Κινητή τηλεφωνία και πληθωρισμός

Νέο τρόπο υπολογισμού του δείκτη του πληθωρισμού προτείνει μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και της ICAP Group για λογαριασμό της Ένωσης Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), καθώς η πτωτική τιμολογιακή πολιτική του κλάδου δεν αποτυπώνεται στον δείκτη τιμών καταναλωτή.


Νέο τρόπο υπολογισμού του δείκτη του πληθωρισμού προτείνει μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και της ICAP Group για λογαριασμό της Ένωσης Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), καθώς η πτωτική τιμολογιακή πολιτική του κλάδου δεν αποτυπώνεται στον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Η έρευνα δείχνει ότι ο δείκτης τιμών καταναλωτή της κινητής τηλεφωνίας έρχεται σε αντίθεση με τα στοιχεία των εταιριών γύρω από τα έσοδα ανά λεπτό ομιλίας.

Σύμφωνα με την μελέτη, αυτό οφείλεται στο μοντέλο υπολογισμού που εφαρμόζεται σήμερα, το οποίο δεν αποτυπώνει τις μειώσεις τιμών των τελευταίων ετών και την συνεπακόλουθη θετική επίπτωση που είχαν στον πληθωρισμό.

Συγκεκριμένα, ενώ τα στοιχεία των εταιρειών για τα έσοδα ανά λεπτό ομιλίας, προσαρμοσμένα στις αυξήσεις της έμμεσης φορολογίας, εμφανίζουν συνεχή μείωση ύψους -46,3% (στο διάστημα Α’ τριμήνου 2008 – Γ’ τριμήνου 2010), ο σχετικός δείκτης της ΕΛΣΤΑΤ παρουσιάζει αύξηση 10,9%.

Έτσι, το μοντέλο της πρώην Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνει σταθερές τιμές και μετακύλιση των αυξήσεων των φόρων στον καταναλωτή.

Αντίθετα, η έρευνα υποστηρίζει ότι βάσει του δείκτη εσόδων ανά λεπτό ομιλίας, ο κλάδος της κινητής τηλεφωνίας όχι μόνο απορροφά τις αυξήσεις φόρων, αλλά μειώνει και τις τιμές. Μάλιστα, υπολογίζεται ότι η απόκλιση των δύο δεικτών, επιδρά στο συνολικό πληθωρισμό έως και 1,2%.

Η έρευνα κάνει λόγο για αντικειμενική δυσκολία υπολογισμού των δεικτών πληθωρισμού στον κλάδο, λόγω της μεθοδολογίας της ΕΛΣΤΑΤ, η οποία δεν λαμβάνει υπόψη τις μεταβολές στα προγράμματα των εταιριών ούτε τις εκπτώσεις και τις προσφορές τους, καθιστώντας έτσι το τελικό αποτέλεσμα μη αντιπροσωπευτικό της πραγματικής κατάστασης.

Η μελέτη επισημαίνει ότι τέτοιες αποκλίσεις δεν εντοπίζονται σε καμία άλλη χώρα και προτείνει την υιοθέτηση νέου μοντέλου παρακολούθησης του δείκτη τιμών καταναλωτή, το οποίο θα στηρίζεται στην παρακολούθηση του προφίλ των καταναλωτών, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk