Βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας την περασμένη Τρίτη αφού στην Αμερική για λίγες ώρες κατάφερε να εκτοπίσει από την πρώτη θέση των ειδήσεων ακόμη και τον απολυταρχικό ηγέτη της Λιβύης Μοαμάρ Καντάφι. Ο σχεδιαστής μόδας Τζον Γκαλιάνο έγινε πρωτοσέλιδο στις μεγαλύτερες εφημερίδες του κόσμου και σε χιλιάδες ενημερωτικές ιστοσελίδες και ιστολόγια όχι για μια εντυπωσιακή κολεξιόν του ή για κάποια άλλη δραστηριότητά του συνυφασμένη με τη μόδα. Αιτία ήταν ένα αντισημιτικό του παραλήρημα, το οποίο δυστυχώς για εκείνον καταγράφηκε από την κάμερα ενός κινητού τηλεφώνου. Ετσι «διέρρευσε» όχι μόνο στο Ιnternet, αλλά και στη διοίκηση του οίκου μόδας Christian Dior.
Στο βίντεο ο βρετανός σχεδιαστής, εμφανώς μεθυσμένος, επιδίδεται σε μια άνευ προηγουμένου λεκτική επίθεση εναντίον ενός ζευγαριού που έτυχε να κάθεται δίπλα του στο trendy καφέ «La Ρerle», στην παρισινή συνοικία Μarais. «Αγαπώ τον Χίτλερ» εκστομίζει σαρκαστικά ο Γκαλιάνο στους δύο θαμώνες που τον κινηματογραφούν. «Ανθρωποι σαν εσάς θα ήταν νεκροί, κι όχι μόνο εσείς αλλά και οι πρόγονοί σας θα είχαν πεθάνει στους θαλάμους αερίων». Από την άρθρωσή του γίνεται αντιληπτό ότι όχι μόνο ήταν μεθυσμένος, αλλά, όπως δήλωσε και αυτόπτης μάρτυρας στην αστυνομία, «πρέπει να ήταν υπό την επήρεια ουσιών».

Σύλληψη και καταδίκη

Το επεισόδιο συνέβη την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου και ο σχεδιαστής συνελήφθη και οδηγήθηκε στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής απ΄ όπου αφέθηκε ελεύθερος ύστερα από λίγες ώρες και αφού το ζευγάρι είχε καταθέσει μήνυση εναντίον του. Με το που έγινε γνωστή η σύλληψή του, η διοίκηση του οίκου Dior ανακοίνωσε ότι τον θέτει σε διαθεσιμότητα. Αλλά όταν την περασμένη Τρίτη το επίμαχο βίντεο δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της βρετανικής εφημερίδας «Τhe Sun», ανακοινώθηκε ότι ο Οίκος διακόπτει τη συνεργασία του με τον σχεδιαστή. Σε μια σύντομη δήλωσή του ο Sidney Τoledano, διευθύνων σύμβουλος του Dior Couture, τόνισε: «Καταδικάζω απερίφραστα όσα ειπώθηκαν από τον Τζον Γκαλιάνο,τα οποία έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τις αξίες που υπερασπιζόταν πάντα ο Κριστιάν Ντιόρ».
Η απομάκρυνση τού σχεδιαστή από τον διάσημο οίκο μόδας έγινε λίγες ημέρες πριν από την παρουσίαση της κολεξιόν για το φθινόπωρο- χειμώνα του 2011 η οποία- ας σημειωθεί- πραγματοποιήθηκε κανονικά προχθές.
Τα νέα για την απόλυση του Γκαλιάνο προκάλεσαν μεγάλη αίσθηση στον κόσμο της μόδας, από το Παρίσι ως τη Νέα Υόρκη και το Τόκιο. Διάσημα αστέρια του Χόλιγουντ, όπως η Νάταλι Πόρτμαν, έσπευσαν να δηλώ σουν «εξοργισμένα» από το παραλήρημα του Γκαλιάνο. Εν τούτοις δεν αναφέρθηκε καθόλου στο συμβόλαιο που υπέγραψε πρόσφατα με τον οίκο Dior για να πρωταγωνιστήσει στη νέα διαφημιστική εκστρατεία του αρώματος «Μiss Dior Cherie».
Δεν ήταν λίγοι πάντως και όσοι επιχείρησαν να τον υπερασπιστούν, λέγοντας ότι ήταν τόσο μεθυσμένος που μάλλον δεν ήξερε τι έλεγε. Επίσης σημειώνουν ότι η φραστική επίθεση του σχεδιαστή ήταν αποτέλεσμα σκωπτικών σχολίων που έκανε το ζευγάρι για την εμφάνισή του.

Το κακό παιδί της μόδας

Γνωστός ως «κακό παιδί» της μόδας για το επιδεικτικό και προκλητικό ύφος του, ο Γκαλιάνο έπαιξε κύριο ρόλο στην αναβίωση του οίκου Dior αφότου ανέλαβε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή το 1996. Οι πωλήσεις του οίκου σημείωσαν κατακόρυφη άνοδο με αποτέλεσμα να γίνει μια από τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις της αυτοκρατορίας ειδών πολυτελείας LVΜΗ, η οποία διευθύνεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό. Ο Γκαλιάνο γεννήθηκε το 1960 στο Γιβραλτάρ από βρετανό πατέρα και ισπανίδα μητέρα. Το 1984 αποφοίτησε από την περίφημη σχολή Central Saint Μartins College of Αrt and Design του Λονδίνου, όπου έχουν φοιτήσει μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της τέχνης, της μόδας και του σχεδίου. Η κολεξιόν που παρουσίασε στην αποφοίτησή του ήταν εμπνευσμένη από τη Γαλλική Επανάσταση, είχε τίτλο «Les Ιncroyables» και εντυπωσίασε τόσο πολύ που αγοράστηκε ολόκληρη από το πολυκατάστημα Βrowns.

«Βασιλιάς» σε μια νύχτα

Για αρκετά χρόνια, ενώ οι δημιουργίες του έπαιρναν τις καλύτερες κριτικές, αγωνιζόταν να βρει οικονομικούς υποστηρικτές. Το 1993 η διευθύντρια της αμερικανικής «Vogue» Αννα Γουίντουρ τον σύστησε στην κοσμική και πάμπλουτη Σαό Σλουμπερζέ, η οποία ανέλαβε να τον στηρίξει οικονομικά και να τον συστήσει στα πιο «κλειστά» γαλλικά σαλόνια. Την ίδια χρονιά παρουσίασε την πρώτη του κολεξιόν στο Παρίσι, στην οποία πήραν μέρος αφιλοκερδώς τα πιο διάσημα μοντέλα της εποχής, όπως η Κέιτ Μος, η Λίντα Εβανγκελίστα και η Ναόμι Κάμπελ. Μέσα σε μια νύχτα ο Γκαλιάνο έγινε το αγαπημένο παιδί της γαλλικής μόδας. Το 1995 ο Μπερνάρ Αρνό τον προσέλαβε ως καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Givenchy. Αμφισβητήθηκε, αλλά οι δημιουργίες του ήταν τόσο αναμφισβήτητα συγκλονιστικές που μετά την πρώτη του κολεξιόν ουδείς επικριτής του ξαναμίλησε. Δύο χρόνια αργότερα ο Αρνό τον μετέφερε από τον Givenchy στον Dior όπου και παρέμενε μέχρι πριν από λίγες ημέρες.

Αλκοόλ και ναρκωτικά

Χωρίς αμφιβολία ο Γκαλιάνο είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους σχεδιαστές μόδας.Οι δημιουργίες του τόσο για τον Dior όσο και για το δικό του label αποτελούν αντικείμενα πόθου για όλους τους fashionistas του κόσμου.Το πρόβλημα του Γκαλιάνο δεν ήταν ποτέ στην επαγγελματική του ζωή, αλλά στην προσωπική.Για πολλά χρόνια προσπαθούσε να καταπολεμήσει το πρόβλημά του με το αλκοόλ και τα ναρκωτικά,χωρίς όμως να τα καταφέρνει.Τον τελευταίο καιρό δήλωνε ότι είχε κόψει τα πάντα,εκτός από το τσιγάρο.«Η μόνη μου αδυναμία είναι το τσιγάρο»δήλωσε πριν από λίγες ημέρες σε δημοσιογράφο της εφημερίδας «Τimes» του Λονδίνου.Και πρόσθεσε μισοσοβαρά-μισοαστεία: «Εκτός βέβαια από την κοκαΐνη και την ηρωίνη». Το πρόβλημα με τον Γκαλιάνο ήταν ότι ποτέ κανείς μαζί του δεν ήταν σίγουρος πού τελειώνει το αστείο και πού αρχίζει το σοβαρό.
Οσοι πάντως βιάστηκαν να προεξοφλήσουν το «τέλος» του ως σχεδιαστή θα έπρεπε να λάβουν υπόψη ότι στον εφήμερο και λαμπερό κόσμο της μόδας τα παραπτώματα εύκολα συγχωρούνται και ακόμα πιο εύκολα ξεχνιούνται. Οπως πριν από λίγα χρόνια με το βίντεο που έδειχνε την Κέιτ Μος να παίρνει κοκαΐνη.Λίγους μήνες αργότερα η Κέιτ πρωταγωνιστούσε και πάλι στις επιδείξεις μόδας.Δεν είναι βέβαιο ότι το ίδιο θα ισχύσει και στην περίπτωση του Γκαλιάνο,αλλά είναι σίγουρο ότι όποιος δεν τον γνώριζε μέχρι σήμερα, τώρα τον γνωρίζει.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ