Η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου αποδείχτηκε πως ανήκει για μια ακόμη φορά στη νέα γενιά. Οι σχεδιαστές της ηλεκτρονικής εποχής έκλεψαν την παράσταση. Τα σόου παρακολούθησαν από τις μπροστινές σειρές της πασαρέλας αγοραστές, διεθνείς σχολιαστές επιτελικά στελέχη διεθνών περιοδικών και από το Διαδίκτυο ολόκληρος ο κόσμος.

Είναι ίσως η πιο ανατρεπτική, πειραματική και εμπνευσμένη πασαρέλα των διεθνών μητροπόλεων της μόδας. Η εβδομάδα μόδας του Λονδίνου με το βλέμμα στο φθινόπωρο και το χειμώνα του 2011-12 ξεκίνησε το περασμένο Σάββατο και ολοκληρώθηκε την Τετάρτη φιλοξενώντας κυρίως τις προτάσεις λονδρέζικων οίκων αλλά και νέων σχεδιαστών που αναδεικνύει η περίφημη σχολή Central Saint Martins, το πασίγνωστο φυτώριο μεγάλων ταλέντων του χώρου της μόδας.

Η παρουσίαση, άλλωστε, του σόου των αποφοίτων της σχολής ήταν μια από τις πιο συζητημένες επιδείξεις. Η τάξη των αποφοίτων εστίασε περισσότερο στη χρήση διαφορετικών υλικών παρά στη δημιουργία νέας σιλουέτας. ΄Ένα τέκνο – χίπι πνεύμα διέτρεξε όλες τις συλλογές όπου πρωταγωνίστησαν οι απλές αλλά μεγενθυμένες σιλουέτες,, τα αλλόκοτα υποδήματα και τα ανεπεξέργαστα υλικά. Ποιο άλλο σόου αναμενόταν με αγωνία; Μα φυσικά, του οίκου Issa που διάλεξε η Κέιτ Μίντλετον την ημέρα της ανακοίνωσης του αρραβώνα της με τον πρίγκιπα Γουίλιαμ της Αγγλίας.

Η, βραζιλιάνικης καταγωγής, Ντανιέλα Χελαγιέλ, που βρίσκεται πίσω από το συγκεκριμένο οίκο ευχαριστήθηκε την επιτυχία της και προχώρησε ένα βήμα μπροστά. Η συλλογή της, βέβαια, είχε ο, τι οι θαυμαστές της επιθυμούσαν: από τα χαρακτηριστικά πριντς που λάνσαρε η Μαντόνα στην πρόσφατη εμφάνισή της στο σόου της ΄Οπρα Γουίνφρεϊ έως το σήμα – κατατεθέν της, το ζέρσει wrap φόρεμα. Όλα, όμως, με μια αύρα ωριμότητας που η ίδια τόνισε χρησιμοποιώντας «μεστωμένα» μοντέλα στην πασαρέλα όπως η σύζυγος του Σάιμον Λε Μπον των πάλαι ποτέ Duran – Duran, Γιασμίν Λε Μπον.

Υψηλόμεσες στενές φούστες και καλοραμμένα σακάκια με κουμπιά σε έντονα χρώματα όπως το μπλε του ουρανού και το κόκκινο της ντομάτας ήταν χαρακτηριστικές προτάσεις του σχεδιαστή Jonathan Saunders, ο οποίος μαλάκωσε την χρωματική του παλέτα στις βραδινές του προτάσεις χρησιμοποιώντας πορτοκαλί και ροζ. Το δίδυμο των SuzanneClements και Inacio Ribeiro, γνωστό και ως Clements and Ribeiro, από τη μεριά τους, έστρεψαν το βλέμμα τους στη βικτωριανή εποχή. Μαύρες και γκρι σιλουέτες, καθώς επίσης και άφθονη δαντέλα, ήταν από τις κυρίαρχες τάσεις του δικού τους σόου.

Όσο για την ανατρεπτική γιαγιά της πανκ, Βίβιαν Γουέστγουντ, η έμπνευσή της κινήθηκε μεταξύ του περίφημου Portobello Road του Λονδίνου και της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων. Η κολεξιόν ήταν γεμάτη από κομμάτια με την υπογραφή της Γουέστγουντ όπως σκωτσέζικες φούστες και μπιστιέ. Εμπλουτίστηκε με υπερμεγέθη καπέλα και μπιγκουτί στα μαλλιά των μοντέλων. Από την αβάν – γκαρντ Ρώσικη ζωγραφική εμπνεύστηκε ένας άλλος καταξιωμένος βρετανός σχεδιαστής, ο Μάθιου Γουίλλιαμσον, παρουσιάζοντας ένα πάντρεμα ματ και λαμπερών υλικών. Κι όσο για το βράδυ πρότεινε φορέματα σε χρώματα όπως το μπλε του μεσονυχτιού συνδυάζοντάς τα με φτερά στρουθοκαμήλου για να είναι η γυναίκα «η ωραία του χορού» όπως είπε.

Η σκοτεινή και γοτθική συλλογή του Τζούλιεν ΜακΝτόναλντ γεμάτη από μαύρη δαντέλα και μπροκάρ, καθώς επίσης και η συλλογή του οίκου Pringle of Scotland που δήλωνε τη μεγάλη αγάπη του οίκου στα πλεκτά αποτέλεσαν δύο ακόμα σόου που συζητήθηκαν. Δεν ήταν, όμως, παρά μόνο η επίδειξη του φημισμένου οίκου Burberry Prorsum δια χειρός του Κρίστοφερ Μπέιλι που άφησε τις εντονότερες εντυπώσεις. Το σόου που μεταδιδόταν απευθείας σε γιγαντοοθόνες στο Piccadilly Circus ανέδειξε πολλά χρώματα, υλικά και σχήματα και κινήθηκε γύρω από κεντρικό άξονα το σήμα – κατατεθέν του οίκου, το παλτό.

Από φιγούρες τύπου Σέρλοκ Χόλμς έως και στρατιωτικές αναφορές, η επίδειξη του οίκου επικεντρώθηκε γύρω από πολλές εμπνεύσεις αλλά δεν ήταν παρά μόνο τα sixties που αποδείχτηκαν η πιο ισχυρή.

Μια από τις συλλογές που παρουσιάστηκαν την περασμένη Τρίτη, τέλος, ήταν εκείνη του ελληνοαυστριακής καταγωγής σχεδιαστή Μάριος Σουόμπ, ο οποίος συζητήθηκε για μια επίδειξη που επένδυε στη θηλυκότητα με τη χρήση απαλών χρωμάτων τα οποία αποτέλεσαν, ούτως ή αλλιώς, μια από τις βασικές τάσεις της σαιζόν.