Το τέλος (;) του μεγάλου θριάμβου στα Οσκαρ

Μια παράμετρος που έχει ενδιαφέρον να εξετάσει κανείς στις τελευταίες βραβεύσεις των Οσκαρ, είναι η απουσία της σαρωτικής επιτυχίας της μιας ταινίας. Ο «Λόγος του βασιλιά» που υποτίθεται ότι είναι η ταινία που θριάμβευσε απέσπασε μόλις τέσσερα βραβεία ενώ ήταν υποψήφια για 12. Παλαιότερα αυτό δεν συνέβαινε.

Το τέλος (;) του μεγάλου θριάμβου στα Οσκαρ | tovima.gr



Μια παράμετρος που έχει ενδιαφέρον να εξετάσει κανείς στις τελευταίες βραβεύσεις των Οσκαρ, είναι η απουσία της σαρωτικής επιτυχίας της μιας ταινίας. Ο «Λόγος του βασιλιά» που υποτίθεται ότι είναι η ταινία που θριάμβευσε απέσπασε μόλις τέσσερα βραβεία ενώ ήταν υποψήφια για 12. Παλαιότερα αυτό δεν συνέβαινε.

Σχεδόν πάντα υπήρχε η μια ταινία που γινόταν σάρωνε, είτε αυτή λεγόταν είτε «Αγγλος ασθενής» (9 βραβεία -12 υποψηφιότητες), είτε «Σικάγο» (6 βραβεία -13 υποψηφιότητες) είτε «Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών – Η επιστροφή του βασιλιά» (11 βραβεία -11 υποψηφιότητες), είτε «Τιτανικός» (11 βραβεία – 14 υποψηφιότητες). Η τελευταία φορά που μια ταινία φάνηκε να θριαμβεύει με την παραδοσιακή έννοια του όρου ήταν το 2008, όταν το «Slumdog millionaire» του Ντάνι Μπόιλ κέρδισε οκτώ Οσκαρ έχοντας προταθεί για 10.

Καθόλου απίθανο να ξανάρθει η εποχή της μιας μεγάλης επιτυχίας αν και όλα δείχνουν ότι πλέον η πίτα είναι προτιμότερο να μοιράζεται. Το γεγονός ότι στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας, από πέρσι οι υποψήφιες ταινίες είναι 10 και όχι πέντε κάτι μας λέει. Σε μια εποχή που υποτίθεται ότι ο κινηματογράφος περνά κρίση, όλοι πρέπει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο να μένουν ικανοποιημένοι και να ακούγονται φτάνοντας στις υποψηφιότητες, είτε κερδίσουν είτε όχι.

Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk