Η παρασκευή σοκολατένιων γλυκισμάτων μπροστά στα μάτια των καταναλωτών αποτελεί ένα από τα βασικά συστατικά της επιτυχίας που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα ζαχαροπλαστείων Μax Ρerry. Ακόμη και οι περαστικοί μπορούν από τις γυάλινες προσόψεις των καταστημάτων της εταιρείας να παρακολουθήσουν την παρασκευή των φρέσκων γλυκών, ένας πειρασμός στον οποίο συχνά ενδίδουν.

Αυτή η «γλυκιά» διαφορά θεωρείται ότι έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της επιχείρησης εν μέσω της οικονομικής κρίσης. Αν και το όνομά της παραπέμπει σε αλλοδαπή προέλευση, πρόκειται για οικογενειακή εταιρεία, ελληνικών συμφερόντων, η οποία πριν από έξι χρόνια διέθετε ένα μικρό κατάστημα σοκολάτας στον Πειραιά και σήμερα έχει 16 καταστήματα και τζίρο που όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Κυρ.Βρανάς «αγγίζει τα 20 εκατ. ευρώ». Σύμφωνα με τον ίδιο, τα εργαστήρια σοκολάτας που βρίσκονται σε κάθε ένα από τα καταστήματα Μax Ρerry επεξεργάζονται ετησίως περί τους 140 τόνους σοκολάτας.

Κενό στην αγορά
Η ιστορία της πειραιώτικης εταιρείας ξεκινά το 2005. Τότε ιδρύθηκε η πρώτη παραγωγική μονάδα και κατάστημα σοκολάτας Μax Ρerry στον Πειραιά, από την οικογένεια Κυπαρισσάκη, που δραστηριοποιούνταν εντατικά και για αρκετά χρόνια στον χώρο, αφού παρήγαγε σοκολάτες για τρίτους. Πριν από τα Μax Ρerry, η οικογένεια, που αποφεύγει τη δημοσιότητα, διέθετε μια μικρή βιοτεχνία παραγωγής σοκολάτας στο Μενίδι όπου διαπίστωσε ότι υπήρχε ένα κενό ανάμεσα στις μεγάλες βιομηχανίες σοκολάτας και τα ζαχαροπλαστεία που δεν είναι άλλο από την ύπαρξη καταστημάτων που να συνδυάζουν την παραγωγή με την εμπορία σοκολάτας σε δικούς της χώρους. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, το όνομα της οικογένειας στο παρελθόν είχε συνδεθεί με επιχειρηματική αποτυχία που προκάλεσε οικονομικά προβλήματα στην αγορά.

Πριν από έξι χρόνια η μικρή βιοτεχνία μετακόμισε από το Μενίδι στον Πειραιά και βαφτίστηκε Μax Ρerry. Η επωνυμία της εταιρείας, όπως λέει ο κ. Βρανάς, είναι εμπνευσμένη από το όνομα του γάλλου ερευνητή της σοκολάτας Μaximilian Ρernault από την πόλη Λιλ, ο οποίος δημιούργησε σπάνια χαρμάνια σοκολάτας και δίδαξε το σωστό «πάντρεμα» αυτών με στόχο την παραγωγή ποιοτικής σοκολάτας. Η επέκταση της εταιρείας ξεκίνησε στα δυτικά προάστια, αρχικά στο Αιγάλεω και το Περιστέρι, τα οποία γεωγραφικά βρίσκονται κοντά στην παραγωγή. Το 2009 όμως χρησιμοποίησε τη μέθοδο ανάπτυξης του franchising, με αποτέλεσμα να διαθέτει σήμερα 16 καταστήματα, εκ των οποίων τα πέντε είναι ιδιόκτητα και τα υπόλοιπα λειτουργούν με franchising. Η επιλογή του franchise και η ανάπτυξη της εταιρείας συνέπεσαν με την πρόσληψη του κ. Βρανά στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, ο οποίος είχε προϋπηρεσία στα καφε-εστιατόρια Νέον και Οlympus Ρlaza. «Στόχος της εταιρείας για το 2011 είναι να προσθέσει άλλα πέντε καταστήματα στο δίκτυό της στην Αττική ενώ στα σχέδιά της βρίσκεται και η επαρχία» αναφέρει ο ίδιος.

Για το τρέχον έτος η εταιρεία αναμένει αύξηση τζίρου της τάξεως του 40%, καθώς σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο η κρίση ευνοεί θετικά γενικά τον χώρο της ζαχαροπλαστικής. «Οι καταναλωτές», εξηγεί ο κ. Βρανάς, «έχουν αυξήσει τις επισκέψεις στις κατοικίες φίλων,λόγω περικοπής εξόδων, με αποτέλεσμα να προσφέρουν γλυκά, ενώ επιπλέον η σοκολάτα αμβλύνει την αρνητική διάθεση που ενδεχομένως έχει δημιουργήσει η κρίση».