Αυτό είναι το σωστό αυτοκίνητο στη σωστή στιγμή για την ιαπωνική φίρμα στην προβληματική ελληνική αγορά. Οι συμπαγείς διαστάσεις του, η χαριτωμένη του εμφάνιση και οι ανταγωνιστικές τιμές του το τοποθετούν αυτόματα στoν τελικό κατάλογο οποιουδήποτε υποψήφιου αγοραστή αυτής της κατηγορίας, διασφαλίζοντας αναμφίβολα στο Micra ένα κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων.

Και όλα αυτά παρά το γεγονός ότι διατίθεται με ένα μόνο κινητήρα στα 1.200 κ.εκ. και ίσως στα μάτια κάποιων φανεί περισσότερο σαν εξέλιξη της ιδέας Micra παρά σαν επανάσταση. Μιας ιδέας που ξεκίνησε πριν τρεις δεκαετίες, “πούλησε” καλά όπου και αν κυκλοφόρησε και τώρα στην τέταρτη γενιά της έρχεται για να εξαργυρώσει εκ νέου το πλεονέκτημα της αξιοπιστίας της.

Από τότε μέχρι σήμερα το Micra εξελίχθηκε σε ένα μεγάλο όνομα στη μικρή κατηγορία, χάρη κυρίως στο χαμηλό κόστος χρήσης του και στα μηδενικά προβλήματα που δημιουργούσε στους κατόχους του.

Την ίδια φιλοδοξία υπηρετεί και η τέταρτη γενιά του, που κερδίζει τον τίτλο του παγκόσμιου αυτοκινήτου αφού κατασκευάζεται σε τέσσερις χώρες -Ινδία, Ταϊλάνδη, Μεξικό και Κίνα- και θα πωλείται σε 160 τοπικές αγορές. Ανεξαρτήτως προέλευσης -οι ευρωπαϊκών προδιαγραφών εκδόσεις προέρχονται από την Ινδία- το νέο Micra υιοθετεί μια χαρούμενη νότα στην σχεδίασή του, είναι μεγαλύτερο από το μοντέλο που διαδέχεται, καλύτερα εξοπλισμένο και με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 80 ίππων που συνδυάζει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου -5 λίτρα / 100 χλμ.και μειωμένες εκπομπές ρύπων -115γρ./χλμ.- σε σχέση με το παρελθόν.

Η πρόοδος που συντελέσθηκε σε αυτό τον τομέα δεν συμβαδίζει με τις μάλλον συντηρητικές επιλογές στην σχεδίαση -σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο- αλλά αυτό είναι το τίμημα της παγκοσμιοποίησης. Μια αντίστοιχη προσέγγιση υπάρχει και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου εκεί όπου η εργονομία και οι μεγαλύτεροι χώροι για τους επιβάτες -μπροστά και κυρίως πίσω- υποκαθιστούν την άλλοτε παρούσα πρωτοτυπία. Ταυτόχρονα η πρακτικότητα που εξασφαλίζουν οι έξυπνοι αποθηκευτικοί χώροι όπως το διπλό ντουλαπάκι μπροστά στον συνοδηγό, τα 265 λίτρα του πορτμπαγκάζ και η δυνατότητα αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων εξωραϊζουν την εικόνα που σου αφήνουν τα σκληρά πλαστικά.

Υπάρχουν βέβαια κάποιες ασημί επενδύσεις στο πολυλειτουργικό τιμόνι και στην κονσόλα που διασκεδάζουν τις εντυπώσεις αλλά είναι φανερό ότι στις προτεραιότητες της Nissan η αντοχή στο χρόνο και η έμφαση στον εξοπλισμό υπερκέρασαν την φαντασία στον τομέα της αισθητικής.
{{{ moto }}}
Ενας από τους καλύτερους λόγους για να αποκτήσει κάποιος το Micra είναι ασφαλώς ο εξοπλισμός του. Διαθέσιμος σε τρία επίπεδα -Motiva, Acenta και Techna- συνδυάζεται με μια ελκυστική τιμή πώλησης -από 10.490 ευρώ- η οποία συνοδεύεται από επιπλέον όφελος απόσυρσης 710-960 ευρώ ανάλογα με την έκδοση. Ξεκινώντας από τους έξι αερόσακους, το ESP, το σύστημα Isofix για τα παιδικά καθίσματα, τα ηλεκτρικά παράθυρα, το Air Condition, τον τηλεχειρισμό, και το ηχοσύστημα με ράδιο CD, Bluetooth, είσοδο Aux και Handsfree ήδη από την έκδοση Motiva, αλλάζεις κατηγορία αποκτώντας, μεταξύ άλλων, cruise control, υπολογιστή ταξιδίου, ρυθμιζόμενο σε ύψος κάθισμα οδηγού, δέρμα στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, θύρα USB, ακόμη και γυάλινη οροφή.

Μπορείς επίσης να επιλέξεις την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο CVT καθώς η αρχική επιλογή αφορά σε μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων που αναδεικνύει τη ζωντάνια του κινητήρα. Αυτό το μηχανικό σύνολο αποτελεί μια ακόμη αιτία για να προτιμήσεις το Micra καθώς παρά τον γνωστό τρικύλινδρο ήχο του είναι ταυτόχρονα νευρώδες και οικονομικό, χαρίζοντάς σου την σβελτάδα που επιζητάς σε ένα αυτοκίνητο πόλης καθώς εκμεταλλεύεται στην πράξη και την δραστική μείωση του βάρους του αμαξώματος.

Παρά τις ενστάσεις μου σε ότι αφορά την εικόνα που δίνουν κάποια υλικά στο εσωτερικό του, νομίζω ότι οδηγώντας κάποιος το νέο Micra βρίσκει ακριβώς την ευελιξία, την άνεση και την ουδέτερη οδική συμπεριφορά που περιμένει από ένα αυτοκίνητο σε αυτά τα χρήματα. Βρίσκει παράλληλα μια ανέλπιστη για την κατηγορία ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης και εξαιρετική περιφερειακή ορατότητα καθώς η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη.

Αν μου λείπει κάτι από το προηγούμενο Micra είναι το καρτουνίστικο παρουσιαστικό του, η παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά του και υπό προϋποθέσεις η ποιότητα κύλισης που είχε. Κατά τα άλλα το νέο Micra είναι καλύτερο παντού, ιδίως μάλιστα αν συνυπολογίσεις τον οικονομικό παράγοντα και τους μεγαλύτερους διαθέσιμους χώρους του.


To Nissan Micra 1.2 σε αριθμούς


Διαστάσεις (μέτρα):
Μ/Π/Υ: 3,780 / 1,675 / 1,525

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,450

Κινητήρας (κ.εκ.):
1.198

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 80 / 6.000

Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 110 / 4.000

Βάρος (κιλά):
Από 910

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 5,0

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.):
115

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
13,7΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):
170

Τιμή πώλησης (ευρώ): Από 10.490
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ