«Καλλικράτης» και στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αναμένεται με την έναρξη της νέας χρονιάς. Ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας προβλέπει κλείσιμο τουλάχιστον 100 σχολείων πανελλαδικά σε περιοχές της χώρας όπου λειτουργούν συγκροτήματα τα οποία δεν δικαιολογούνται από τον αριθμό των κατοίκων τους. Δεκάδες είναι οι περιπτώσεις, όπως αναφέρουν πληροφορίες από το υπουργείο Παιδείας, όπου ιδρύθηκαν σχολεία ανά την χώρα χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις αλλά με μοναδικό κριτήριο την «τακτοποίηση» καθηγητών ή την δημιουργία διευθυντικών θέσεων για εκπαιδευτικούς.

Η έρευνα που έκαναν πρόσφατα οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετά από εντολή της υπουργού κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου αποκαλύπτει ότι σε πολλές περιοχές της χώρας υπάρχουν περιπτώσεις δυο ή και τριών σχολείων σε μικρή απόσταση μεταξύ τους (100 ή 200 μέτρα) με 50 μαθητές το καθένα! Σε αυτές τις περιπτώσεις το υπουργείο Παιδείας θα προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι κριτήριο για την συγχώνευση ή το κλείσιμο σχολείων θα είναι να έχουν λιγότερους από δέκα μαθητές. Το κριτήριο αυτό βέβαια αφορά τα σχολεία μικρών ή μεγαλύτερων πόλεων και δεν θα ισχύσει για περιοχές της χώρας απομακρυσμένες ή δυσπρόσιτες (όπως π.χ. ο Αι Στράτης όπου τα σχολεία θα συνεχίσουν να λειτουργούν κανονικά όσους μαθητές κι αν έχουν.

Πάντως, οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία καθηγητών μέσης εκπαίδευσης) καταγγέλλουν ότι η εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά υπό την «κηδεμονία του ΔΝΤ» και στην πραγματικότητα τα σχολεία που θα κλείσουν ανά τη χώρα είναι περισσότερα από 300.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή του κατηγορεί την κυβέρνηση για τη «νέα δέσμευση που υπέγραψε με την τρόικα», σύμφωνα με την οποία δημιουργείται: «ειδική ομάδα για την εκπαίδευση, με αποστολή τη δραστική περικοπή ακόμη και των ελαχίστων δαπανών (2,75% του ΑΕΠ), που προβλέπονται με το νέο προϋπολογισμό»… Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ η πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση θα οδηγήσει στην προώθηση των καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολείων, τη μείωση των θέσεων εργασίας με την παύση των διορισμών αλλά και με απολύσεις εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τη σύνδεση του μισθού των εκπαιδευτικών με τις επιδόσεις των μαθητών, την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση κάθε θεσμού στήριξης της μαθησιακής προσπάθειας, καθώς και τη δραστική μείωση των κονδυλίων για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων.

Στοιχεία «μαϊμού» για τους μαθητές με ειδικά προβλήματα

Ερευνα και για τις περιπτώσεις μαθητών που προσκομίζουν ψευδείς βεβαιώσεις ότι πάσχουν από δυσλεξία για να γίνουν αποδέκτες των ευνοϊκών διατάξεων του νόμου, ξεκινάει το υπουργείο Παιδείας. Όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο υφυπουργός Παιδείας κ. Γιάννης Πανάρετος αναμένεται ότι θα ζητήσει σύντομα στοιχεία από τις σχολικές μονάδες, για τις περιπτώσεις γονέων όπου έχουν δηλώσει ότι τα παιδιά τους πάσχουν από δυσλεξία, προσκομίζοντας σχετικές γνωματεύσεις. Στόχος είναι να επιβεβαιωθεί ότι τα παιδιά αυτά πάσχουν όντως από δυσλεξία καθώς στις περιπτώσεις αυτές προβλέπεται εισαγωγή στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας με ευνοϊκότερους όρους.