Ο τίτλος τα λέει όλα. Όταν έχεις κατασκευάσει αυτοκίνητα σαν την X5, είναι σχεδόν αδύνατον να κάνεις λάθος στον κλώνο της, ιδιαίτερα όταν αυτός σου δίνει λόγω κατηγορίας δύο επιπλέον άσους στο μανίκι: τις συμπαγείς διαστάσεις και το μικρότερο βάρος.

Οποιαδήποτε απόπειρα σύγκρισης της νέας X3 με την προηγούμενη γενιά της είναι απλώς ατυχής, γιατί αυτή την φορά η BMW όχι μόνο εμφανίστηκε καλά διαβασμένη απέναντι στον ανταγωνισμό της αλλά και διότι κατάφερε να συνθέσει σε σύνολο πολλές κορυφαίες λεπτομέρειες.

Στην έκδοση xDrive 35i συγκεντρώνονται μερικά από τα highlights της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ενα τρίλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά μοτέρ βενζίνης με Twin Power Turbo που αποδίδει 306 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής ξεκινώντας ήδη από τις 1.200 σ.α.λ. Ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων με λειτουργία Steptronic για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων και paddles πίσω από το τιμόνι.

Το -προαιρετικό- σύστημα Dynamic Drive Control που διαθέτει τρεις επιλογές οδήγησης (Normal, Sport, Sport Plus) μέσω των οποίων παραμετροποιούνται η συμπεριφορά της ανάρτησης, η απόκριση του μοτέρ, ο χρόνος των αλλαγών ταχυτήτων και η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Συστήματα ελέγχου πρόσφυσης (DTC) και ευστάθειας (DSC), Cruise Control που ενεργεί σε φρένα και γκάζι διατηρώντας την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, σύστημα head-up display που απεικονίζει στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου την ταχύτητα και τις οδηγίες πλοήγησης και βέβαια όλες τις παραμέτρους της φιλοσοφίας EfficientDynamics (που περιλαμβάνει από ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης έως τα συστήματα Auto Start/Stop και ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα). Ασφαλώς και δεν είναι μόνο αυτά αλλά αν συνεχίσω με αυτά δεν θα υπάρχει χώρος για κάτι άλλο.
{{{ moto }}}
Είναι άλλωστε προφανές ότι οποιαδήποτε μικρή παραχώρηση θα μπορούσε να αφορά οτιδήποτε άλλο εκτός από την τεχνολογία. Ωστόσο και οι γκρίνιες του παρελθόντος π.χ. για τον διαθέσιμο χώρο των πίσω επιβατών δεν έχουν καμιά θέση εδώ. Το αυξημένο μεταξόνιο των 2,810 μέτρων δίνει ακριβώς ότι υπόσχεται. Μπαίνεις και βγαίνεις ευκολότερα, κάθεσαι καλύτερα μπροστά και κυρίως πίσω, ταξιδεύεις με περισσότερες αποσκευές χάρη στο πορτμπαγκάζ των 550 λίτρων. Η αρχιτεκτονική στο εσωτερικό είναι όμοια με εκείνη των άλλων μοντέλων της σειράς «X», η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται ξανά στην κορυφή, η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι αδιαπραγμάτευτη.

Οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν αυξηθεί και το αμάξωμα αποπνέει το σωστό, για το μέγεθος και την αξία της φίρμας, εκτόπισμα. Χωρίς περιττές υπερβολές συνδυάζει την γνωστή “X” σχεδίαση με μια σπορ διάθεση την οποία περιμένεις να δεις στο δρόμο.

Και αυτό συμβαίνει αφού η xDrive 35i είναι ό,τι φαίνεται: ένα σπορ μεσαίο SUV αντάξιο των αντίστοιχων οικογενειακών μοντέλων της BMW. Σε εκείνα γοητεύεσαι από την κίνηση στους πίσω τροχούς, το κοφτερό τιμόνι και την απόλυτη αίσθηση του πλαισίου τους.

Στην X3 ακουμπάς στο συνδυασμό «πλαίσιο-μοτέρ-κιβώτιο» και έχεις σαν bonus το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης και μια ρυθμιζόμενη ανάρτηση η οποία εξασφαλίζει -χωρίς υπερβολές- την καλύτερη ποιότητα κύλισης που υπάρχει σε SUV αυτής της κατηγορίας.

Ξεχάστε τις νευρικές αντιδράσεις του πίσω άξονα στην προηγούμενη X3. Παρά το βάρος της και την απόσταση των 21,2 εκατοστών από το έδαφος, η xDrive 35i στρίβει απίστευτα, παραδίδοντας μαθήματα συνύπαρξης της άνεσης με την δυναμική οδική συμπεριφορά. Παρά το ελαφρύτερο -λόγω ηλεκτρικής υποβοήθησης- σύστημα διεύθυνσης, αυτό το αυτοκίνητο σκαρφαλώνει ευκολότερα από ποτέ στην κορυφή του λόφου που κινείται ο ανταγωνισμός του, προσπερνώντας τον στα περισσότερα σημεία.

Από την άλλη, αν και η φιλοσοφία των Βαυαρών δεν ταυτίζεται με off-road περιπέτειες και «καθαρόαιμες» αναζητήσεις δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα σε πατημένο χώμα, λάσπη και χιόνι. Σε αυτές τις καταστάσεις τα όρια θέτουν συνήθως τα ελαστικά που επιλέγουμε και η συνείδηση μας -αν δηλαδή θα οδηγούσαμε προς την εδαφική υπερβολή ένα αυτοκίνητο που κοστίζει τόσα «πολλά» χρήματα που θα πληγωνόμασταν αν πληγωνόταν. Αν σκεφθείτε ότι σχεδόν τα μισά από αυτά αντιστοιχούν στους παράλογους ελληνικούς φόρους, τότε οδηγώντας την θα διαπιστώσετε ότι η πραγματική οικονομική αξία της νέας X3 υπολείπεται των δυνατοτήτων της σαν αυτοκίνητο. Και αυτό από μόνο του, τα λέει όλα!

Η BMW X3 35i σε αριθμούς

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,648 / 1,881 / 1,661

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,810

Κινητήρας (κ.εκ.): 2.979

Ισχύς (Ιπποι/σ.α.λ.): 306 / 5.800

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):
400 / 1.200 – 5.000

Βάρος (κιλά): Από 1.805

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 8,8

Εκπομπές CO2: 204

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
5,7΄΄

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα):
245

Τιμή πώλησης (ευρώ): Από 75.100
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ