Από το Χάρβαρντ στα Οσκαρ
Το μεγαλύτερο δώροπου θα δώσει στη Νάταλι Πόρτμαν η εμπειρία της ταινίας «Μαύρος κύκνος» δεν θα είναι το Οσκαρ που όλα δείχνουν ότι θα κερδίσει, αλλά το παιδί που σύντομα θα γεννήσει- από τον δεσμό της με τον χορογράφο Μπέντζαμιν Μιλεπιέντ. Με τον Μιλεπιέντ η Πόρτμαν γνωρίστηκε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας. Και παρ΄ ότι η 29χρο νη ηθοποιός ανέκαθεν κρατούσε μυστική την προσωπική ζωή της, η χαρά της ήταν τόσο μεγάλη ώστε να τη μοιραστεί με τον κόσμο στέλνοντας ανακοίνωση στο περιοδικό «Εntertainment Weekly». Σε ό,τι αφορά το ίδιο το Οσκαρ, με αφετηρία το τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας, όταν ο «Μαύρος κύκνος» του Ντάρεν Αρονόφσκι σήκωσε την αυλαία, η Πόρτμαν άκουσε πολλές φορές ότι είχε παίξει σε μια «οσκαρική» ταινία. Από τότε όμως έδειχνε να μην ενδιαφέρεται για τον χαρακτηρισμό «οσκαρική». Ισως επειδή τα βραβεία δεν βρέθηκαν ποτέ στους στόχους της- ακόμη και όταν, πριν από έξι χρόνια, το «Closer» του Μάικ Νίκολς σήμανε το πρώτο φλερτ της με τις υποψηφιότητες των Οσκαρ στην κατηγορία β΄ ρόλου.

Την εποχή του «Closer» η Πόρτμαν, η οποία είναι εβραία, σπούδαζε στο Ισραήλ. Στο περιβάλλον της σχολής της κανένας δεν έδινε σημασία στα Οσκαρ και η ίδια, αν και ένιωσε κολακευμένη με την υποψηφιότητα, δεν έκανε καμία προσπάθεια επίδειξης της επιτυχίας της. Είχε μάλιστα βοηθήσει ελάχιστα την ταινία στην προώθησή της και ένιωθε ανακουφισμένη που δεν είχε λάβει μέρος στην πυρετώδη κούρσα της οσκαρικής περιόδου, όταν οι ηθοποιοί είναι αναγκασμένοι να βρίσκονται παντού για να διαφημίζουν τη δουλειά τους.

«Το θέμα είναι να γίνεται σωστά η δουλειά και όχι το τέλος της διαδρομής » πιστεύει η ηθοποιός, η οποία μετράει πλέον 18 χρόνια καριέρας στην υποκριτική- με αφετηρία το κοριτσάκι που προστάτευε ο Ζαν Ρενό στο «Λεόν» και highlight την πριγκίπισσα Αμιντάλα στη δεύτερη τριλογία του «Πολέμου των άστρων» του Τζορτζ Λούκας. Ας σημειωθεί επίσης ότι η Πόρτμαν είχε εγκαταλείψει προσωρινά τον κινηματογράφο προκειμένου να ολοκληρώσει τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και αργότερα στην Ιερουσαλήμ.

Στον «Μαύρο κύκνο» η Πόρτμαν υποδύεται τη Νίνα, μια μπαλαρίνα της Νέας Υόρκης η οποία θα βρεθεί μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής της όταν την επιλέγουν για μια ανατρεπτική παράσταση της «Λίμνης των κύκνων».

Τον τελευταίο καιρό βέβαια η Νάταλι Πόρτμαν παίζει με τους κανόνες του παιχνιδιού. Και καθώς θεωρείται το φαβορί στην κατηγορία της, δίνει διαρκώς συνεντεύξεις και κρατά σημειώσεις στο ημερολόγιό της στις ημερομηνίες των σημαντικότερων βραβείων.

Μέσα της ωστόσο δεν έχει αλλάξει. Εξακολουθεί να θεωρεί ότι η προοσκαρική κούρσα είναι « μια τεχνητή διαδικασία που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγγενέψει με την τέχνη ». Μάλιστα, στην αρχή δεν έδειξε κανέναν ενθουσιασμό για να παίξει το παιχνίδι των Οσκαρ. Χρειάστηκε να επέμβει ο Αρονόφσκι για να την πείσει ότι θα είναι καλό για την καριέρα της.

Η προσοχή που είχε αποσπάσει στον «Μαύρο κύκνο» ήταν πρωτοφανής και σχεδόν φοβιστική για την ηθοποιό, η οποία ποτέ δεν είχε ξανανιώσει έτσι στα 18 χρόνια παρουσίας της στον χώρο της υποκριτικής.

Δύσκολος αλλά…τρώει και σκουλήκια

Πριν από δύο χρόνια, σε μια κρίσιμη στιγμή των γυρισμάτων της ταινίας «Εξολοθρευτής» και ενώ ο Κρίστιαν Μπέιλ ήταν προσηλωμένος στον ρόλο του, κάποιος από το συνεργείο έκανε το λάθος να περπατήσει απέναντί του. Η κίνηση απέσπασε την προσοχή του ηθοποιού και το τι ακολούθησε άλλο να το περιγράφεις και άλλο να το ακούς όπως ακριβώς συνέβη- κάτι που πολλοί έκαναν αναζητώντας το ηχογραφημένο επεισόδιο του «ξεσπάσματος Μπέιλ» στο ΥouΤube. Εκτός εαυτού, ο Μπέιλ μίλησε με τον πιο προσβλητικό τρόπο προς τον τεχνικό του συνεργείου.

Το περιστατικό είχε όμως και συνέχεια: το ξέσπασμά του χρησιμοποιήθηκε ως χορευτικό remix αλλά και ως punchline σε αστεία νούμερα των νάιτ κλαμπ και της τηλεόρασης. Ο ηθοποιός αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη από το ραδιόφωνο αποκαλώντας την πράξη του «αδικαιολόγητη». «Απολογήθηκα επειδή ενδιαφερόμουν όχι τόσο για μένα όσο για την καριέρα της ταινίας μας» μας είχε πει ο Μπέιλ όταν τον συναντήσαμε στο Παρίσι λίγους μήνες μετά το περιστατικό. «Αυτά τα πράγματα συμβαίνουν γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι θα προκύψει την κακιά στιγμή».

Αυτό δεν ήταν το πρώτο επεισόδιο ανάρμοστης συμπεριφοράς του Κρίστιαν Μπέιλ, ο οποίος έχει αποκτήσει τη φήμη του «κακού παιδιού» και του εξαιρετικά δύσκολου συνεργάτη. Ωστόσο το υποκριτικό ταλέντο του δεν αμφισβητήθηκε ποτέ και η αφοσίωση στους ρόλους που επιλέγει είναι πλέον θρυλική. Οπως η Νάταλι Πόρτμαν, ξεκίνησε και αυτός πολύ νωρίς την καριέρα του. Σε ηλικία 13 ετών τον επέλεξε ο Στίβεν Σπίλμπεργκ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της «Αυτοκρατορίας του Ηλιου». Υπήρξε ένας εφιαλτικός σίριαλ κίλερ γυναικών στο «Αmerican Ρsycho», έφαγε πραγματικά σκουλήκια στην «Αυγή της απόδρασης» παίζοντας έναν αιχμάλωτο των Βιετκόνγκ και έχασε περίπου 30 κιλά για να υποδυθεί κάποιον που πάσχει από αϋπνία στον «Αγρυπνο».

Στο «Τhe fighter» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ είναι τόσο πειστικός στον ρόλο του εθισμένου στο κρακ πρώην πυγμάχου που έχει αναλάβει την προπόνηση του επίσης πυγμάχου αδελφού του ( Μαρκ Γουόλμπεργκ) , ώστε δεν προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι για να μπει στο πετσί του ρόλου πήρε στην πραγματικότητα κρακ. Ο Μπέιλ άρχισε να ετοιμάζεται για τον ρόλο αλλάζοντας την εξωτερική του εμφάνιση και χάνοντας περίπου 13 κιλά ώστε να διαφανεί η νευρώδης κορμοστασιά του, η οποία είχε υποστεί πολλές φθορές λόγω του τρόπου ζωής του. Ξεκίνησε εντατική προπόνηση δουλεύοντας μαζί με τον πραγματικό Ντίκι Εκλαντ, ώστε να μπορεί να μιμείται τις κινήσεις του, ενώ έκρινε ότι έπρεπε να μάθει όχι μόνο να πυγμαχεί, αλλά και να σκέφτεται σαν πυγμάχος. «Είναι αλήθεια πως θέλω να είμαι τέλειος σε ό,τι κάνω αλλάόταν,πάλι,δεν εργάζομαι,δεν θέλω να ακούω τίποτε για δουλειά. Τότε, αν δεν είμαι μαζί με την οικογένειά μου, μου αρέσει να καβαλάω τη μοτοσικλέτα μου και να χάνομαι στην έρημο» λέει.

INFO
Η 83η απονομή των βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Επιστημών θα γίνει την Κυριακή 27 Φεβρουαρίου στο Κodak Τheatre του Λος Αντζελες με παρουσιαστές τον Τζέιμς Φράνκο και την Αν Χάθαγουεϊ.