Με ηχηρά ονόματα της αμερικανικής βιομηχανίας μόδας ολοκληρώθηκε χθες, Πέμπτη, η Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης που φιλοξενήθηκε στο Lincoln Center υποστηριζόμενη από την Mercedes – Benz. Η παρέλαση διάσημων οίκων κορυφώθηκε προχθές, Τετάρτη, και την περασμένη Τρίτη στην μητρόπολη της παγκόσμιας μόδας διαμορφώνοντας τις τάσεις που θα κυριαρχήσουν για το ερχόμενο φθινόπωρο και χειμώνα 2011-12. Το αποτέλεσμα ήταν μια μείξη διαφορετικών τάσεων που ανέδειξαν χαρακτηριστικές δεκαετίες από το 1930 μέχρι η δεκαετία που διανύουμε σήμερα αποδεικνύοντας ότι μόδα ανακυκλώνεται.

Η Τρίτη ήταν η ημέρα μεγάλων ονομάτων. Γεωμετρική, καλοδομημένη και «καθαρή» κρίθηκε η νέα σειρά του Νάρκισο Ροντρίγκεζ που προσέφερε μια εναλλακτική λύση στο σπορτίβ ντύσιμο το οποίο υποστήριζε μέχρι σήμερα ο οίκος. Σήμα – κατατεθέν του οίκου, ένα μακρύ φόρεμα με τις ρίγες να οριοθετούν την «επικράτειά» του, ενώ το γκρι και το λευκό αποδείχτηκαν τα αγαπημένα χρώματα του οίκου. Το… κοριτσάκι της νεανικής (και οικονομικής) σειράς Marc by Marc Jacobs μεγάλωσε.

Αυτή ήταν η ετυμηγορία του τύπου για τη συλλογή του δημοφιλούς αμερικάνου σχεδιαστή, ο οποίος παρπάλισε με μεταλλικές λεπτομέρειες και κλωστές με μεταλλική λάμψη το δικό του σόου. Κοντά σορτς και μια πινελιά από γκλάμουρ των eighties ήταν μερικές χαρακτηριστικές εισηγήσεις του αγαπημένου αμερικάνου σχεδιαστή. Στον αντίποδα, η συλλογή του οίκου Badgley & Mischka ήταν πολυτελής, σοφιστικέ και άκρως διακοσμημένη. Μάξι φορέματα, βολάν και χρώματα που τόνιζαν τη θηλυκότητα ήταν από τις σήμα-κατατεθέν προτάσεις του οίκου που έστρεψε το βλέμμα του σε κλασσικές κινηματογραφικές σκηνές ταινιών όπως την ταινία του 1950 «Ολα για την Εύα» για να αναδείξει τη γοητεία της αιώνιας γυναίκας. Λίγο πιο πίσω και συγκεκριμένα στη δεκαετία του 1930 έστρεψε το βλέμμα της η Βέρα Γουόνγκ για να παρουσιάσει μια συλλογή εμπνεόμενη από τις αμερικανίδες που αποτέλεσαν θέμα συζήτησης στη βρετανική αριστοκρατία της εποχής όπως η Γουόλις Σίμπσον.

Το πορτοκαλί, το έντονο κίτρινο, το καφέ και τα επαναλαμβανόμενα γραφικά μοτίβα των eighties ήταν το σήμα-κατετεθέν των Τζακ Μακ Κόλοουχ και Λάζαρο Χερνάντεζ γνωστότεροι και ως Proenza Schouler που διαμόρφωσαν ένα δυνατό αστικό-σικ λουκ. Δεν ήταν, όμως, κανένας άλλος από το δημοφιλή αμερικάνο σχεδιαστή, Μάικλ Κορς, ο οποίος συνέθεσε την παλέτα της δημιουργίας του με στυλ περασμένων δεκαετιών που, ωστόσο, κάνουν μόδα. Το σπορτίβ λουκ των seventies, το αθλητικό πνεύμα των eighties, το συγκρατημένο ύφος των nineties και η πληθωρικότητα της δεκαετίας που διανύουμε.

Η Τζορτζίνα Τσάπμαν και ο Κέρεν Γκρεγκ, τέλος, του οίκου, Marchesa, αποφάσισαν να ξεφυλλίσουν τις «Μεγάλες Προσδοκίες» και να κάνουν μούσα τους την κυρία Χάβισαμ του μυθσιτορήματος του Ντίκενς. Βικτοριανός ρομαντισμός, λοιπόν, με άφθονα τούλια και μια ωδή στη μελαγχολική ομορφιά εντάχθηκαν στο κλίμα του δικού τους σόου. Ο μετρ της πολυτέλειεας, τέλος, ΄Οσκαρ Ντε Λα Ρέντα ταξίδεψε νοερά τους παρευρισκόμενους στο δικό του σόου μέχρι την Κίνα και πάντρεψε το στυλ της Ανατολής με Μαροκινά, Οθωμανικά και άλλα μοτίβα, καθώς επίσης και προτάσεις που παρέπεμπαν στο χειμώνα των Ιμαλαϊων.

Τη σκυτάλη παίρνει σήμερα, Παρασκευή, το Λονδίνο όπου θα φιλοξενήσει τις προτάσεις κυρίως Βρετανών designers για το φθινόπωρο και το χειμώνα 2010-11 μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου.