Λιγότερο αισιόδοξοι οι εργαζόμενοι για το μέλλον της εταιρείας τους το 2011

Από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία προκύπτει ότι οι αρνητικές επιπτώσεις της οικονομίας έχουν επηρεάσει δυσμενώς τη δυναμική των επιχειρήσεων, καθώς και τις σχέσεις που διατηρούν με το προσωπικό τους

Οι αρνητικές επιπτώσεις της οικονομίας έχουν επηρεάσει δυσμενώς τη δυναμική των επιχειρήσεων, καθώς και τις σχέσεις που διατηρούν με το προσωπικό τους, όπως προκύπτει από έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία επιλογής στελεχών Cornerstone Athens σχετικά με τη σχέση εργαζομένων και εταιρειών εν μέσω της οικονομικής ύφεσης.

Το συμπέρασμα αυτό είναι αντίθετο με το συμπέρασμα της ίδιας έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2009, όταν η ύφεση ήταν ακόμη στην αρχή και οι συμμετέχοντες έδειχναν πιο σίγουροι και αισιόδοξοι σχετικά με το επαγγελματικό μέλλον τους και την ασφάλειά τους μέσα στην εταιρεία με την οποία συνεργάζονταν.

Είναι ενδεικτικό, ότι μόλις το 38% των συμμετεχόντων δήλωσαν αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρείας τους στην έρευνα του 2011, έναντι του εντυπωσιακού 82% που δήλωσαν αισιόδοξοι το 2009, ενώ το 52% συμφώνησαν ότι η εταιρεία τους νοιάζεται για αυτούς, έναντι του 91% το 2009. Επίσης, σημαντικά αυξημένο σε σχέση με το 2009, ήταν και το ποσοστό των συμμετεχόντων που δήλωσαν αβέβαιοι σχετικά με το μέλλον τους, καθώς και με την πιθανή εξέλιξη του εργοδότη τους το επόμενο χρονικό διάστημα.

Στην έρευνα, η οποία διεξήχθη το πρώτο δίμηνο του 2011, απάντησαν 330 στελέχη πολυεθνικών και ελληνικών επιχειρήσεων από τους τομείς της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού, του μάρκετινγκ, των πωλήσεων και των οικονομικών.

Οι συμμετέχοντες συμφώνησαν επίσης ότι οι πέντε πιο σημαντικές αξίες για τη διατήρηση υψηλού ηθικού και την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ προσωπικού και εργοδότη, είναι η εμπιστοσύνη (85,7%), η επικοινωνία (82,8%), η αφοσίωση (62,8%), η καλή προετοιμασία (54,2%) και τα κίνητρα προς του εργαζομένους (54,2%).

Όταν κλήθηκαν να δώσουν τη γνώμη τους σχετικά με την στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουν σήμερα οι οργανισμοί προκειμένου να διαφυλάξουν τη σχέση τους με τους εργαζομένους, το 98% των συμμετεχόντων απάντησε ότι επιβάλλεται να υπάρχει αμφίδρομη και έγκαιρη επικοινωνία για τα δρώμενα, το 85% υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρχει σταθερή και ξεκάθαρη στρατηγική για το μέλλον η οποία θα βοηθά τους εργαζόμενους να αντιμετωπίσουν την ανασφάλεια και το 70% συμφώνησε ότι πρέπει να δίνεται προσοχή στις ανάγκες και στις ανησυχίες των ανθρώπων ώστε να διασφαλίζεται η παραγωγικότητα και η καλή εταιρική ισορροπία.

Όπως τόνισε ο κ. Νίκος Γιαννουλάτος, managing partner της Cornerstone Athens, «σε μια περίοδο έντονης αβεβαιότητας και απαισιοδοξίας στην αγορά εργασίας, είναι αναμενόμενο ότι οι εργαζόμενοι αισθάνονται ανασφάλεια για το επαγγελματικό μέλλον τους. Η συγκεκριμένη μελέτη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σε αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την ύφεση, έχουν παραμελήσει την επικοινωνία με τα στελέχη τους, ενώ δεν φροντίζουν ώστε να διατηρήσουν το ηθικό των ανθρώπων τους υψηλό. Αυτή η στάση μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, τόσο στην παραγωγικότητα των εν λόγω επιχειρήσεων, όσο και στην μακροπρόθεσμη εξέλιξή τους».

Η έρευνα αναλυτικά

Στην πρώτη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι είναι αισιόδοξοι για το μέλλον της εταιρείας, το 8% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 30% συμφώνησε, το 24% διαφώνησε και το 38% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουροι. Στη δεύτερη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι σήμερα είναι πιο αφοσιωμένοι στην εταιρεία τους από ότι ήταν πριν από ένα χρόνο, το 7% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 35% συμφώνησε, το 15% διαφώνησε και το 43% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουροι.

Στην τρίτη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι η εταιρεία τους νοιάζεται γι’ αυτούς, το 7% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 45% συμφώνησε, το 10% διαφώνησε και το 38% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουροι. Στην τέταρτη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι με την πορεία της εταιρείας, το 4% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 34% συμφώνησε, το 22% διαφώνησε και το 40% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουροι.

Στην πέμπτη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι κρίνουν ότι η εταιρεία τους έχει ξεκάθαρο όραμα σχετικά με το μέλλον της, το 4% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 28% συμφώνησε, το 15% διαφώνησε και το 53% δήλωσε ότι δεν είναι βέβαιοι. Στην έκτη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι η εταιρεία έχει προχωρήσει σε αλλαγές που είναι θετικές γι’ αυτούς, το 2% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 28% συμφώνησε, το 45% διαφώνησε και το 25% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουροι.

Στην έβδομη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι κρίνουν ότι η εταιρεία ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις εξωτερικές πιέσεις, το 4% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 32% συμφώνησε, το 20% διαφώνησε και το 44% δήλωσε ότι δεν είναι βέβαιοι. Στην όγδοη ερώτηση που αφορούσε το αν οι εργαζόμενοι πιστεύουν ότι η εταιρεία τους ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε εσωτερικά θέματα, το 5% των συμμετεχόντων συμφώνησε σθεναρά, το 31% συμφώνησε, το 35% διαφώνησε και το 29% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουροι.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν επίσης να επιλέξουν τις σημαντικότερες αξίες για τη διατήρηση υψηλού ηθικού εν μέσω της κρίσης, ανάμεσα σε: Εμπιστοσύνη, Ασφάλεια, Όραμα, Ομαδικότητα, Κίνητρα, Εκπαίδευση, Επικοινωνία, Αφοσίωση, Προετοιμασία. Σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, οι πέντε πιο σημαντικές αξίες είναι η Εμπιστοσύνη (85,7%), η Επικοινωνία (82,8%), η Αφοσίωση (62,8%), η καλή Προετοιμασία (54,2%) και τα Κίνητρα προς του εργαζομένους (54,2%).

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk