Φωτογραφημένο σε αστικό περιβάλλον το Urban Cruiser βρίσκεται ακριβώς στο στοιχείο του. Μην σας ξεγελά η αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος και κάποιες εξωτερικές λεπτομέρειες εμπνευσμένες από την off-road διάθεση της τετρακίνητης diesel έκδοσης.

Στην Ελλάδα το Urban Cruiser κυκλοφορεί ως δικίνητο και μόνο με κινητήρα βενζίνης 1,33 λίτρων με απόδοση 99 ίππων. Με την πρώτη ματιά καταλαβαίνεις ότι το κατ΄ επίφαση crossover της Toyota τοποθετείται ανάμεσα στο Yaris και το Auris, καθώς είναι μεγαλύτερο σε μήκος από το πρώτο κατά 18 εκατοστά και μικρότερο από το δεύτερο κατά 29 εκατοστά.

Αυτό σημαίνει ότι βασίζεται στο μεταξόνιο του Yaris αλλά είναι πιο πλατύ άρα εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες. Επιπλέον τα φαρδύτερα μετατρόχια το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο, στοιχείο που σε συνδυασμό με την διαφορετική του σχεδίαση το διαφοροποιεί πλήρως από την υπόλοιπη γκάμα της Toyota δημιουργώντας χώρο για την παρουσία του.

Η διπλή προσωπικότητα του Urban Cruiser αποτυπώνεται και στο εσωτερικό του καθώς οι διαθέσιμοι χώροι για τέσσερις / πέντε επιβάτες υπερτερούν εκείνων άλλων supermini, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με τον όγκο του χώρου αποσκευών που ξεκινά από τα 314 λίτρα και αυξάνεται έως τα 388 λίτρα χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στον θάλαμο επιβατών παραπέμπουν ευθέως σε Yaris παρά σε Auris αν και το Urban Cruiser είναι ακριβότερο από το δεύτερο. Αυτό αιτιολογείται εν μέρει από τον εξοπλισμό του και κάποιους νεωτερισμούς σε επιμέρους στοιχεία του εσωτερικού του αλλά κυρίως απηχεί την διαχρονική άποψη της αγοράς ότι «οφείλεις» να πληρώνεις περισσότερα αν θέλεις να ξεχωρίζεις.

Μόνο έτσι και σε συνδυασμό με την πρακτικότητα του τετράγωνου αμαξώματος μπορώ να αντιληφθώ γιατί η βασική έκδοση του Urban Cruiser πρέπει να κοστίζει από 17.500 ευρώ.
{{{ moto }}}
Αντιθέτως τα πάντα είναι ξεκάθαρα σε επίπεδο μηχανικών μερών με την φιλοσοφία Toyota Optimal Drive να πρωταγωνιστεί στον αγώνα κατά της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων. Χάρη στο αποδοτικό μοτέρ των 99 ίππων και τον συνδυασμό του με κιβώτιο έξι ταχυτήτων η πρώτη περιορίζεται στα 5,6 λίτρα και η δεύτερη στα 129 γραμ./χιλιόμετρο.

Θεωρείστε δεδομένη την ύπαρξη συστήματος Stat&Stop στον βασικό εξοπλισμό όπως και την ένδειξη που σε παρακινεί να αλλάξεις ταχύτητα την ενδεδειγμένη χρονική στιγμή για να βελτιώσεις τις δικές σου επιδόσεις στην «πράσινη» οικονομία. Οι άλλες επιδόσεις βρίσκονται κάπου στο μέσο όρο της κατηγορίας αλλά ο θόρυβος του μοτέρ και η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων δεν σε εμπνέουν για να τις ανακαλύψεις.

Οδηγώντας το Urban Cruiser η αίσθηση που εισπράττεις είναι πανομοιότυπη με εκείνη ενός Yaris, αν και κάθεσαι ψηλότερα. Αυτή η διαφορά ύψους βγάζει το συγκεκριμένο μοντέλο νικητή στη μάχη των πεζοδρομίων ενώ σε αστικές συνθήκες κίνησης η ευελιξία και η ευκολία στους ελιγμούς είναι εξαιρετική. Αντίστοιχα καλό παραμένει και στον αυτοκινητόδρομο αλλά σε δρόμους με συνεχείς στροφές κινούμενος σβέλτα θα νοσταλγήσεις το Yaris που στρίβει καλύτερα και πιο ευχάριστα, αντιμετωπίζοντας αποτελεσματικότερα και τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.

Συνολικά το Urban Cruiser αποτελεί μια νέα -για την Toyota- προσέγγιση της κατηγορίας supermini εισάγοντας κάποια πολυχρηστικά χαρακτηριστικά και επενδύοντας στην φιλοσοφία Optimal Drive για την επίτευξη των πράσινων στόχων του. Η απήχησή του δεν θα εξαρτηθεί μόνο από τις οικονομικές αντοχές σας, τις οδηγικές σας προτιμήσεις, τις χωροταξικές σας ανάγκες και την αισθητική του αλλά κατά την γνώμη μου και από την έλευση του πολυχρηστικού Toyota Verso-S, ενός μοντέλου ανάλογων διαστάσεων αλλά πολλαπλών ρόλων.

To Toyota Urban Cruiser σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,930 / 1,725 / 1,525

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,460

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.329

Ισχύς (Ιπποι / σ.α.λ.): 99 / 6.000

Ροπή (Nm): 128 / 3.800

Βάρος (κιλά): Από 1.120

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,6

Εκπομπές CO2 (γραμ./χλμ.):
129

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
12,5΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):
175

Τιμή πώλησης (ευρώ):
Από 17.500
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ