• Αναζήτηση
  • Ford C-MAX & Grand C-MAX


    Η αρχική σκέψη για την δημιουργία της νέας γενιάς C-MAX μοιάζει απλή: ένα μεσαίο πολυμορφικό -ή Multi Activity Vehicle στην διάλεκτο της Ford- που θα αντικαθιστά το ομόηχο μοντέλο, δεν χρειάζεται να είναι απλώς ικανό, οφείλει και να το δείχνει.

    Για πρώτη φορά λοιπόν η «μπλέ οβάλ» φίρμα παρέχει στους υποψήφιους αγοραστές την δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ της πενταθέσιας και της επταθέσιας έκδοσης ενός αυτόφωτου μοντέλου που αν και στερείται της λέξης Focus στον τίτλο του, ανοίγει, με την τεχνολογία του, τον δρόμο για την έλευση του νέου μικρομεσαίου της φίρμας το 2011.

    Βασισμένο στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα C της Ford, το νέο C-MAX διατηρεί το πλεονέκτημα της εμφάνισης καθώς εκμεταλλεύεται στο έπακρο την διάθεση των σχεδιαστών του να παρουσιάζουν οικογενειακά μοντέλα με σπορτίφ προοπτικές.

    Ξεχάστε λοιπόν τα άνευρα, κιβωτοειδή σχήματα άλλων κατασκευαστών και παρατηρείστε πως το “kinetic design” ενσωματώνεται στις μικρομεσαίες διαστάσεις ενός οικογενειακού αυτοκινήτου. Ενός μοντέλου που φαίνεται το ίδιο ωραίο είτε το κοιτάζεις από έξω είτε το ζεις από μέσα.

    Η βασική εξωτερική διαφορά μεταξύ του C-MAX και του Grand C-MAX εντοπίζεται στην διαφορά μήκους και ύψους -το Grand C-MAX είναι 14 εκατοστά μακρύτερο και σχεδόν πέντε εκατοστά πιο ψηλό ενώ έχει και μεγαλύτερο, κατά δέκα εκατοστά, μεταξόνιο ώστε να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος ζωτικός χώρος για τους επιβάτες της τρίτης σειράς καθισμάτων.

    Επιπλέον οι πίσω πόρτες στο Grand C-MAX είναι συρόμενες ώστε και να απαιτείται λιγότερος χώρος για το άνοιγμά τους και να γίνεται πιο εύκολα η επιβίβαση των παιδιών στα πίσω καθίσματα, σε δύσκολους χώρους στάθμευσης.

    Η τρίτη σειρά καθισμάτων συνιστά και την ουσιαστικότερη διαφορά στο σχεδόν πανομοιότυπο εσωτερικό των δύο εκδόσεων, το οποίο απέχει έτη φωτός από εκείνο του μοντέλου που διαδέχεται. Ο φινετσάτος θάλαμος επιβατών έχει εμφανείς επιρροές από τo εσωτερικό του Fiesta, με το επιπλέον μέγεθος των επιφανειών να τονίζουν τις καλά μελετημένες λεπτομέρειες στο ταμπλό και την κεντρική κονσόλα.

    Τα κουμπιά σε αυτή δεν είναι λίγα αλλά η επιλογή ήταν προφανώς επιβεβλημένη από την διάθεση της Ford να συνδυάσει με τον απλούστερο δυνατό τρόπο τα πολλά στοιχεία εξοπλισμού του C-MAX με την ανάγκη για εύκολο χειρισμό όλων των συστημάτων.
    {{{ moto }}}
    Πολύτιμο δάνειο από το παρελθόν αποτελεί το ευρηματικό σύστημα διαμόρφωσης των τριών πίσω καθισμάτων του C-MAX, το οποίο επιτρέπει την μεταμόρφωση του αυτοκινήτου σε τετραθέσιο με περισσότερο χώρο για τους ώμους και τα πόδια των πίσω επιβάτων.

    Μια αντίστοιχης ευφυίας κίνηση στην δεύτερη σειρά καθισμάτων του Grand C-MAX, επιτρέπει την απόκρυψη του κεντρικού καθίσματος μέσα στο διπλανό του με αποτέλεσμα την δημιουργία διαδρόμου για την ευκολότερη μετακίνηση των επιβατών από την δεύτερη στην τρίτη σειρά καθισμάτων.

    Ο όγκος του χώρου αποσκευών εξαρτάται από την θέση και τις επιλογές αναδίπλωσης των καθισμάτων και κυμαίνεται στο πενταθέσιο C-MAX από 432 έως 1.723 λίτρα και στο επταθέσιο Grand C-MAX από 56 έως 1.742 λίτρα.

    Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν ένα εξαιρετικό MPV προφίλ και για τις δύο εκδόσεις τις οποίες θα κινεί μια γκάμα κινητήρων diesel και βενζίνης με αφετηρία τα 1.600 κ.εκ. και ισχύ από 95 έως 180 ίππους. Κορυφαία επιλογή στους βενζινοκινητήρες αποτελεί ο νέος 1.6 EcoBoost -με turbo και άμεσο ψεκασμό καυσίμου- που αποδίδει 150 και 180 ίππους, συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και ταιριάζει γάντι στα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας με τα οποία η Ford προικίζει τα μοντέλα της.

    Με αυτόν, το C-MAX αναδεικνύει τις προτεραιότητες των μηχανικών της για ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει καλή ποιότητα κύλισης, μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, αμεσότητα στις αντιδράσεις και ακόμη περισσότερη αίσθηση από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι.

    Αντίστοιχη φιλοσοφία διαπνέει και την επταθέσια έκδοση την οποία οδήγησα με τον δίλιτρο diesel κινητήρα Duratorq που συνδυάζεται προαιρετικά και με το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift.

    Σε αυτήν, την διαφορά κάνουν τα σχεδόν 100 κιλά του επιπλέον βάρους και η διαφορετική ρύθμισης της ανάρτησης προκειμένου η άνεση στη τρίτη σειρά καθισμάτων να υπερβαίνει το ικανοποιητικό. Προσαρμοσμένη απόλυτα στο οικογενειακό προφίλ, αυτή η έκδοση δεν έχει απλώς χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και μικρότερες εκπομπές ρύπων αλλά και το πλεονέκτημα ότι δεν παραπέμπει σε κανένα σημείο σε έναν ακόμη “μεταφορέα ανθρώπων” όπως άλλα αντίστοιχου μεγέθους αυτοκίνητα.

    Το Ford C-MAX & Grand C-MAX σε αριθμούς

    Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,380 / 1,858 / 1,626 (4,520 / 1,858 / 1,684)

    Μεταξόνιο (μέτρα): 2,648 (2,748)

    Κινητήρες (κ.εκ.): 1.596 (1.6T EcoBoost), 1.997 (2.0 TDCi)

    Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 150 / 5.700 (1.6T), 140 / 3.750 (2.0 TDCi)

    Ροπή (Nm/σ.α.λ.): 240 / 1.600 (1.6T), 320 / 1.750 (2.0 TDCi)

    Βάρος (κιλά): Από 1.374

    Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο):
    6,6 (6,8) (1.6T), 5,1 (4,9) (2.0 TDCi)

    Εκπομπές CO2:
    154 (159) (1.6T), 134 (129) (2.0 TDCi)

    Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 9,4΄΄(9,9΄΄) (1.6T), 9,6΄΄ (-) (2.0 TDCi)

    Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):
    204 (202) (1.6T), 201 (180) (2.0 TDCi)

    Τιμή πώλησης (ευρώ):
    Από 18.670 (21.210)

    * Τα στοιχεία στην παρένθεση αφορούν τις εκδόσεις Grand C-MAX
    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Οι σαμπάνιες του τσάρου… Η τεράστια ψάθινη καπελίνα με την υπογραφή Eugenia Kim παρασύρθηκε από τους ισχυρούς ανέμους οι οποίοι έπνεαν στα τουρκικά... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk