Τίνα Μπράουν: Η σιδηρά κυρία επιστρέφει στη δημοσιογραφία

Πώς δίνεις ζωή σε έναν νεκρό; Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα όταν ο «νεκρός» είναι ένα από τα κατεστημένα ονόματα στην αγγλόφωνη περιοδική δημοσιογραφία. Ο άνθρωπος που ανέλαβε να νεκραναστήσει το «Νewsweek» έχει μεγάλη πείρα σε αυτόν τον τομέα. Η Τίνα Μπράουν, ένα «ιερό τέρας» των καιρών μας, ετοιμάζεται για ακόμη μία πρόκληση στην πολύχρονη καριέρα της. Μια καριέρα γεμάτη επιτυχίες (κυρίως), κάποιες αποτυχίες και φυσικά την αναγνώριση που συνεπάγεται η θητεία σε μερικά από τα πιο μεγάλα περιοδικά και τις πιο σημαντικές εφημερίδες της εποχής μας. Τι περιθώρια έχει το «Νewsweek» για να ανακτήσει τη χαμένη του αίγλη; Καμία, αν δεν αλλάξει εντελώς! Και αυτό ακριβώς ετοιμάζεται να κάνει η Τίνα Μπράουν.

Το μυστικό για τη μορφή που θα πάρει το νέο «Νewsweek» κρατείται επτασφράγιστο. Οσοι έχουν δει τις μακέτες του κάνουν λόγο για ένα προϊόν που κατ΄ όνομα θα λέγεται «Νewsweek». Πιο πολλές σελίδες, πιο πολλές φωτογραφίες, πολύ «λευκό» στο layout. Η ημερομηνία για την κυκλοφορία του περιοδικού με την ανανεωμένη μορφή δεν έχει γίνει γνωστή, αν και το Ιnternet βοά ότι το περιοδικό θα βγει στα περίπτερα αύριο, Δευτέρα. Αυτό σημαίνει ότι τώρα που διαβάζετε αυτήν εδώ τη σελίδα μπορεί να έχει ήδη τυπωθεί!
«Θα το κάνουμε μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι» μηνύει στους πάντες η Τίνα Μπράουν, η οποία από τον περασμένο Νοέμβριο δουλεύει αυτό το σχέδιο. Τότε ήταν που ανακοινώθηκε η συγχώνευση του Daily Βeast με το «Νewsweek». Οπου Daily Βeast το ιντερνετικό εγχείρημα της κυρίας Μπράουν που το έστησε το 2008 με κεφάλαια του καλού της φίλου και μεγιστάνα των νέων τεχνολογιών Μπάρι Ντίλερ.
Το Daily Βeast ενώθηκε με το «Νewsweek» στο τέλος της περασμένης χρονιάς, ύστερα από τη συμφωνία που έκλεισε ο Ντίλερ με τον σημερινό ιδιοκτήτη του τίτλου, τον υπέργηρο (92 ετών) επιχειρηματία Σίντνεϊ Χάρμαν, ιδρυτή της εταιρείας που κατασκευάζει τις περίφημες συσκευές ήχου harman/kardon. Ο Χάρμαν είχε αγοράσει το «Νewsweek» τον περασμένο Μάιο αντί ενός δολαρίου από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του, την εταιρεία Washington Ρost Co, που εκδίδει την εφημερίδα με το ίδιο όνομα. Ανέλαβε φυσικά και όλες τις υποχρεώσεις του περιοδικού, που είναι πολλές.
Το περιοδικό, που ιδρύθηκε το 1933 ως αντίπαλον δέος του κραταιού «Τime», είναι σήμερα μια σκιά του εαυτού του. Τον τελευταίο χρόνο οι σελίδες με διαφήμιση μειώθηκαν κατά 59% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Τα έσοδα του περιοδικού έπεσαν κατά 38% τη διετία 2007-2009, γεγονός που οδήγησε τους προηγούμενους ιδιοκτήτες στην απόφαση να το πουλήσουν όπως είναι. Παράλληλα η κυκλοφορία πέφτει διαρκώς και λέγεται ότι κάθε εβδομάδα χάνει 40.000 τεύχη. Το 2003 η παγκόσμια κυκλοφορία του ήταν τέσσερα εκατομμύρια τεύχη (εξ ων 2,7 εκατομμύρια στις Ηνωμένες Πολιτείες). Πέρυσι έπεσε στο 1,5 εκατομμύριο την εβδομάδα.
Ο κ. Χάρμαν έχει δώσει περιθώρια τριών ετών για την ανάκαμψη του περιοδικού και είναι διατεθειμένος να δώσει ως και 40 εκατ. δολάρια γι΄ αυτόν τον σκοπό. Τόσα ήταν και τα έξοδα του περιοδικού μόνο κατά το τελευταίο τρίμηνο. Το περιορισμένο μπάτζετ σημαίνει περικοπές στο νέο περιοδικό, μείωση προσωπικού και ενιαίο newsroom για το Daily Βeast και το «Νewsweek».
Αυτό σημαίνει επίσης ότι η κυρία Μπράουν θα πρέπει να ξεχάσει τις εξτραβαγκάντσες στις οποίες ήταν μαθημένη στη χρυσή περίοδό της. Το ζήτημα δεν είναι όμως να μειώσει το κόστος- πράγμα εύκολο- αλλά να φέρει και κέρδη.
Οταν είχε την ευθύνη του «Vanity Fair», το περιοδικό ήταν καταχρεωμένο και μόνο προς το τέλος της θητείας της έγινε κερδοφόρο. Στον «Νew Υorker» η κατάσταση ήταν παρόμοια και το περιοδικό εμφάνισε κέρδη τέσσερα χρόνια μετά την αποχώρηση της κυρίας Μπράουν. Το Daily Βeast είναι και αυτό παθητικό αλλά, όπως σε καθετί καινούργιο, οι άνθρωποί του περιμένουν ότι θα έχουν κέρδη σε λίγα χρόνια.

Μια ζηλευτή καριέρα

Η Τίνα Μπράουν έχει κάνει ένα από τα πιο εντυπωσιακά ξεκινήματα στην ιστορία της βρετανικής δημοσιογραφίας.Με μέντορά της τον συγγραφέα και δημοσιογράφοΟμπερον Γουόκαι τον επίσης συγγραφέαΜάρτιν Εϊμις,μπήκε από πολύ μικρή στους λογοτεχνικούς και δημοσιογραφικούς κύκλους του Λονδίνου,όπου ξεχώρισε με το ταλέντο και το πείσμα της.Σταθμός για τη ζωή και την καριέρα της στάθηκε η γνωριμία της με τονΧάρολντ Ιβανς(και ο χωρισμός του από την τότε σύζυγό του,κατά τους φαρμακόγλωσσους).Στα 25 της είχε γίνει διευθύντρια στο «Τatler»,που ήταν τότε μια «γεροντοκόρη» με αναγνωστικό κοινό τη βρετανική ανώτερη τάξη,και το έκανε ένα ζωντανό περιοδικό,προσαρμοσμένο στο σύγχρονο λαϊφστάιλ.
Στα 30 της μετακόμισε με τον Ιβανς στη Νέα Υόρκη και άρχισε η μετεωρική άνοδός της στην άλλη όχθη του Ατλαντικού. Τα οκτώ χρόνια της στο «Vanity Fair» άλλαξαν εντελώς την εικόνα του περιοδικού και το καθιέρωσαν ως το απόλυτο κράμα δημοσιογραφικής ουσίας και λάμψης.Η επιτυχία της ήταν τέτοια που την οδήγησε στον «Νew Yorker» (ιδιοκτησίας επίσης του ομίλου Conde Νast). Μια από τα ίδια και εκεί.Εξω το ακαδημαϊκό στυλ,μέσα τα ζουμερά άρθρα και το πνευματώδες ύφος.Το «Τalk» που ακολούθησε δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία,ίσως γιατί δεν έπιασε το πνεύμα τής μετά την 11η Σεπτεμβρίου εποχής,με αποτέλεσμα να κλείσει τον Ιανουάριο του 2002.Είναι η μοναδική- ως τώρα…- αποτυχία της κυρίας Μπράουν και πολύ πιθανώς η τελευταία.

WHO IS WHO

ΗΛΙΚΙΑ
57 ετών
ΣΠΟΥΔΕΣ
Αγγλική Λογοτεχνία στο Κολέγιο της Αγίας Αννας.Στην Οξφόρδη, εννοείται.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Παντρεμένη εδώ και 30 χρόνια με τον σερ Χάρολντ Ιβανς,τον θρυλικό διευθυντή των «Sunday Τimes» και κατά 24 χρόνια μεγαλύτερό της. Το ζευγάρι έχει δύο παιδιά.
ΜΙΣΘΟΣ
700.000 δολάρια τον χρόνο,ποσό λογικό για μια σταρ του βεληνεκούς της.
ΚΑΡΙΕΡΑ
Κρατηθείτε… «Ρunch», «Sunday Τimes», «Sunday Telegraph», «Τatler», «Vanity Fair», «Τhe Νew Yorker», «Τalk», «Daily Βeast», «Νewsweek». Με λίγα λόγια, η Α-list της αγγλοσαξονικής δημοσιογραφίας.
ΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙ’ ΑΥΤΗΝ
1. Την είχαν αποβάλει από τρία σχολεία λόγω του ατίθασου χαρακτήρα της.
2.Εχει γράψει τη βιογραφία της πριγκίπισσας Νταϊάναςπου κυκλοφόρησε το 2007
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
  • Αναβολές και… private clubs Το τεράστιο ροζ, γεμάτο καθρέφτες, δωμάτιο στη βίλα «Ορτανσία», σκαρφαλωμένη στις ψηλότερες και πλέον θεαματικές οροσειρές της Εκάλης, ήταν... ΣΙΒΥΛΛΑ |
Helios Kiosk