Η υπόθεση «smart fortwo» υπήρξε από την αρχή αντικείμενο μελέτης στις ακαδημαϊκές αίθουσες. Ένα διθέσιο αυτοκίνητο παραγωγής το 1998, ήταν μια «απλή» ιδέα την οποία, ωστόσο, κανείς δεν τολμούσε να υλοποιήσει και μάλιστα σε lifestyle περιτύλιγμα με διόλου ευκαταφρόνητη τιμή πώλησης.

Στην πορεία η γκάμα της φίρμας αυξήθηκε και μειώθηκε ξανά, οι Κασσάνδρες προέβλεπαν την αποτυχία, η Daimler AG έχασε χρήματα αλλά στο τέλος το project δικαιώθηκε. Το fortwo από toy car έγινε εργαλείο αστικής μετακίνησης, εξελίχθηκε, βελτίωσε τις αδυναμίες του και τελικά έγινε «μοντέλο αναφοράς» για τον ανταγωνισμό και τους ιδιοκτήτες του.

Οι τελευταίοι υπερβαίνουν πια το 1,2 εκατομμύρια σε 43 χώρες του κόσμου και ως το τέλος της χρονιάς το fortwo θα διατίθεται σε δύο ακόμη -την Αργεντινή και την Ινδονησία!

Δώδεκα χρόνια μετά και έπειτα από την σημαντική ανανέωση του 2007, το fortwo παραμένει διθέσιο αλλά αποκτά νέα όπλα για κερδίσει την μάχη με το χρόνο.

Το νέο smartaki που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, διαθέτει μεγαλύτερη παλέτα εξωτερικών χρωματισμών στην οποία έχουν προστεθεί μια γαλάζια και μια πράσινη απόχρωση και δυνατότητα επιλογής λευκού χρώματος στον κλωβό ασφαλείας, τους καθρέφτες και την γρίλια.
{{{ moto }}}
Υπάρχουν επίσης δύο νέα χρώματα -κόκκινο και μπλέ- στην μαλακή οροφή της cabrio έκδοσης, νέα αεροδυναμικά βοηθήματα, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και τρεις νέες επιλογές στον σχεδιασμό των τροχών αλουμινίου με διάσταση 15 ίντσες.

Η αισθητική ανανέωση στο εσωτερικό εντοπίζεται στο ταμπλό και στον πίνακα οργάνων, με ανασχεδιασμένους αεραγωγούς αριστερά και δεξιά, νέα γραφικά και νέο τιμόνι τριών ακτίνων.

Οι αποθηκευτικοί χώροι έχουν αυξηθεί, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει cruise control και υπολογιστή ταξιδίου ενώ η σημαντικότερη αλλαγή στην κεντρική κονσόλα αφορά την προαιρετική έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, με δυνατότητες αναπαραγωγής DVD, σύνδεσης με εξωτερικές πηγές ήχου, Bluetooth και σύστημα πλοήγησης.

Η γκάμα των κινητήρων παραμένει αμετάβλητη περιλαμβάνοντας τρία μηχανικά σύνολα βενζίνης που αποδίδουν 61, 71 και 84 ίππους. Οι δύο πρώτοι κινητήρες είναι ατμοσφαιρικοί και ο ισχυρότερος, turbo με κύριο χαρακτηριστικό έναντι του παρελθόντος τις μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Χάρη στο τροποποιημένο σύστημα εξαγωγής και την νέα χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής μονάδας διαχείρισης τα μοτέρ των 61 και 71 ίππων εκλύουν πλέον 97 γραμμάρια CO2 σε κάθε χιλιόμετρο (αντί 103 και 105 αντίστοιχα). Το turbo μοτέρ των 84 ίππων εκλύει πλέον δύο γραμμάρια CO2 λιγότερα (114 αντί 116) ενώ η μέγιστη τιμή των 119 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο αφορά την κορυφαία έκδοση ισχύος με τα διακριτικά Brabus, που αποδίδει 102 ίππους.

Όσον αφορά στα επίπεδα εξοπλισμού, διατηρούνται οι τρεις εκδόσεις pure, pulse και passion. Όλες διαθέτουν εκτός από τον κλωβό ασφαλείας (tridion cell), ESP και ABS με ενσωματωμένο brake assist ενώ τα στοιχεία του βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού διαμορφώνουν τις τιμές πώλησης οι οποίες αναμένονται ελάχιστα αυξημένες σε σχέση με τις προηγούμενες.

Στο δρόμο το ανανεωμένο fortwo διατηρεί στο ακέραιο το πλεονέκτημα της ευελιξίας, με την οδική του συμπεριφορά να χαρακτηρίζεται κυρίως από το μικρό μεταξόνιο και την μικρή διαδρομή των αναρτήσεων. Σφιχτό όπως και πριν, παραμένει προβλέψιμο μόλις συνηθίσεις το μέγεθος του και την απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού, με επαρκή ισχύ για το μέγεθος και το βάρος του.

Το επόμενο μεγάλο νέο για την smart θα είναι πια η μαζική παραγωγή και κυκλοφορία της ηλεκτρικής έκδοσης του fortwo με νέες μπαταρίες τεχνολογίας ιόντων λιθίου και ηλεκτροκινητήρα 41 ίππων με 120 Nm ροπής. Ο χρόνος πλήρους φόρτισης της μπαταρίας υπολογίζεται σε 8 ώρες, παρέχοντας αυτονομία 135 χιλιομέτρων ενώ μια φόρτιση περίπου 3,5 ωρών μπορεί να εξασφαλίσει έως το 80% της αυτονομίας της. Όσο για την τιμή του, οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για διπλάσιο ποσό σε σχέση με το συμβατικό αλλά θα πρέπει να περιμένουμε έως το 2012 για να μάθουμε την αλήθεια.

To smart fortwo facelift σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 2,695 / 1,559 / 1,542

Μεταξόνιο (μέτρα): 1,867

Κινητήρας (κ.εκ.):
999

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.):
61 – 71 – 84 – 102

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 89 – 92 – 120 – 147

Βάρος (κιλά): Από 750

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):
4,2 – 4,3 – 4,9 – 5,2

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):
97 – 97 – 114 – 119

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 16,8΄΄ – 13,7΄΄ – 10,7΄΄ – 8,9΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):
145 – 145 – 145 – 155

Τιμή πώλησης (ευρώ):
Από 10.800
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ