωτερικό ενός κυττάρου ή να παρατηρεί ζωντανούς ιούς χωρίς να γίνεται χρήση χρωστικών ουσιών ή άλλων τεχνικών που χρησιμοποιούνται σήμερα για τέτοιου είδους παρατηρήσεις. Είναι εξάλλου 20 φορές πιο ισχυρό από τα σημερινά οπτικά μικροσκόπια, αφού έχει την ικανότητα να προβάλλει αντικείμενα μεγέθους 50 δισεκατομμυριοστών του μέτρου και αναμένεται να φέρει την επανάσταση σε τομείς όπως η κυτταρική βιολογία και η βιοϊατρική.
To GΡS του καρχαρία
Εσωτερικό σύστημα πλοήγησης φαίνεται να διαθέτουν ορισμένα είδη καρχαριών, εφόσον μπορούν και μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις σαν να ξέρουν ακριβώς πού πηγαίνουν. Η ανακάλυψη έγινε από ερευνητική ομάδα του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας της Φλόριδας, με επικεφαλής τον Ελληνα Γιάννη Παπασταματίου, μετά την ανάλυση δεδομένων από τις κινήσεις καρχαριών στους οποίους είχαν τοποθετηθεί ειδικοί πομποί. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι καρχαρίες-τίγρεις ακολουθούσαν πολύ συγκεκριμένη πορεία, εμφανώς «κατευθυνόμενη» προς τον προορισμό τους. Αλλα είδη, όπως οι καρχαρίες υφάλων Βlack tip, δεν επεδείκνυαν την ίδια συμπεριφορά, ενώ το αλεπόψαρο ακολουθούσε μεν «κατευθυνόμενη» πορεία αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Αυτό, υποστηρίζουν σε άρθρο που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «Journal of Αnimal Εcology», υποδηλώνει ότι ορισμένα είδη καρχαριών έχουν την ικανότητα να «σχεδιάζουν» και να «αποθηκεύουν» νοητικούς χάρτες των τοποθεσιών στις οποίες μετακινούνται.
Νέο αξιόπιστο τεστ για τον προστάτη
Ενα νέο, βελτιωμένο τεστ για τον καρκίνο του προστάτη ανέπτυξαν ερευνητές του Πανεπιστημίου του Σάρεϊ. Οπως σημειώνουν οι επιστήμονες, η εξέτασή τους είναι πιο ακριβής και λιγότερο παρεμβατική σε σύγκριση με το συμβατικό τεστ μέτρησης του ειδικού προστατικού αντιγόνου (Ρrostate Specific Αntigen, ΡSΑ). Η νέα εξέταση, η οποία θα μοιάζει με ένα απλό τεστ εγκυμοσύνης, θα μπορούσε να εφαρμοστεί ευρέως μέσα στους επόμενους 18 μήνες, υποστηρίζουν οι δημιουργοί της και προσθέτουν ότι θα σώσει πολλούς άνδρες οι οποίοι σήμερα υποβάλλονται στο αναξιόπιστο τεστ ΡSΑ. Το καινούργιο τεστ βασίζεται στη μέτρηση στα ούρα ενός χημικού, του ΕΝ2, το οποίο ανακαλύφθηκε ότι εκκρίνεται συγκεκριμένα από τα καρκινικά κύτταρα του προστάτη.