Στην εσωτερική και στην περιφερειακή αγορά των Βαλκανίων στρέφεται η εταιρεία

Με… κομμένα φτερά η Οlympic Αir

Με στόχο τη μείωση του κόστους και τον περιορισμό των ζημιών η Οlympic Αir προχωρεί στην εφαρμογή του «Ρlan Β» που είχε επεξεργαστεί ως εναλλακτικό σχέδιο για την περίπτωση που η συγχώνευση με την Αegean Αirlines ακυρωνόταν από τις Βρυξέλλες- όπως και έγινε. Η εταιρεία αποσύρεται σχεδόν ολοκληρωτικά από την αγορά της Δυτικής Ευρώπης- πλην του Αμστερνταμκαι πλέον στόχος της είναι να αναδειχθεί σε ηγέτη στη Νοτιανατολική Μεσόγειο. Βασικός λόγος για την επιλογή της συρρίκνωσης του πτητικού έργου στις δυτικές αγορές και τη στροφή στα Βαλκάνια είναι η ισχυρή παρουσία της Αegean στα αεροδρόμια της Δυτικής Ευρώπης, την οποία δύσκολα η Οlympic Αir θα μπορούσε να ανταγωνιστεί.

Με στόχο τη μείωση του κόστους και τον περιορισμό των ζημιών η Οlympic Αir προχωρεί στην εφαρμογή του «Ρlan Β» που είχε επεξεργαστεί ως εναλλακτικό σχέδιο για την περίπτωση που η συγχώνευση με την Αegean Αirlines ακυρωνόταν από τις Βρυξέλλες- όπως και έγινε. Η εταιρεία αποσύρεται σχεδόν ολοκληρωτικά από την αγορά της Δυτικής Ευρώπης- πλην του Αμστερνταμκαι πλέον στόχος της είναι να αναδειχθεί σε ηγέτη στη Νοτιανατολική Μεσόγειο. Βασικός λόγος για την επιλογή της συρρίκνωσης του πτητικού έργου στις δυτικές αγορές και τη στροφή στα Βαλκάνια είναι η ισχυρή παρουσία της Αegean στα αεροδρόμια της Δυτικής Ευρώπης, την οποία δύσκολα η Οlympic Αir θα μπορούσε να ανταγωνιστεί. Ετσι οι επιτελείς της εταιρείας έκριναν ότι η περιφερειακή και η εσωτερική αγορά αποτελούν μάλλον μονόδρομο, σε μια προσπάθεια επιβίωσης εν μέσω κρίσης. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η «φυγή» από το Λονδίνο, το Παρίσι, τις Βρυξέλλες και τη Βιέννη θα οδηγήσει αναπόφευκτα την Οlympic Αir στην επιστροφή των κοστοβόρων για μικρές διαδρομές Αirbus, τα οποία διαχειρίζεται με χρονομίσθωση, πίσω στους ιδιοκτήτες τους, εξοικονομώντας έτσι σημαντικούς πόρους για την επιχείρηση. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι για πτήσεις της τάξεως της μιας ώρας το κόστος χρήσης των Αirbus Α319 και Α320 είναι υπερπολλαπλάσιο αυτού των ελικοφόρων, ιδιόκτητων Βombardier.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι ένας άλλος λόγος για τον οποίο η Οlympic Αir στρέφεται προς τους κοντινούς προορισμούς είναι πως θα μπορεί να καλύψουν το πτητικό της έργο με τα μικρότερα, αλλά ιδιόκτητα Βombardier, τα οποία μπορούν να επιχειρήσουν άνετα στα βαλκανικά δρομολόγια, γλιτώνοντας έτσι τα οικονομικά βάρη του leasing. Στελέχη της εταιρείας ωστόσο αποφεύγουν να διευκρινίσουν ποσοτικά τις επερχόμενες αλλαγές στον στόλο της εταιρείας.
Τα μεγέθη της εξοικονόμησης στην οποία στοχεύει η Οlympic Αir δεν ανακοινώνονται ακόμη από την εταιρεία, η οποία το 2009, μέσα σε λίγους μήνες λειτουργίας, εμφάνισε λειτουργικές ζημιές 79,3 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, αν ληφθεί υπόψη ότι το 2010 η Αegean Αirlines παρουσίασε ζημιές ύψους 24 εκατ. ευρώ, με παράλληλη μείωση της επιβατικής κίνησης, η οποία, κατά τους φορείς της αγοράς θα διογκωθεί μέσα στο τρέχον έτος, είναι εύκολο να φανταστεί κανείς ότι δύσκολα η Οlympic Αir θα ξεφύγει από αυτόν τον κανόνα. Πηγές της εταιρείας, επικαλούμενες τη ρευστότητα της κατάστασης, αφήνουν ανοιχτά διάφορα ενδεχόμενα, τονίζοντας ωστόσο ότι πρόκειται για την πρώτη φάση υλοποίησης της νέας στρατηγικής, η οποία θα έχει και συνέχεια.
Ετσι η Οlympic Αir παίρνει ένα νέο ρίσκο προκειμένου να ενδυναμώσει την παρουσία της εταιρείας στην περιφερειακή αγορά, όπως η ενίσχυση των δρομολογίων στους προορισμούς που ήδη καλύπτει ή και η δημιουργία νέων πτήσεων αλλού. Επίσης σχεδιάζει νέα πακέτα προσφορών, που θα προκαλέσουν «πόλεμο» με τον βασικό ανταγωνιστή της, ενώ διερευνά τη διεθνή αγορά για την πιθανή είσοδό της σε κάποια αεροπορική συμμαχία.
Στο μεταξύ θα διατηρήσει τις υφιστάμενες συμφωνίες για πτήσεις κοινού κωδικού με την Delta για τις ΗΠΑ και την Εtihad για την Αυστραλία και τη Νότια Αφρική, ενώ σημαντικό ρόλο στο βαλκανικό εγχείρημα της Οlympic Αir αναμένεται να έχει η Θεσσαλονίκη, καθώς αποτελεί σημαντικό κόμβο για τα διεθνή αεροδρόμια της περιοχής.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk