• Αναζήτηση
  • Porsche 918 Spyder


    Σε ένα τεύχος γεμάτο λαμπερά δώρα -ανεξαρτήτως αξίας- ένα αυτοκίνητο οφείλει να είναι υπεράνω όλων: κριτικής, οικονομικής δυνατότητας, αντοχής στο χρόνο.

    Αναζητώντας μια αυθεντική απάντηση στην πιο προχωρημένη επιθυμία, ξανασυνάντησα την 918 Spyder. Στη μοναδική, έως τώρα, συνάντησή μας στεκόταν ακίνητη και σιωπηλή μέσα στην πολύβουη ατμόσφαιρα της ελβετικής έκθεσης αυτοκινήτου, τον περασμένο Μάρτιο στη Γενεύη.

    Αν μπορούσε να ακούσει τα σχόλια των παρατηρητών της, θα αισθανόταν σίγουρα κολακευμένη και όχι άδικα.

    Αυτή η Porsche δεν αποτελεί απλώς ένα τεχνολογικό ορόσημο για την φίρμα, αποτελεί τον στόχο όλων όσοι θα ήθελαν να κατασκευάζουν κάποτε αυτοκίνητα σαν αυτή.

    Η αρτιότητα της κεντρικής ιδέας οδήγησε τους ανθρώπους που κρατούν τις τύχες της γερμανικής φίρμας στα χέρια τους -τους επικεφαλής του ομίλου VW- όχι απλώς να δώσουν το πράσινο φως για την παραγωγής της αλλά και να αποφασίσουν ότι στο μέλλον κάθε μοντέλο της Porsche θα διαθέτει και μια υβριδική έκδοση.

    Η κυκλοφορία της στους δρόμους του πλανήτη προσδιορίζεται σε περίπου τρία χρόνια. Διάστημα ικανό, για τους έχοντες, για να προγραμματίσουν μια επένδυση έστω και σε καιρό κρίσης, καθώς η τιμή της θα προσεγγίζει τις 500.000 ευρώ.

    Ποσό μάλλον «μετριοπαθές» για ένα αυτοκίνητο που σκοπεύει να γράψει ένα νέο βιβλίο στην ιστορία των υβριδικών επιδόσεων. Η λέξη «υβριδικών» φαίνεται να κάνει την διαφορά σε σχέση με την «όμοιά» της Carrera GT: όμοιες αναλογίες, ανθρακονήματα στο πλαίσιο, παρόμοιες επιδόσεις.

    Η Porsche αντλεί και πάλι την έμπνευσή της από το πεδίο των αγώνων: στην καρδιά του «θηρίου» βρίσκεται ένα V8 μοτέρ, χωρητικότητας 3,4 λίτρων, απόδοσης 500 ίππων «δανεικό» από την αγωνιστική RS Spyder.
    {{{ moto }}}
    Εδώ για λόγους αξιοπιστίας ο ρυθμός περιστροφής του έχει μειωθεί από τις 11.000 στις 9.200 σ.α.λ.. Το επιθυμητό αποτέλεσμα στο κεντρομήχανο «θαύμα» έρχεται με την συμβολή μιας τριπλέτας ηλεκτροκινητήρων που κάνουν την επιπλέον -καθαρή-δουλειά.

    Οι δύο μεταφέρουν την ισχύ τους στους μπροστινούς τροχούς και ο τρίτος δουλεύει παράλληλα με τον V8, στέλνοντας ισχύ στους πίσω τροχούς μέσω του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων PDK.

    Το αποτέλεσμα δεν παραπέμπει απλώς σε ένα ιδιότυπο σύστημα τετρακίνησης αλλά σε ένα supercar με συνολική απόδοση 720 ίππων, αρκετή για να επιταχύνει το βάρους 1.490 κιλών αμάξωμα από στάση σε 3,2΄΄, με τελική ταχύτητα που υπερβαίνει τα 320 χλμ./ώρα.

    Και όλα αυτά εκλύοντας 70 γραμ. διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο που διανύει και εκείνους που ξέρουν να διαβάζουν τις επιδόσεις κάθε καινούριας Porsche ήδη από τα χαρτιά, να υποστηρίζουν -όπως ο Βάλτερ Ρερλ- ότι η 918 Spyder θα είναι ταχύτερη από την Carrera GT στο Νίρμπουργκρινγκ, εκεί που οι κορυφαίοι -οδηγοί και μηχανές- καταθέτουν τα διαπιστευτήρια τους.

    Αλλά από ένα υβριδικό αυτοκίνητο με σχεδόν δεκαπλάσιο κόστος εξέλιξης από την Carrera GT μπορείς να περιμένεις τα πάντα, κυρίως δε να καταναλώνει μόλις τρία λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα.

    Ενα κουμπί στο τιμόνι επιτρέπει στον οδηγό της να επιλέξει ένα από τα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας. Στο Hybrid mode, μοτέρ και ηλεκτροκινητήρες δουλεύουν συγχρόνως, ισορροπώντας μεταξύ οικονομίας και επιτάχυνσης. Στο Sport Hybrid δίνεται έμφαση στις επιδόσεις, με περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς ενώ στο Race Hybrid η 918 αποκαλύπτει τις πραγματικές της δυνατότητες, με όλα τα συστήματα να δουλεύουν στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους.

    Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ζυγίζουν μόλις 100 κιλά και φορτίζουν ακόμη και από την πρίζα του σπιτιού εκείνου που θα επενδύσει την μικρή περιουσία γνωρίζοντας ότι στο E-Drive mode έχει στην διάθεσή του αυτονομία 25 χιλιομέτρων οδηγώντας αποκλειστικά με τους ηλεκτροκινητήρες και μηδενικές εκπομπές ρύπων, ακούγοντας μόνο τον ήχο της σιωπής, ξεχνώντας έστω και για λίγο ότι το αυτοκίνητο στο οποίο βρίσκεται χαϊδεύει τον άνεμο με ταχύτητα 350 χλμ./ώρα.
    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Οι σαμπάνιες του τσάρου… Η τεράστια ψάθινη καπελίνα με την υπογραφή Eugenia Kim παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους οι οποίοι έπνεαν στα τουρκικά... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk