Με έναν… προχωρημένο τρόπο (προ)εόρτασαν τον Αγιο Βαλεντίνο στο «Chart Show», την περασμένη Κυριακή: Συζητώντας, η παρουσιάστρια Ναταλία Γερμανού και οι καλεσμένοι της, Μαρία Μπεκατώρου και Χάρης Χριστόπουλος , για το πόσες φορές τούς έχουν απατήσει. Και οι τρεις έχουν γευτεί το κέρατο, αποκάλυψαν, ως επίτιμα μέλη της ομάδας «Επώνυμοι Κερατωμένοι» η οποία διαπρέπει τελευταίως στην τηλεόραση. Είναι της μόδας να το παραδέχεσαι δημοσίως. Και αν έτσι τσαλακώνεις την αξιοπρέπειά σου, η οποία επιτάσσει τα εν οίκω (και δη… κερατωμένο οίκο) μη εν δήμω, εύκολα προσπερνάς την ξεφτίλα προκειμένου να διατηρηθείς στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας. Εστω ως τάρανδος.

Γεμίσαμε λοιπόν τηλε-ταράνδους. Ξεκινώντας από τη Νανά Παλαιτσάκη και καταλήγοντας στη Ναταλία. Με την πρώτη να εξομολογείται ότι είχε πληροφορηθεί τα… της υποθέσεώς της από τον Τύπο: «Διάβαζα για παρουσιάστρια που την κεράτωνε ο σύντροφός τηςκαι, ενώ όλα “έδειχναν” εμένα, δεν το καταλάβαινακαι ρωτούσα τις συναδέλφους “βρε κορίτσια,ξέρετε ποια είναι αυτή η κοπέλα; Γιατί πολύ τη λυπάμαι!”». Τι θεωρείτε πιο λυπηρό, να σε απατούν ή να βγάζεις τα προσωπικά σου στο σφυρί; Στην πρώτη περίπτωση «κοπανιέσαι,κλαις,αλλά το ξεπερνάς», όπως είπε η Γερμανού. Στη δεύτερη, είναι το φιλοθέαμον κοινό εκείνο που κλαίει (από τα γέλια) με την περίπτωσή σου.

Εκτός αν δεν είσαι θύμα αλλά θύτης. Γιατί εκτός από τους «Επώνυμους Κερατάδες» υπάρχουν και οι «Επώνυμοι Μπερμπάντηδες», με πρόεδρό τους την ηθοποιό Μαρία Σολωμού: Η οποία βγήκε στο «Βράδυ» του Πέτρου Κωστόπουλου για να αποκαλύψει- με το γνωστό «κάντε πέρα να περάσω, κάντε πέρα να διαβώ, μην τα κάνω όλα λίμπα, μην τα κάνω ρημαδιό» ύφος της- ότι έχει κερατώσει σχεδόν όλους τους άνδρες με τους οποίους υπήρξε μαζί. Αξια! Αντιθέτως, η Κατερίνα Παπουτσάκη στην ίδια εκπομπή παρουσιάστηκε ως… παραδοσιακή σύντροφος που τον «αφέντη» της δεν τον ξεφτιλίζει, ακόμη και αν εκείνος αποδεικνύεται κατώτερος των περιστάσεων: «Δεν κεράτωσα ποτέ. Ομως ναι, με έχουν κερατώσει ασυστόλως». Τέλος, η Ελεονώρα Μελέτη ακολούθησε το «οφθαλμόν αντί οφθαλμού», όπως αποκάλυψε στο «Πρωινό mou»: «Ζούσα για τη στιγμή της εκδίκησης. Εχω ρίξει κέρατο σε αυτόν που μου το έριξε.Το ευχαριστήθηκε η ψυχή μου!».

Τι είναι όλα αυτά, αν όχι η απόδειξη της σχιζοφρένειας που χαρακτηρίζει την ελληνική τηλεόραση; Από τη μια η αποθέωση της παραδοσιακής οικογένειας, με τις κάμερες να ακολουθούν νύφες και γαμπρούς στις εκκλησίες και λεχώνες στην έξοδό τους από το μαιευτήριο και με τις πανελίστριες να πανηγυρίζουν για κάθε γάμο και κάθε γέννα. Από την άλλη, μέσα από πιπεράτες εξομολογήσεις, η απόλυτη απαξίωση όχι του γάμου, αλλά των σχέσεων, της συμβίωσης, της συντροφικότητας… Και της εμπιστοσύνης που (όσο γραφικό και αν έχει φτάσει να ακούγεται) είναι από τα θεμελιώδη συστατικά μιας σωστής σχέσης. Αν και, εν προκειμένω, εκείνο που ενδιαφέρει περισσότερο τους τηλεστάρ είναι τα συστατικά της τηλεοπτικής επιτυχίας: με το ξεκατίνιασμα να αναδεικνύεται Νο 1.

Αεροπλάνα που πέφτουν, πλοία που βυθίζονται, σπίτια που διαλύονται από τυφώνες. Ποτέ δεν θα καταλάβω ποια είναι η γοητεία των εξ Αμερικής δραματοποιημένων ντοκυμαντέρ που διηγούνται ιστορίες τρόμου και απώλειας. Με την ψυχή στο στόμα παρακολουθούσα την παρ΄ ολίγον τραγωδία επιβατικής πτήσης που έπεσε σε σύννεφο ηφαιστειακής έκρηξης. Οταν δεν άντεχα άλλο και άλλαξα κανάλι, έπεσα σε σίριαλ που διαδραματίζεται σε νοσοκομείο. Εκεί, ένα παιδάκι με καρκίνο έσβηνε στην αγκαλιά της σπαράζουσας μητέρας του. Με τέτοια τρομολαγνικά προγράμματα, χίλιες φορές η Παλαιτσάκη να επιδεικνύει τα κέρατά της!

RΕUΤΕRS/ ΚΙΜΙΜΑSΑ ΜΑΥΑΜΑ ,ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ